|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å føle lykkeSå pussig at det kom en tråd som denne akkurat i dag. For i dag morges så tenkte jeg på den følelsen jeg ofte får når jeg ser på og er sammen med barna mine. Jeg kom frem til at det var den ulitmate lykkefølelsen som kommer dumpende over meg, og får meg til å få en liten tåre i øyekroken. At man kan føle slik kjærlighet er bare helt fantastisk!
![]() |
#3 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å føle lykkeLykke er for meg et veldig euforisk og jodlende ord, og jeg er på ingen måte en euforisk og jodlende person. Jeg kan av og til savne å kjenne på lykkefølelsen, men vet at "tilfreds" og "fornøyd" snarere er dekkende for min opplevelse av lykke. Det har med personlighetstype å gjøre, tror jeg.
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Å føle lykke
Det tenker jeg og.. derfor jeg spør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å føle lykkeStadig vekk. Senest i dag.
![]() |
#8 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å føle lykkeKlarer faktisk å føle lykke nå. Og det kommer rett som det er.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Å føle lykkeStadig oftere nå. |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Å føle lykkeEg er stort sett lykkelig. Elsker mannen min over alt på jord, har to skjønne herlige barn,en jobb eg elsker. Synes likvel dei morningane vi har god tid, som i dag,når vesla og eg et en god frukost sammen,og go ser på meg med dei herlige augene sine er slike øyeblikk der eg kjenner at eg kan sprekke av lykke. |
![]() |
![]() |
#12 |
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å føle lykkeJa det kan jeg føle ofte over mye forskjellig, selvfølgelig familien og de øyeblikkene vi har sammen, men også små ting som en vakker himmel, en sommerfugl eller en stille stund, å føle seg heldig og priveligert er for meg å føle lykke.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Å føle lykkeÅ ja - det hender rett som det er jeg får slike små euforiske blaff av lykke...
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: Å føle lykkeJeg er så og si alltid tilfreds med tilværelsen, men jeg er lykkelig og ulykkelig innimellom. Jeg synes ikke at lykke er som små glimt. Jeg er ikke lykkelig i fem minutter liksom. Jeg kan godt oppleve noe som gjør meg lykkelig, det kan være en bagatell, og da kommer følelsen med en gang og blekner sakte. Følelsen toner kanskje ut i løpet av en eller to dager. Samme når jeg blir ulykkelig, det er bare bagateller som gir meg en trist følelse. Og så blekner den sakte. Men selv om jeg er ulykkelig er jeg tilfreds med tilværelsen. Det er ikke slik at jeg er ulykkelig fordi vi har så dårlig bil etc.
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Å føle lykkeMed euforiske øyeblikk så mener jeg ikke at man tenker at man er tilfreds, men at man rett og slett kjenner det kiler i magen og det bruser i kroppen. Nesten som å være forelska da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
Men kiler det i magen så du nesten "sprekker" av dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
villende
|
![]() Sv: Å føle lykkeJeg skjønner hva du mener, Joika. Jeg er generelt veldig lykkelig og tilfreds i hverdagen, men innimellom kommer det blaff av intens lykkefølelse, nesten som en rus. Det er en deilig følelse som jeg kan hente frem igjen mange dager etterpå. Innimellom holder det at jeg tenker på den konkrete hendelsen for å hente frem et snev av godfølelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
Nettopp |
![]() |
![]() |
![]() |
|