|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() En noe pinlig bekjennelse ...Altså... "alle" vet at TM ikke kan lage mat, så det er definitivt ikke den pinlige bekjennelsen. Det derimot alle som ikke kan lage mat likevel kan lage er etter hva jeg har hørt omelett. Vel, ikke TM.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Omelett er slett ikke noe alle kan lage nei, jeg synes i grunnen "alle" klager over at det er vanskelig. Jeg er en ganske så flink kokk, men omeletter får jeg sjelden fine i pannen, så jeg lager den i ovnen eller i Ziplock-pose. Da blir de alltid kjempefine.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...
Jeg skulle jo egentlig ha en link der, jeg er visst overtrøtt. *serpåklokkaogfårlittpanikk*
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Jeg har større problemer,jeg har latt gubben flytte inn igjenn for selv om han er en ?=)(/&% tulling så har jeg vertfall noen til å varme opp pizza til meg, kalde fiskepinner og kaffe begynte å tære på helsa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Metallica!!
|
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Ok, jeg svarer på hovedinnlegget.
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...
![]() |
#9 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Lokk over steikpanna, og svak varme. Har jeg hørt fra mannen, som er en den som kan lage omelett hjemme hos oss.
![]() |
![]() |
#11 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Jeg har først eggene i for så¨å strø godsakene over\inni før det størtner. og så ot på. jeg må ha ost på.Så skrur jeg plata på 1-2 og "glemmer" den en stund.
![]() |
#12 |
Opp og ned
|
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Jeg har en stekepanne som jeg kan ta av håndtaket på. Steker det jeg måtte ønske av ting oppi først, pølse, skinke o.l. Så blander jeg sammen egg og ca. 1 ss vann pr. egg og en liten dæsj melk. Salt og pepper rører sammen, heller over panna og steker på svake varme litt. Ovnen har jeg forvarmet til ca. 200g. Setter stekepanna inn i ovnen i 10-12 min og vips en høy og flott omelett.
![]() |
#13 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Om man heller røren (som kun skal ha ca 1 ts melk pr 3 egg) i en svakt oppvarmet stekepanne og lar den steke lenge, mens man, med jevne mellomrom, "løfter" på omeletten med stekespade for å få eggemassen på toppen stekt, og deretter har på lokk, så skal man greie å lage en god omelett ganske enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse...Bland alt du vil ha i omeletten, hell i panna og rør rundt til det begynner å stivne, sleng over litt ost, på med lokk og omletten blir perfekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse ...JEg tror ikke engang jeg har prøvd å lage omelett. (Det er fordi jeg ikke er så glad i det, da |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eklektisk
|
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse ...Syns ikke sånn tjukk&tung "omelettkake" er så godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
*_*
|
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse ...Søster (ikke min søster, men hun her på FP) er helt genial på omelett. Hun lager i ildfast form i steikeovn og den blir luftig og høy og fin. Tror hun har litt bakepulver oppi?
![]() |
![]() |
#18 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse ...
Såkalt Dommelett™?
![]() |
#20 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En noe pinlig bekjennelse ...Jeg steker min gyllen under på komfyren og setter den i stekeovnen for å få den ferdigstekt oppå og smeltet osten. Blir alltid fornøyd.
![]() |
|
|