Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Urinveisinfeksjon - kjerringråd?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-08, 00:19   #1
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Urinveisinfeksjon - kjerringråd?

Typisk å få UV en lørdag kveld..
Finnes det noe jeg kan gjøre for å holde ut til mandag, har lite lyst til å sitte på legevakten i hele morgen. Vet at jeg bør drikke mye men pokker som det svir, og toaletturer hvert 5 min. Hjelp?

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:21   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?

Drikke mye, og surt visstnok, typ tranebærkapsler/drikke og appelsinjuice. Fordi de ikke liker det sure miljøet eller noe i den duren.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:21   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?

det eneste rådet jeg vet hjelper er å drikke masse. god bedring!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:22   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Urinveisinfeksjon- kjerringråd?

Og, vær obs. på at det kan bli nyrebekkenbetennelse, og det er ikke noe å tulle med.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:23   #5
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Vann med sitron i
Varm te
Tranebærjus og tranebærkapsler!!!!! (funker som f på meg!)
Ha på deg ullragger og pakk deg inn i ett pledd.
Ta en supervarm dusj nedentil.
Legg deg i pysjamas, ikke frys i det hele tatt.
Masse drikke, masse vannlating. Ta evt en paracet for å dempe smertene.

Jeg kurerer alltid meg selv nå, isede for å bruke antibiotika! Min gode venn er tranebær. Jeg får uvi av f eks sex - hvis jeg ikke klarer å tisse etterpå. Da tar jeg alltid en tranebærkapsel og drikke, og går på do så fort jeg kan. Får jeg symptomer er det bare å pøse på!

Lykke til og god bedring

Gammel 10-08-08, 00:29   #6
MillyMollyMandy
Aktiv

Standard

Takk!! Tranebær? Finnes det som jus tro? I så fall får jeg piske mannen avgårde til Joker for dette er ubehagelig..Har drukket en liter appelsinjus i allefall.

Gammel 10-08-08, 01:12   #7
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta smertestillende kanskje.
Jeg har bare sett tranebær som kapsler på helsekost og apotek, men det fungerer bra her også. Og jeg sier som andre, det er ikke gøy når det blir nyrebekkenbetennelse av det så om du ikke blir bedre så pell deg på legevakta.

Gammel 10-08-08, 02:36   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hold deg unna sukker og drikk masse.
Tranebær og sitron er bra greier!

Gammel 10-08-08, 02:41   #9
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger meg på de andre; tranebær, sitron og varme nedentil - halvannen liters flaske med glovarmt vann mellom beina roer ned smerten litt.
OG oppsøk legevakta dersom det ikke blir bedre - tull ikke med UVI og nyrebekkenbetennelse!

God bedring!

Gammel 10-08-08, 06:56   #10
Left
Passiv

Standard

Tranebærjuice finnes ja.
Som de andre her sier så er det viktig å drikke så mye du klarer, og gjerne så surt du klarer også, for da skaper du et miljø bakteriene ikke trives i.
Ta smertestillende om det er vondt å tisse, slik at du ikke holder deg fordi du kvier deg for smertene.
I morgen den dag leverer du en urinprøve på legekontoret ditt. Du vil ikke ha Pyelonefritt (nyrebekkenbetennelse) og i verste fall blir det konsekvensen om du går med en ubehandlet UVI for lenge.

Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 09:31   #11
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Tranebærjus finnes ja! Jeg syns den fra ocean spray er mest effektiv. Og siste nytt er at den nå kommer som "light" også, og det er jo genialt!

Masse god bedring! Ibux er vel litt betennelsesdempende samtidig som den er smertestillinde? kansje d er positivit?

Gammel 10-08-08, 09:52   #12
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Urinveisinfeksjon er skikkelig vondt!

Jeg hadde gladelig sittet på legevakten noen timer for å få medisin så fort som mulig, enn å holdt ut sånne smerter helt til mandag!

Gammel 10-08-08, 09:55   #13
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Min erffaring er at forebygging med tranebær og sitron funker hvis jeg tar det tidlig når jeg såvidt begynner å merke symptomene, men at jeg må ha antibiotika når det setter seg skikkelig sånn som det høres ut som det har gjort på deg nå.
God bedring. UVI er grusomt.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 10:30   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Om du ikke er gravid - Kjerringrokk-te! Smaker gress, men kjøl den litt ned, hold deg for nesa, og hell nedpå. Hver gang jeg kjenner antydning til UVI, så bøtter jeg nedpå en fire-fem kopper en dag, og så er det borte vekk. En gang jeg hadde UVI tisset jeg blod, og gråt mens jeg satt på do. Etter en hestekur (åtte-ti kopper pr dag i et par dager), så var det borte.

Virker kanskje ikke for alle, men for meg er det vidundermedisin. Mamma tar også tranebærkapsler forebyggende.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 10:48   #15
MillyMollyMandy
Aktiv

Standard

Takk for mange fine svar! Jeg skal til legen med urinprøve i morgen, så det blir nok ikke nyrebekkenbetennelse av dette. Men det er ergelig at man alltid blir dårlig en helg. Her var i allefall mange tips å ta med på veien!

Gammel 10-08-08, 21:16   #16
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var veldig plaget at UVI tidligere og levde på tranebærkapsler og c-vitaminer som var mild mot magen. Pøset på med dette og drakk varmt eller luken vann med sitron - opplevde at det var lettere å drikke mer når vannet ikke var kaldt. Det er ikke godt, men lindrer.

Har du badekar er det kjempedeilig og lindrer veldig.

God bedring

Gammel 10-08-08, 21:21   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Mange gode råd her. Jeg kan ta med at sterk kamillete pleide å hjelpe en del på meg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:22   #18
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Tranebær er virkelig tingen. Har alltid slike kapsler i hus.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:50   #19
Gammel bruker
Passiv

Standard

Signerer alle de som sverger til tranebærjuice.

Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 23:52   #20
MillyMollyMandy
Aktiv

Standard

Fikk tak i tranebærsaft i dag så det skal jeg ta forebyggende fra nå av, men først pencilinkur og sannsynligvis en ekkel soppinfeksjon...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.