Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes dette begynner bli litt ubehagelig (elg)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-08, 14:37   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Synes dette begynner bli litt ubehagelig (elg)

Sto på kjøkkenet og laget salsa til ikveld.. og plutselig står det en elg på gårdsplassen?!
Jeg skvetter til. Men den tusler rundt her, og spiser litt av bjørka. Veldig avslappet og rolig.

Men jeg synes ærlig talt det ER litt ubehagelig med såpass nærtagende elger rundt oss når jeg har Hannah flyvende ut og inn.

Denne gangen gikk jeg ut også, for å ta bilde. Sto på trappa. Og elgen brydde seg ikke i det hele tatt.

(Disse bildene ble jo tatt søndag: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=48839 )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:39   #2
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Synes dette begynner bli litt ubehagelig (elg)

Midt på dagen liksom??

Jeg skjønner deg godt. Ikke gøy med elg der barn leker

Gammel 15-09-08, 14:40   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, midt på dagen.
Dette er nok den elgkua som var her søndag, så da tipper jeg kalvene er like ved et sted. De er nok sure fordi vi har bygget hus på plassen deres.

Gammel 15-09-08, 14:40   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OJ! De er som regel redde når menneskene nærmer seg, men jeg hadde jo vært livredd for ungene og skjønner godt at det der begynner å bli creepy.

Gammel 15-09-08, 14:41   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

har dere epletre eller andre frukttrær?
Isåfall - ut og plukk vekk!

Der vi bodde nylig hadde vi både elg og rådyr i hagen relativt ofte og bortimot vinteren gjennom. De sto på to og spiste epler fra epletrærne, epler som jeg ikke hadde orket å plukke (må legge til at vi hadde 15 epletrær da)
Hvis det blir plagsomt går det faktisk an å få kjøpt skremmeduft på spray som lukter ulvetiss og slikt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:41   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Du burde invitere noen turister opp på elgsafari

Skjønner godt du synes det er ubehagelig, ja!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:41   #7
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ja, midt på dagen.
Dette er nok den elgkua som var her søndag, så da tipper jeg kalvene er like ved et sted. De er nok sure fordi vi har bygget hus på plassen deres.

Tenkt å bygge hus midt i et elgtråkk!

Gammel 15-09-08, 14:41   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Ingen frukttrær.

Gammel 15-09-08, 14:41   #9
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Guniss - frukttrær?

Gammel 15-09-08, 14:42   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

OJ! De er som regel redde når menneskene nærmer seg, men jeg hadde jo vært livredd for ungene og skjønner godt at det der begynner å bli creepy.

Ja, jeg tok først bilde gjennom vinduet. Men fant ut at jeg kunne gå ut å se hva som skjedde. Men neida.
Slamra litt med døra og, men den sto der nå bare.
Jeg som trodde jeg så skummel ut.

Gammel 15-09-08, 14:43   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Guniss - frukttrær?

Vi skal ordne oss plomme OG epletre så!
(eller kanskje ikke? )

Gammel 15-09-08, 14:48   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dællern! Jeg har en psykelig frykt for elg - uten å noen gang hatt en nær elgen-opplevelse. Kanskje jeg må komme til deg som terapi?

Gammel 15-09-08, 14:49   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Åh eksotisk

Jeg kan forøvrig anbefale å sette opp et bilde av meg selv på en påle ute på plassen. Jeg skremmer vekk elg veldig effektivt. Faktisk så effektivt at jeg aldri har sett en i RL - og det til tross for at jeg har bodd midt i elgorama flere ganger og kjørt på veier der folk "aldri har kjørt før uten å se elg". Ta med zol, elgen forsvinner :gammelt jungelord:.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:49   #14
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Bare vent til jakten starter. Da er elgen ikke så tøff lenger
Skjønner forresten godt at du oppfatter dette som ganske ubehagelig!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:51   #15
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Oj...
Hadde nok ikke likt å ha de så nært jeg heller nei.
Men det er ikke vanskelig å se hvorfor de er i hagen din. Småelgene vil være med å leke, skjønner du vel. Bare se hvordan elgmammaen står ved siden av trampolina. Enhver ansvarlig mor holder seg da i nærheten for å passe på.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:53   #16
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis det blir plagsomt går det faktisk an å få kjøpt skremmeduft på spray som lukter ulvetiss og slikt

Oj! Gjør det? Mine foreldre er sterkt plaget av elg, de kommer året rundt og spiser seg mette på vekster i hagen. Dette må jeg tipse dem om. Hvor får man kjøpt slik spray?

Guniss: skjønner godt at du synes at dette er ubehagelig. Hva med å prøve slik spray som er nevnt over her?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:55   #17
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Fine elgen!
Men jeg er glad jeg slipper å ha dem hengende rundt i hagen min, skjønner at du syns det er litt ubehagelig.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:55   #18
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kid you not!
OMNI Deer Repellent Spray
Plantskydd Deer Repellent works by emitting an odor that animals associate with predator activity, repelling the animal before it nibbles on plants. Plantskydd stimulates a fear-based response which will have deer, elk, moose, opossum, and rabbits looking to dine somewhere other than your garden or plantation.

Det finnes andre typer og - fikk en liste over 2-3 forskjellige hos viltnemda.
(vi hadde en elg som syntes det var fint å lage brunstgrop bak stabburet. Det syntes ikke vi, for den var litt småaggressiv rett og slett. Viltnemda foreslo et slikt duftprodukt Men så forsvant den av seg selv da vi hengte ut litt vindklokker og slikt (heter det det? Sånne som dingler og lager lyd i vinden?))

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:56   #19
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Aiai, dette var et eksotisk syn for en bypike! Skjønner dog godt at det kan virke litt skremmende. Jeg ble mest glad da et rådyr suste forbi meg på stien for en stund siden, men jammen skvatt jeg ikke ganske godt også. Og rådyr er mindre enn elg.

Men guniss: "nærtagende elger"?

I så fall kan du jo bare rope en fornærmelse ut av vinduet, så forsvinner den nok for godt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:00   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med et gjerde?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.