|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har stek blitt borte som helgemat?Jeg synes det er godt å lage søndagsmiddag slik vi hadde det da jeg var liten. Hjemme hos oss var det svært ofte stek av en eller annen type. Antagelig fordi det var lettvint å sette i ovnen før vi forsvant ut på søndagstur, slik at den var ferdig når vi kom hjem igjen.
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Ja, jeg tror nok kanskje at tradisjonell steik har gått litt av moten. Lammesteik er det ganske lett å få tak i, men det er kanskje bare i høstsesongen? Ellers tror jeg nok at du får de andre typene hvis du oppsøker en gammeldags slakter eller en av de aller største dagligvarebutikkene.
![]() |
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Rema har alltid svinesteiker her. Eller ferdigstekt oksestek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Små svinesteker er sjelden noe problem å få tak i.
![]() |
#7 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Stek spises hos mamma, så det har jeg aldri sett etter i butikken.
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?De fins, de. Vi har diverse søndagssteker rett som det er, men ikke om sommeren da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Vi har støtt stek, mindre om sommeren for da griller vi mye, men resten av året har vi det flere ganger i mnd. Mannen er kokken her da, og han synes det er så enkelt og godt er det jo!
![]() |
#10 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Høres jo ut som det er butikkene rundt meg det er noe aldeles galt med.
![]() |
![]() |
#11 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Tror det er greit med stek her. Har dog hatt noen problemer innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Vi har stek titt og ofte, og jeg har aldri problemer med å finne det. Vi lager oftest svinestek, og jeg er så umoderne at jeg tom bruker römertopf til å steke den i - eller en leirgryte kjøpt i Hellas. Steika blir fin og saftig på det viset. Jeg kjøper også ofte små svinesteker og bruker i gryteretter eller til wok - på bl.a. Rema er det ofte det billigste alternativet.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Vi har stek av og til, det er ikke noe problem å få tak i om du vil ha de ferdigstekte, men vil du krydre og styre litt selv, så er det litt verre. Desverre.
![]() |
#17 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Jeg har ikke peiling på å lage stek, men vi spiser det ofte hos min far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Har stek blitt borte som helgemat?
Butikkene her også, og det midt i Oslo.
![]() |
#19 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
![]() Sv: Har stek blitt borte som helgemat?Bor du i nærheten av svenskegrensa så finner du fine steker i butikkene der iallefall - både okse, kalve, svine og lamme steker |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|