Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den mildeste deodoranten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 11:09   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Den mildeste deodoranten?

.................

Sist redigert av leliane : 24-09-08 kl 10:47.
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:10   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den mildeste deodoranten?

Jeg tåler ikke mange deodoranter, og for tida bruker jeg Neutral. Den er billig, kan kjøpes på vanlig dagligvare og lukter (såvidt jeg kan kjenne) ingen ting.

Gammel 20-08-08, 11:34   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker også neutral, og er veldig fornøyd.

Gammel 20-08-08, 11:47   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Den mildeste deodoranten?

Helsekosten har veldig mye forskjellig. Der må man vel nesten dra innom og se. (Hvis det er en som har godt utvalg og er stor.)
Og neutral er jo uten parfyme, fargestoffer og alkohol.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:58   #5
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Helsekost har en som heter Helsedeodoranten.
Tror det bare er krystaller i den, og den fungerer.
Neutral er fri for mye, men inneholder alulminiumklorid. Og det er jo ikke spesielt bra. Hvertfall ikke når man er liten.

Gammel 20-08-08, 14:52   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

Neutral er fri for mye, men inneholderg alulminiumklorid.

Hva er galt med aluminiumklorid? Jeg trodde det var nettopp aluminiumkloriden som stoppet svetten, og da må jo deodorant uten det, være relativt ubrukelig ...

Gammel 20-08-08, 15:10   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

Helsekost har en som heter Helsedeodoranten.
Tror det bare er krystaller i den, og den fungerer.
Neutral er fri for mye, men inneholder alulminiumklorid. Og det er jo ikke spesielt bra. Hvertfall ikke når man er liten.

"Krystall"antiperspirantene inneholder, i likhet med vanlige antiperspiranter, aluminiumssalter. Det er det som gir effekten. Det er lenge siden jeg har lest om dette, men jeg ville ikke tatt for god fisk at det er bedre å bruke slike. De blir markedsført som 'naturlige' uten at det på noen måte er en garanti for at de er bedre å bruke eller mildere mot kroppen.

Jeg mener at det tidligere ble skilt på antiperspirant, som skulle hindre / redusere svette, og deodorant, som skulle hindre lukt fra normal svettemengde. Jeg ville definitivt gått for det siste når det gjelder barn. De dårlige nyhetene er jeg ikke aner om det er mulig å få tak i deodorant uten denne stopp-svette-virkningen, og det finnes i allefall knapt folk i parfymerier, apotek eller helsekost som vet noe om dette. Dessverre.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 09:36   #8
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Da beklager jeg at jeg anbefalte Helsedeodoranten.

Aluminiumklorid er jo ikke anbefalt fordi det kan være kreftfremkallende, og det er uansett ikke helsemessig bra at kroppen lagrer metaller.
Aluminium er også knyttet til Alzheimer og demens.

Bruker ikke deodorant selv, på grunn av dette - i tillegg til at jeg reagerer allergisk på lukter.

Gammel 22-08-08, 09:37   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker dermica uten parfyme. Syns den virker bra, men har ikke sett noe på ingrediensene..

Gammel 22-08-08, 09:39   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enern bruker helsedeodoranten. Jeg tror det er det minst skadelige alternativet. Vi kjøpte først Herbal Line fra helsekost, men hun syns den luktet for mye. Den inneholder verken alkohol eller aluminium.

Gammel 22-08-08, 10:14   #11
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg reagerer på de fleste deodoranter, utenom en grønn jeg kjøper på apoteket. Husker virkelig ikke navnet på den nå. Men den er veldig mild og god.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 10:15   #12
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enern bruker helsedeodoranten. Jeg tror det er det minst skadelige alternativet. Vi kjøpte først Herbal Line fra helsekost, men hun syns den luktet for mye. Den inneholder verken alkohol eller aluminium.

Det ble den her også. Stor forskjell. Kommer ikke til å gjøre det til en vane å la henne bruke den, men synes det er greit å ha muligheten i perioder der hun lukter svette.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.