Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kule ting til badet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 12:19   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kule ting til badet?

Vi skal selge leiligheten vår, og det gyselige badet vårt (det er godt mulig at vi har landets verste baderomsinnredning), og vi må sminke det etter beste evne før fotografering og visning. For ordens skyld: det er ikke fuktskader på badet, så vi skal ikke lure noen. Vi trenger altså noe, men jeg vet ikke hva.
I tillegg skulle vi hatt noe på veggen inne på toalettet, for eksempel en litt stor plastlommesak i spreke farger.

Men jeg finner ingenting. Jeg har vært i butikker, nettbutikker og googlet uten å finne noe. Noen som har tips til steder som kan ha sånt?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 12:26   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kule ting til badet?

Har du sjekket på saape? Vet ikke om de har nettbutikk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:00   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan du male det før dere selger? Vi solgte en leilighet med relativt grell våtromstapet på et bittelite bad og malte rett og slett alle veggene hvite før vi solgte. Freshet opp med nytt speil og knagger i valnøttre (ikea) og nye håndklær i lekre farger, og det så ut som et helt nytt bad. Selvsagt ikke det mest holdbare, men er innredningen gammel og stygg, så vil sannsynligvis kjøper gjøre noe med badet uansett, og litt maling gjør underverker for presentasjonen. Spesielt på bildene. Og i første omgang handler det jo om å få folk på visning.

Gammel 21-07-08, 13:19   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trenger bilde for å visualisere .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:27   #5
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja til bilder! Mye lettere å gi råd når vi ser hva du har å jobbe med

Gammel 21-07-08, 13:37   #6
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håndklær i spreke farger, liggende på en hylle.
Fin såpeflaske
De har masse flotte toalett seter på Bauhaus.
Til dusj, fint dusjforheng, badekar- badekarpute
Gulvmatter i sprekefarger.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:44   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også se bilde, men mest fordi jeg er nysgjerrig på hvordan landets verste baderomsinnredning ser ut. :ærlig:

Dere kan gjøre som det de som tidligere bodde i en leilighet min bror har overtatt nå gjorde. De tapetserte nemlig hele badet. Taket også. I en storblomstret tapet.

Gammel 21-07-08, 13:53   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vil også se bilde, men mest fordi jeg er nysgjerrig på hvordan landets verste baderomsinnredning ser ut. :ærlig:

Dere kan gjøre som det de som tidligere bodde i en leilighet min bror har overtatt nå gjorde. De tapetserte nemlig hele badet. Taket også. I en storblomstret tapet.

Storblomstret tapet i taket

Gammel 21-07-08, 14:18   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gammel 21-07-08, 14:31   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plastlommesak høres ut som noe de har på Saape, Mique eller Ting.
Badet er jo stort, Fadese; og det er et kjempepluss.
Kjøp et sprekt dusjforheng, følg opp med tilbehør som matcher, så blir det bra.

Gammel 21-07-08, 14:34   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har dessverre ikke kommet på tanken å ta bilder av badet til min bror, men nå skal jeg selvfølgelig få gjort det så fort som mulig.
Første reaksjonen til alle som kommer inn er i hvertfall: "Her må det være dødsens å være full/fyllesjuk."

...beklager trådkupping, Fadese.

Gammel 21-07-08, 17:54   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kule ting til badet?

Vi har verdens kuleste såpedispenser fra Vipp, i rustfritt stål, den er stor nok til en hel refil sak med god plass, bredt hull til å fylle på, dryppsikker, enkel, står støtt og godt, men samtidig tidenes kuleste, som sagt;

Ungene kaller den "anda". Vipp har skikkelig fine, små søppelbøtter til bad også, vi skal ha oss en slik en også, og som du ser på bildet har de også toalettbørste;

De finnes forøvrig i flere farger, svart, hvitt, krem og alu., alt sammen.
Og søppelbøttene finnes vel også i høyere modeller til kjøkken.
Vi kjøpte såpedispenseren på R.O.O.M., og jeg har sett søppelbøttene på Traktøren.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 17:58   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Kule ting til badet?

