Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å føle lykke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 11:00   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å føle lykke

Lurer på om dette er noe de fleste gjør jeg? Små "euforiske" øyeblikk hvor man kjenner at ting ikke kunne blitt noe bedre.

Varer det lenge? Er det ofte?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:02   #2
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Å føle lykke

Så pussig at det kom en tråd som denne akkurat i dag. For i dag morges så tenkte jeg på den følelsen jeg ofte får når jeg ser på og er sammen med barna mine. Jeg kom frem til at det var den ulitmate lykkefølelsen som kommer dumpende over meg, og får meg til å få en liten tåre i øyekroken. At man kan føle slik kjærlighet er bare helt fantastisk!

Gammel 20-08-08, 11:04   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Lykke er for meg et veldig euforisk og jodlende ord, og jeg er på ingen måte en euforisk og jodlende person. Jeg kan av og til savne å kjenne på lykkefølelsen, men vet at "tilfreds" og "fornøyd" snarere er dekkende for min opplevelse av lykke. Det har med personlighetstype å gjøre, tror jeg.

Følelsen av kjærlighet - til barna, mannen og andre - opplever jeg som mer euforisk. Men lykke handler for meg om noe mer. Noe større.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:06   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Stadig vekk .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:06   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Lykke er for meg et veldig euforisk og jodlende ord, og jeg er på ingen måte en euforisk og jodlende person. Jeg kan av og til savne å kjenne på lykkefølelsen, men vet at "tilfreds" og "fornøyd" snarere er dekkende for min opplevelse av lykke. Det har med personlighetstype å gjøre, tror jeg.

Det tenker jeg og.. derfor jeg spør. Lurer på hvordan andre har det.

Gammel 20-08-08, 11:09   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Stadig vekk. Senest i dag.

Gammel 20-08-08, 11:41   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke veldig ofte, men holder godt fast i følelsen når den dukker opp i ny og ne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:43   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Klarer faktisk å føle lykke nå. Og det kommer rett som det er.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:51   #9
Albertine
Passiv

Standard

Stadig oftere nå.

Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:00   #10
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ja det gjør jeg. Har det veldig bra med min nye samboer, og det er veldig deilig. Nå føler jeg at vi er en lykkelig familie, alle sammen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:00   #11
tiril
Passiv

Standard

Eg er stort sett lykkelig. Elsker mannen min over alt på jord, har to skjønne herlige barn,en jobb eg elsker. Synes likvel dei morningane vi har god tid, som i dag,når vesla og eg et en god frukost sammen,og go ser på meg med dei herlige augene sine er slike øyeblikk der eg kjenner at eg kan sprekke av lykke.
Eller når ho sitter å leiker med dokkene sine, og pratar med dei på en velsevoksen måte..Det er og ekstra god lykke følelse.

Eller når eg får en god klem fra storebror, og det skinner igjennom at sjølv om han er blitt stor så er han fremdeles mamma sin gullgut.

Når storebror og lillesøster går hånd i hånd på veg mot leikeplassen,han beskyttande og ho forventningsfull, hennar hånd trygt i hans, det er toppen av lykke det.

Har selfølgelig perioder der eg ikkje er like lykkelig, men det er stadig sjeldnare faktisk. Har lært å glede meg over dei "små",men akk så viktige ting. Etter å ha vore innom en møkka jobb som gjorde meg alt anna enn lykkelig, er eg no i lykkerus over min nye jobb som er helt fantastisk.

Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:32   #12
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Ja det kan jeg føle ofte over mye forskjellig, selvfølgelig familien og de øyeblikkene vi har sammen, men også små ting som en vakker himmel, en sommerfugl eller en stille stund, å føle seg heldig og priveligert er for meg å føle lykke.

Gammel 20-08-08, 13:38   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja - det hender rett som det er jeg får slike små euforiske blaff av lykke...

F.eks. er jeg kjempelykkelig de morgenene vi har god tid til å stulle og stelle, kose i storsenga både Storebror, Lillemann og jeg, og en ekstra bonus om pappa er hjemme...

Jeg blir overlykkelig når Lillemann fester øynene i meg, smiler, og tydelig viser at han kjenner meg, vet at jeg er mammaen hans og at han syns det er ok å være sammen med meg.

Jeg blir også lykkelig når samme Lillemann smiler til assistenten sin i barnehagen og til fysioterapauten sin, han viser så tydelig at han kjenner dem, og dermed ikke bare er "et tomt skall".

Så blir jeg lykkelig når Storebror knusekoser meg og sier han er glad i meg!

Joda, er lykkelig støtt og stadig, jeg.

Gammel 20-08-08, 13:48   #14
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så og si alltid tilfreds med tilværelsen, men jeg er lykkelig og ulykkelig innimellom. Jeg synes ikke at lykke er som små glimt. Jeg er ikke lykkelig i fem minutter liksom. Jeg kan godt oppleve noe som gjør meg lykkelig, det kan være en bagatell, og da kommer følelsen med en gang og blekner sakte. Følelsen toner kanskje ut i løpet av en eller to dager. Samme når jeg blir ulykkelig, det er bare bagateller som gir meg en trist følelse. Og så blekner den sakte. Men selv om jeg er ulykkelig er jeg tilfreds med tilværelsen. Det er ikke slik at jeg er ulykkelig fordi vi har så dårlig bil etc.

Gammel 20-08-08, 14:38   #15
Joika
Pauset

Standard

Med euforiske øyeblikk så mener jeg ikke at man tenker at man er tilfreds, men at man rett og slett kjenner det kiler i magen og det bruser i kroppen. Nesten som å være forelska da.

Jeg mener man kan føle lykke og tifredshet over veldig lite, men de euforiske øyeblikkene har jeg inntrykk av at mange ikke har så veldig ofte.

Gammel 20-08-08, 14:40   #16
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Ja det kan jeg føle ofte over mye forskjellig, selvfølgelig familien og de øyeblikkene vi har sammen, men også små ting som en vakker himmel, en sommerfugl eller en stille stund, å føle seg heldig og priveligert er for meg å føle lykke.

Men kiler det i magen så du nesten "sprekker" av dette?

Gammel 20-08-08, 14:47   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner hva du mener, Joika. Jeg er generelt veldig lykkelig og tilfreds i hverdagen, men innimellom kommer det blaff av intens lykkefølelse, nesten som en rus. Det er en deilig følelse som jeg kan hente frem igjen mange dager etterpå. Innimellom holder det at jeg tenker på den konkrete hendelsen for å hente frem et snev av godfølelsen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 14:48   #18
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg skjønner hva du mener, Joika. Jeg er generelt veldig lykkelig og tilfreds i hverdagen, men innimellom kommer det blaff av intens lykkefølelse, nesten som en rus. Det er en deilig følelse som jeg kan hente frem igjen mange dager etterpå. Innimellom holder det at jeg tenker på den konkrete hendelsen for å hente frem et snev av godfølelsen.

Nettopp ! Jeg tror nemlig ikke at alle opplever dette så veldig ofte. Når man nevner ganske trivielle episoder som skjer hver eneste dag og hele tiden som eksempel, så tenker jeg at man kanskje ikke har helt skjønt hva jeg vil frem til.

Ikke det at ikke trivielle ting kan fremkalle dette, men jeg tror ikke det er mange forunt å leve i nesten konstant lykkerus.

Gammel 20-08-08, 15:00   #19
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men kiler det i magen så du nesten "sprekker" av dette?

Ja faktisk gjør det det

Gammel 20-08-08, 15:03   #20
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Ja faktisk gjør det det

Så bra.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.