Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du redd veps? Ikke se hit

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 17:16   #1
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Er du redd veps? Ikke se hit

Fy fader altså, vi satt ute og ante fred og ingen fare i går når et vanvittig digert beist kom flyvende, ingen av oss hadde noen gang sett noe lignende for det så ut som en veps med en brodd på 1-2 cm og kropp på 4 fikk det oppi et Ikea glass og beistet fylte nesten hele diameteren.

Her er bilde av skjønnheten*grøss*

Etter litt googling fant vi ut at det var en bartreveps, som heldigvis ikke stikker

Gammel 24-08-08, 17:18   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd veps? ikke se hit

Tror jeg hadde hoppet ganske høyt i stolen hadde en sånn en kommet flygende. Er de der vanlige i Norge altså? Aldri sett sånn før.

Gammel 24-08-08, 17:19   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Å fy flate.

Overskriften var forresten en magnet for en vepsefobiker som meg.
*selvplager*

Gammel 24-08-08, 17:19   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jøss, den var svær!

Gammel 24-08-08, 17:49   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Så det er det dei heiter. Eg kvepper like masse kvar gong ein av desse kjem i nærleiken av meg ( eller ungane ) Ser jo ut som små monster der dei kjem flygandes.

Gammel 24-08-08, 18:00   #6
Left
Passiv

Standard

Jeg er hysterisk redd veps, men med den overskriften så måtte jeg jo bare sjekke hva det var

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:12   #7
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vepsefobiker som jeg er måtte jeg bare ta en titt. "Våg å se frykten i hvitøyet". Men dette ser jo ikke ut som en veps en gang. -Ikke panikktrigger.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:04   #8
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Etter litt googling fant vi ut at det var en bartreveps, som heldigvis ikke stikker

Aha - kjekt å vite, for jeg har sett et par av de beista og kjent kaldsvetten komme

Gammel 24-08-08, 21:49   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

"Brodden" på den der er en eggleggingsgreie trur eg.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:50   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å fytti granskaugen!

Jeg er ikke redd veps i utgangspunktet, men jøye, hadde den der dukket opp, hadde jeg virkelig ikke likt meg i selskap med den.

Gammel 24-08-08, 21:55   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å fytti granskaugen!

Ja, nettopp. "Grankveps, kalla vi de der heime!"

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:55   #12
Albertine
Passiv

Standard

Jeg så en sånn en i helga, og den skremte vettet av meg. Men det er altså en kjempetreveps og helt ufarlig.

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:55   #13
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En slik fikk vi besøk av da vi var på lunsjbesøk hos noen venner av oss i formiddag. Vi kom også fram til at det var en slags treveps.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:02   #14
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

En sånn har jeg ikke lyst å treffe på.

Gammel 24-08-08, 22:02   #15
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Skrekk og gru. Tror aldri jeg har sett en sånn. Heldigvis.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 08:46   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd veps? Ikke se hit

Kan det være en sånn som satt på meg hjemme hos Ms.Lee, midt på brystet mitt og ikke ville slippe selv om jeg hoppet og skrek en som en gal? Den ser helt lik ut. Jøss, så den stikker ikke altså? Greit å høre, jeg trodde faktisk min siste time hadde kommet. Trodde jeg skulle bli knivstukket.

Gammel 25-08-08, 09:05   #17
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kan det være en sånn som satt på meg hjemme hos Ms.Lee, midt på brystet mitt og ikke ville slippe selv om jeg hoppet og skrek en som en gal? Den ser helt lik ut. Jøss, så den stikker ikke altså? Greit å høre, jeg trodde faktisk min siste time hadde kommet. Trodde jeg skulle bli knivstukket.

Du burde skrive manus til en grøsser om dette, eller en annen skummel film.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:18   #18
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Himmel, for et beist.

Gammel 25-08-08, 09:28   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hjelpes! Om den stikker eller ei - jeg hadde løpt!

Gammel 25-08-08, 09:45   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nommin. Den der var da bare søt. Se som den prøver å komme seg ut av glasset, dakal.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.