Åhlens har endel fint badestæsj, jeg handlet litt der til jobben.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 18:06   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis baderomsinnredningen er så fæl, kanskje for mye "stæsj" vil gjøre rommet litt... overfyllt? Kanskje det er bedre å strippe det helt?Evt. hvitt dusjforheng, hvite håndklær, hvit matte på gulvet for å roe ned litt.

Må ha bilde

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 18:08   #15
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Enig med røkla, bilde er påkrevd. Og for å være ærlig synes jeg Håndduker i Spreke Farger ofte er ganske malplassert og krampeaktig.

Gammel 21-07-08, 22:08   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, for et lite øyeblikk (se bort fra alt rotet ... )

Det verste er at innredninga er verre i virkeligheten enn bildet gir inntrykk av (om mulig). En av de lekre knottene er ødelagt. Siden vi lenge har tenkt å skifte den grufulle innredninga, har jeg gikk beng i å ta vare på den, så det er flere hårfargeflekker på den og i det hele tatt.
Vi har vurdert å skifte ut innredninga før annonsering og visning, siden resten av badet er brukbart, men vi rekker det ikke. Så nå gjelder det å få det til å se minst mulig ille ut.

Hylla som ses i speilet skal ut. Da virker badet mer romslig. Nytt dusjforheng skal vi ha. Kanskje ny søppelmøtte er lurt, ja? Jeg tenkte litt på å sette inn en slik benk, og ha et par pene håndklær på den.
Men dere har kanskje rett. Rett og slett ha minst mulig ellers. Få det til å se enklest mulig ut. Men jeg tenkte å ha en bregne eller noe på hver av høyskapene for at de juglete lampene ikke skal dominere så veldig (jeg tror vi har kuppelen som mangler et sted i boden). Lurt eller ulurt?
Men på toalettet må jeg fortsatt ha noe, da.

Tips mottas med takk!

Gammel 21-07-08, 22:13   #17
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det mulig å male de blå feltene på innredningen? I så fall hadde jeg gjort det. Så kunne du hatt en kurv med litt såper og et par kluter på venstre side, kanskje? Bregne hadde gjort seg supert på andre siden.
Og så henge opp et nytt og fresht dusjforheng, i lyse, delikate farger.

Gammel 21-07-08, 22:17   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Er det mulig å male de blå feltene på innredningen? I så fall hadde jeg gjort det. Så kunne du hatt en kurv med litt såper og et par kluter på venstre side, kanskje? Bregne hadde gjort seg supert på andre siden.

Det er sikkert mulig, men jeg føler meg rimelig sikker på at det vil vises veldig godt. Da er det kanskje like greit å ha det som det er ...

Gammel 21-07-08, 22:35   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Kan det fungere å late som det skal være sånn? Kjøpe knallblått dusjforheng og knallblå håndduker og heller fremheve den stygge innredningen? Det tror jeg at jeg ville gjort. Å forsøke å skjule den tror jeg i allefall ikke går.

Dusjforhenget må vekk - fjernes eller byttes ut - i allefall. Ha så lite ting som mulig stående fremme. Om du går for knallblåløsning ville jeg droppet bregner. Jeg foretrekker å fremheve fremfor å skjule ting.

Gammel 21-07-08, 22:40   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut med hylla, ut med dusjforheng, ut med alt løst ræl.
Inn med hvitt dusjforheng (eller muligens blått) - ensfarget hvertfall!
Fiks på de ødelagte knottene, evt bytt ut alle.
Hvis du ikke finner kuppelen til lampa til høyre, ta den ned og putt tannpasta eller silikongreier eller noe sånt i hullene så de ikke synes.

Enkle hvite (eller mørkeblå, som zol er inne på) håndklær, og ferdig!

(personlig synes jeg planter er malplassert på bad - hvertfall små bad. Men det er min smak da )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.