|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Urinveisinfeksjon - kjerringråd?Typisk å få UV en lørdag kveld.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Drikke mye, og surt visstnok, typ tranebærkapsler/drikke og appelsinjuice. Fordi de ikke liker det sure miljøet eller noe i den duren.
![]() |
#4 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Og, vær obs. på at det kan bli nyrebekkenbetennelse, og det er ikke noe å tulle med.
![]() |
#5 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Vann med sitron i
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Takk!! Tranebær? Finnes det som jus tro? I så fall får jeg piske mannen avgårde til Joker for dette er ubehagelig..Har drukket en liter appelsinjus i allefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Ta smertestillende kanskje.
![]() |
#9 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Henger meg på de andre; tranebær, sitron og varme nedentil - halvannen liters flaske med glovarmt vann mellom beina roer ned smerten litt.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Tranebærjuice finnes ja. |
![]() |
![]() |
#11 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Tranebærjus finnes ja! Jeg syns den fra ocean spray er mest effektiv. Og siste nytt er at den nå kommer som "light" også, og det er jo genialt!
![]() |
#12 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Urinveisinfeksjon er skikkelig vondt!
![]() |
#13 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Min erffaring er at forebygging med tranebær og sitron funker hvis jeg tar det tidlig når jeg såvidt begynner å merke symptomene, men at jeg må ha antibiotika når det setter seg skikkelig sånn som det høres ut som det har gjort på deg nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Om du ikke er gravid - Kjerringrokk-te! Smaker gress, men kjøl den litt ned, hold deg for nesa, og hell nedpå. Hver gang jeg kjenner antydning til UVI, så bøtter jeg nedpå en fire-fem kopper en dag, og så er det borte vekk. En gang jeg hadde UVI tisset jeg blod, og gråt mens jeg satt på do. Etter en hestekur (åtte-ti kopper pr dag i et par dager), så var det borte.
![]() |
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Takk for mange fine svar! Jeg skal til legen med urinprøve i morgen, så det blir nok ikke nyrebekkenbetennelse av dette. Men det er ergelig at man alltid blir dårlig en helg. Her var i allefall mange tips å ta med på veien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Jeg var veldig plaget at UVI tidligere og levde på tranebærkapsler og c-vitaminer som var mild mot magen. Pøset på med dette og drakk varmt eller luken vann med sitron - opplevde at det var lettere å drikke mer når vannet ikke var kaldt. Det er ikke godt, men lindrer.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Signerer alle de som sverger til tranebærjuice. |
![]() |
![]() |
#20 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?Fikk tak i tranebærsaft i dag så det skal jeg ta forebyggende fra nå av, men først pencilinkur |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|