Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-08, 23:26   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?

Lurer på om yrkesvalget deres henger sammen med talenter dere mener dere innehar?

Dette er så gjennomtenkt, så gjennomtenkt (gi meg en medalje, dette skjer ikke ofte!).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:27   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra "hva du er flink til" tråden: Er yrkesvalg i tråd med talent?

Ja! Jeg er flink i jobber min. Jeg tror det er derfor jeg trives så godt også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:28   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg anser meg selv som en god lærer.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:28   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan jeg nok si. Jeg har valgt fagretning ut fra interesser og evner (og et noe pinlig underliggende prinsipp om å oppnå best mulig resultater med minst mulig innsats - latskapen lenge leve).

Gammel 17-08-08, 23:29   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke helt tenkt over det, men jo, jeg svarte i den andre tråden at jeg er flink med folk, og det brukes helt klart i jobben min.

Gammel 17-08-08, 23:30   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Bortsett fra at de tingene som er viktigst i jobben ikke ble nevnt i den andre tråden. Trenger du en sammenheng, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:31   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Tja. Hvis det henger sammen med det jeg skrøt av, burde jo det bety at jeg banker elevene med jevne mellomrom eller noe
Jeg er vel passe flink i jobben min. Effektiviteten og evne til å ta ting på sparket er i hvert fall ikke noe minus.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:31   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

(og et noe pinlig underliggende prinsipp om å oppnå best mulig resultater med minst mulig innsats - latskapen lenge leve).

Et helt flott prinsipp, som jeg deler til fulle

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:34   #9
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp. Bortsett fra at de tingene som er viktigst i jobben ikke ble nevnt i den andre tråden. Trenger du en sammenheng, altså?

Hehe. Jeg lurer vel litt på selv om jeg burde valgt noe jeg var mer talent i da.
Når jeg blir ferdig med skolen så vet jeg at jeg kan få en helt annen type jobber lett pga talent. Mens jeg antagelig heller blir å velge en jobb som er langt bedre betalt, men som jeg sannsynligvis ikke vil utmerke meg spesielt i.

Lurer på om dette er noe smart egentlig.. og lurer på om de fleste føler det sånn mtp yrkesvalg.

Men å stæsje leiligheter er jo ikke det samme som økonomi og matte da AC. Så du har vel svart mer eller mindre.

Gammel 17-08-08, 23:35   #10
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja jeg anser meg selv som en god lærer.

Du kan jo bli slankelærer.

Gammel 17-08-08, 23:35   #11
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Det man interesserer seg for er man ofte flinkere til enn det man ikke interesserer seg for, så det er vel naturlig at yrkesvalg henger sammen med hva man er flink til? Kanskje en blanding av det og elimineringsmetoden? Det er en grunn til at jeg ikke er snekker, mekaniker eller kjørelærer.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:35   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå jobber jeg ikke som økonom heller.

Gammel 17-08-08, 23:36   #13
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå jobber jeg ikke som økonom heller.

Driver ikke du å går på BI da?

Gammel 17-08-08, 23:38   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kan jo bli slankelærer.

Ja det hadde kanskje vært noe . Må bare slanke meg 10-15 kg til sånn at jeg ser litt seriøs ut

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:39   #15
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Siden læreryrket er så allsidig får jeg brukt mye av det jet er god til og bryr meg om. Samtidig må jeg utfordre meg selv til også å gjøre de tingene jeg ikke behersker så godt. -Som å snakke til større forsamlinger på f. eks. foreldremøter.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:39   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Driver ikke du å går på BI da?

Jo, i ny og ne. Men regnskapet er ikke det jeg driver mest med, egentlig.

Gammel 17-08-08, 23:44   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Det var ganske tilfeldig hva jeg begynte å jobbe med som nystudert, men jeg trives veldig godt og er flink til det jeg gjør, så jeg er jammen glad for at jeg takket nei til Bank den gangen.

Gammel 17-08-08, 23:46   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobbvalg, definitivt. Utdanning, not so much.

Gammel 18-08-08, 08:05   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Yrkesvalg!?

Jeg har ikke noe yrke, rett og slett - i løpet av hele mitt voksne liv har jeg kun hatt vikariater og strøjobber, om jeg ser bort fra de to årene jeg var fast inventar på vaskeriet, det var forresten en kontraktsjobb det også.
Jeg har jobbet om dagen og sunget, skrevet og spilt teater i fritiden - og trivdes bra med det.

Nå skal det sies at kontorjobben jeg hadde i et halvt års tid var morsom og utfordrende, for der fikk jeg bruk for alle mine kunnskaper innen språk og korrektur, så jeg ser ikke bort fra at det blir min vei nå som helsa mi ikke tillater meg butikkjobber lenger.

Gammel 18-08-08, 08:08   #20
Left
Passiv

Standard

Ikke for å skryte, men får stadig høre at jeg har havnet på riktig hylle som sykepleier ja. Tror jeg har spesielt godt lag med eldre mennesker. De sender gjerne meg inn på rom med "gretne, gamle gubber" som ikke så mange av de andre kommer godt overens med.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.