|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Lurer på om yrkesvalget deres henger sammen med talenter dere mener dere innehar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Ja jeg anser meg selv som en god lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Ja, det kan jeg nok si. Jeg har valgt fagretning ut fra interesser og evner (og et noe pinlig underliggende prinsipp om å oppnå best mulig resultater med minst mulig innsats
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Jeg har ikke helt tenkt over det, men jo, jeg svarte i den andre tråden at jeg er flink med folk, og det brukes helt klart i jobben min.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Jepp. Bortsett fra at de tingene som er viktigst i jobben ikke ble nevnt i den andre tråden. Trenger du en sammenheng, altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Tja. Hvis det henger sammen med det jeg skrøt av, burde jo det bety at jeg banker elevene med jevne mellomrom eller noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?
Hehe. Jeg lurer vel litt på selv om jeg burde valgt noe jeg var mer talent i da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Det man interesserer seg for er man ofte flinkere til enn det man ikke interesserer seg for, så det er vel naturlig at yrkesvalg henger sammen med hva man er flink til? Kanskje en blanding av det og elimineringsmetoden? Det er en grunn til at jeg ikke er snekker, mekaniker eller kjørelærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Ja det hadde kanskje vært noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Siden læreryrket er så allsidig får jeg brukt mye av det jet er god til og bryr meg om. Samtidig må jeg utfordre meg selv til også å gjøre de tingene jeg ikke behersker så godt. -Som å snakke til større forsamlinger på f. eks. foreldremøter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Det var ganske tilfeldig hva jeg begynte å jobbe med som nystudert, men jeg trives veldig godt og er flink til det jeg gjør, så jeg er jammen glad for at jeg takket nei til Bank den gangen.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Jobbvalg, definitivt. Utdanning, not so much.
![]() |
#19 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Yrkesvalg!?
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?Ikke for å skryte, men får stadig høre at jeg har havnet på riktig hylle som sykepleier ja. Tror jeg har spesielt godt lag med eldre mennesker. De sender gjerne meg inn på rom med "gretne, gamle gubber" som ikke så mange av de andre kommer godt overens med. |
![]() |
![]() |
|
|