Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Flisehelvete ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 21:27   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flisehelvete ...

Nå er vi igang med å velge fliser til badene, og det er jammen ikke lett. Alt skal passe sammen, og alt skal være tidsriktig samtidig som det ikke skal være for hipt. Vil helst slippe å pigge opp gulvet om noen år fordi vi ikke tåler synet av flisene (overdriver).

Har tråkket oss ihjel på flisebutikker, og har endt opp på Megaflis og Fagflis. Badet nede er klappet og klart med fliser fra Megaflis, men badet oppe er et mareritt.
Har noen alternativ her, og blir glad for synspunkter. Vi er foreløpig mest fornøyde med alternativ 1.
Veggflisene er enten kremfarget eller helt hvit, og de har litt stripete struktur i seg som ikke kommer fram her.

1: Kremfarget veggflis med flerfarget gulvflis

2: Kremfarget veggflis med ensfarget brunlig gulvflis

3: Kremfarget/ helt hvit veggflis med stripete flerfarget gulvflis..

4: Den flerfargete stripete flisen. Ganske spesiell (og ganske dyr).

Gammel 04-09-08, 21:30   #2
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flisehelvete..

Jeg likte den øverste komboen best.

Den nederste var også veldig fin, men der føler jeg størrelsen på rommet har litt å si, og så lurer jeg på om gulvet vil se litt sånn parkett-look-alike ut? Litt vanskelig å se ut i fra bildet.

Gammel 04-09-08, 21:35   #3
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg likte den øverste komboen best.

Den nederste var også veldig fin, men der føler jeg størrelsen på rommet har litt å si, og så lurer jeg på om gulvet vil se litt sånn parkett-look-alike ut? Litt vanskelig å se ut i fra bildet.

Akkurat det har jeg tenkt på også. Den så litt lilla ut på utstillingen i dag, og da ble jeg litt skuffet, men selger mente det var lyset som sto rett på sin "feil".. Hmm.

Gammel 04-09-08, 21:36   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den øverste var veldig fin!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:39   #5
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Den øverste var veldig fin!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:41   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror alle tre alternativene kan bli lekre med rett baderomsinnredning og tilbehør. :hjelpsom:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:40   #7
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor stor er veggflisen? :har store problemer med fliser som ikke går opp i hverandre:

Visuelt sett likte jeg alternativ 3 veldig godt.

Gammel 04-09-08, 21:43   #8
Levic

Levic sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Hvor stor er veggflisen? :har store problemer med fliser som ikke går opp i hverandre:

Visuelt sett likte jeg alternativ 3 veldig godt.

Haha, ja jeg er litt sånn selv. Alternativ 1 går opp i hverandre, ingen av de andre gjør det.
Veggflisen er vel 20x50..

Gammel 04-09-08, 21:31   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg falt for alternativ 3. Alternativ 2 synes jeg kanskje kan bli litt kaldt? Det er jo smak og behag da.

Gammel 04-09-08, 21:31   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Hva er størrelsen på badet? Et lite bad kan fort virke mindre hvis gulvet er mørkt. Velg i alle fall en flis som ikke suger til seg hår og støv.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:34   #11
Levic

Levic sin avatar

Standard

Ja det er jo vesentlig med str på badet. Det er på 13 kvm, og den stripete flisen er 15x15, mens den flerfargete er 16x16.
Den ensfargede blir nok litt kald i forhold til veggen ja. Enig den.

Gammel 04-09-08, 21:36   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13 kvm! Dere må ha et hav av muligheter hvis dere pusser opp badet? Hilsen 3,7.

Gammel 04-09-08, 21:40   #13
Levic

Levic sin avatar

Standard

Vi bygger nytt hus nå, og det er fryktelig vanskelig med alle valgene. Trodde det skulle være litt mer moro..

Gammel 04-09-08, 21:43   #14
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Vi bygger nytt hus nå, og det er fryktelig vanskelig med alle valgene. Trodde det skulle være litt mer moro..

Akkurat det samme syntes jeg. Jeg hadde gledet meg så, men så ble det bare så mange valg å ta at det ble helt overveldende. Men det blir bra når dere er ferdig!

Gammel 04-09-08, 21:45   #15
Levic

Levic sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Akkurat det samme syntes jeg. Jeg hadde gledet meg så, men så ble det bare så mange valg å ta at det ble helt overveldende. Men det blir bra når dere er ferdig!

Ja håper inderlig det. Prøvde å få litt råd av min interiørhatende mor, og hun sa: Er det så nøye da??
Begynte nesten å gråte.

Gammel 04-09-08, 21:38   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Det var kanskje 4,7? Ja, ja. Mulighetene er få.

Jeg klarer liksom ikke helt å se for meg alternativ nr. 1 som et helt gulv. Du har ikke noen bilder fra produsenten eller noe? Når det gjelder det kalde alternativet så kan det kanskje være mulighet å kombinere med noe litt freshere mosaikk i dusjområdet eller noe sånt?

Gammel 04-09-08, 21:41   #17
Levic

Levic sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det var kanskje 4,7? Ja, ja. Mulighetene er få.

Jeg klarer liksom ikke helt å se for meg alternativ nr. 1 som et helt gulv. Du har ikke noen bilder fra produsenten eller noe? Når det gjelder det kalde alternativet så kan det kanskje være mulighet å kombinere med noe litt freshere mosaikk i dusjområdet eller noe sånt?

Har ikke bilder fra produsenten nei, prøvde å finne.
Ja vi tenkte på mosaikk ved dusj, men den er innebygget på en måte, så ingenting rundt der vil synes utenom når man faktisk er inni dusjen.. Men det er jo en mulighet.

Gammel 04-09-08, 21:50   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Sv: Flisehelvete ...

Jeg er av de som synes interiør er gøy så lenge det er snakk om andres bolig. Da vi skulle pusse opp gikk jeg rundt med vondt i magen, hadde så sinnsykt mange ideér men klarte ikke å samle dem til en felles. Løsningen ble å bruke interiørdesigner (fra zett.as). Jeg følte at mine ønsker og min smak ble veldig godt ivaretatt, og at resultatet ble mitt. Eller vårt, min kjære er ikke like interiørengasjert som meg. Sånn med tanke på summen vi brukte totalt, så ble investeringen ganske liten.

Gammel 04-09-08, 21:55   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dani: Vi har ganske likt som kombinasjon nr 3, og det er det badet jeg er absolutt mest fornøyd med. Det ble skikkelig fint. (Sånn helt ublygt) Kom gjerne innom for å se live, eller så har du bildet her. Det er veldig gulskjær i det, så det ser litt annerledes ut i virkeligheten:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:59   #20
Levic

Levic sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dani: Vi har ganske likt som kombinasjon nr 3, og det er det badet jeg er absolutt mest fornøyd med. Det ble skikkelig fint. (Sånn helt ublygt) Kom gjerne innom for å se live, eller så har du bildet her. Det er veldig gulskjær i det, så det ser litt annerledes ut i virkeligheten:

Ja se der ja, det var nesten samme fliser det. Vi har valgt nesten samme vasker også. Veldig fint.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.