Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Velforening?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 21:27   #1
Barents
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Kirkenes
Barents har et hav av muligheter foran seg
Standard

Velforening?

Vi snakker om å ordne det i gata her vi bor. Er det noen av dere damer som har vært med i en slik vel forening, og hva må en evt ordne?

Saken er at det er en flott lekeplass her rett over veien for oss, den har tidligere vært del av en barnehage som nå er solgt som privat bolig. Tomta ble fradelt og utstyret fulgte ikke med salget og apperatene har blitt stående igjen. Tomta eies av kommunen, men forsvaret fester denne av kommunen slik at det er de som står som eier av lekeapperatene. De er nå ikke villig til å eie disse lengre siden husene rundt her er solgt fra forsvaret og til private. Derimot skal vi få alle lekeapperatene gratis om vi danner ei velforening som tar seg av utstyret. ( apperater for minimum 200000) Hvist ikke rigger de ned alt utstyret......

Vi er selvfølgelig gira på at lekeplassen består, men da tenker jeg litt, hvordan er det juridisk sett om en unge faller ned og slår seg helseløs. Blir vi som velforening på noen måte erstatningspliktig ol?

Hvis noen har erfaring, hvordan gjør dere det rent praktisk?? Støttes dere av kommunen, eller betaler hver husstand inn et beløp i året?

Barents er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:35   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velforening????

Velforeninger kan jeg ingenting om, men jeg vet hvem du er.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:38   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge lekeapparatene er godkjent vil jeg ikke tro dere står ansvarlige? Men dere har vel ansvar for at de er godkjent da kanskje.
Ellers kan jeg lite om hvordan det organiseres.
Hør med kommunen?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 21:28   #4
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

det var mange spørsmål. jeg ville ihvertfall tatt kontakt m kommunen igjen og forhørt meg litt. evt gått til avisa? få de til å skrive om det og ta bilder. da kan det komme litt fortgang media hjelper for så mye
lage et skriv som leveres til alle husstandene i området, med info osv. påmelding? kontingent for å være medlem? kanskje den kan brukes til vedlikehold av lekeplassen?

Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 22:29   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Velforening?

Vi har velforening, og er ansvarlig for at lekeapparatene som står på området er godkjente. Er de det så blir man ikke erstatningspliktig selv om noen barn skulle slå seg stygt.

Vi betaler inn et beløp i måneden som vi bruker til felles strøm, vedlikehold, måking osv.

Vi har et styre som tar opp små og store saker i løpet av året.

Det trenger ikke være mye jobb, og med så mye utstyr som dere får gratis hadde jeg nesten ikke stusset. Det er rådyrt å kjøpe nytt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.