|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Solfaktor og beskyttelsestid etc.Jeg og en venninne satt og diskuterte hvordan solfaktor virket. Jeg mener at faktoren angir hvor lenge man kan være ute i solen uten å blir brent, i forhold til om man ikke er smurt. Altså, om man har på faktor 10, kan man være 10 ganger lenger ute i solen før man blir brent, enn om man ikke hadde på seg solkrem.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Solfaktor og beskyttelsestid etc.Ja, der det. Men, det går vel ikke an å bruke lavere faktor ørten ganger og poppnå samme effekt?
![]() |
#4 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Solfaktor og beskyttelsestid etc.Jeg har alltid tenkt det samme som deg. Det har jeg også lest flere ganger uten at jeg vet (eller gidder å sjekke akkurat nå) hvor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solfaktor og beskyttelsestid etc.En mulig kilde til forvirring her er at det faktisk kan være bedre å smøre seg oftere med lavere faktor enn én gang med veldig høy. For selv om den høye faktoren gir bedre beskyttelse, så slites/svettes/bades den av, og da vil en etter en del timer likevel ikke være så godt beskyttet.
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Solfaktor og beskyttelsestid etc.
![]() |
|
|