Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hjelp til smørkrem uten melk

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-08, 19:36   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp til smørkrem uten melk

Hei, jeg driver nå på og baker sjokoladekake og skal pynte med melkefri smørkrem. Jeg bruker margarinen uten melk og salt, melis og egg. Og det smaker ikke helt yummi synes jeg. Det er rett og slett for søtt. Noen tips? Eller skal jeg bare regne med at alt går ned i ungene?

Gammel 01-09-08, 19:39   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til smørkrem uten melk

Alt går ned i ungene.

Neste gang kan du jo prøve med Soft spesial. Den er det salt i, og mye bedre smak på enn melkefri Melange.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 19:41   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

tilsette litt salt kansje?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 19:46   #4
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dragen: Skal huske på det. Forrige gang brukte jeg den myke margarinen (blå pakke) når jeg bakte, det smakte ganske ugg. Og nå har jeg gjort motsatt feil. Nå nærmer jeg meg sikkert slutten av tabbelista. (Vanliljesausen av rismelk var så tynn at jeg hadde oppi to gelatinplater, den en enda temmelig pistrete)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

tilsette litt salt kansje?

Ja, jeg er usikker på om jeg tør ... må uansett vente nå fordi jeg skal teste kremen på bursdagsbarnet. Hun må nesten få velge farge også.

Gammel 01-09-08, 20:48   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Problemet med blå soft er at den er veldig myk, og smørkremen blir deretter. Den pakken du har bakt av nå er nok mer egnet sånn sett. Tilsette noen korn salt er nok ikke så dumt skal du se.

Ellers kan det være bedre å lage glasur istedet for smørkrem (melis, smør, kakao og kaffe) - der kamufleres smaken av smøret ganske bra,

Gammel 01-09-08, 22:19   #6
him
Leser

him sin avatar

Standard

Ja, nå viser det seg at mannen og ungene ikke kjenner noen smaksforskjell, så da var det problemet vekk. Vaniljesausen blir litt vanskeligere å kamuflere, men pyttsann! Unger elsker når voksne ikke kan ting - håper jeg.

Bare en kake igjen, og nå sitter jeg og drikker nordlandspils, så den kaka blir sikkert skikkelig vellykket!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.