|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Alternativ julhttp://www.alternativjul.no/ Sist redigert av Joika : 09-09-08 kl 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Alternativ julJeg har ikke vært med, jula er for meg en tid jeg tilbringer sammen med familien. Jeg gir et par tusen i måneden til veldedige formål, så jeg føler ikke at det er nødvendig å konsentere samvittigheten min til denne ene dagen ved å stå skulder til skulder med mange andre sjempesnille mennesker å servere suppe. Det er som regel fullt, har jeg hørt av venner som prøver å melde seg på, og da lurer jeg på om disse menneskene er like opptatt av å vise nestekjærlighet ellers i året også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Alternativ jul
Du syntes ikke det er noe vits så lenge man ikke bidrar med penger resten av året? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ julJeg synes det er et knallbra tiltak! Jeg kommer ikke til å stille på noe sånt selv, både pga. familien og fordi jeg er så julebesatt at jeg ikke vil ofre en eneste jul på annet enn mine egne tradisjoner.
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Alternativ julJeg deltok på noe lignende i regi av kirkens bymisjon de årene jeg studerte. Arrangementet jeg deltok på var utelukkende for mennesker med store rusproblemer. Det gav det meg veldig mye og jeg syntes det gjorde julen både mer meningsfull og stemningsfull. Slik livssituasjonen min er nå vil jeg skape (andre) juletradisjoner for min egen kjernefamilie, men jeg ser ikke bort fra at dette er noe jeg kommer til å delta på igjen; enten alene eller sammen med resten av familien. Sist redigert av Mei : 09-09-08 kl 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Alternativ julHar ikke vært med på akkurat dette, men har feiret alternativ jul i Trondheim.
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Alternativ julNeida, det er kjempeflott og bra at noen stiller opp i jula, jeg har riktignok litt fordommer overfor de som gjør det, men det er nå en annen sak. De som får suppa driter nok i motivene "servitøren" måtte ha, men jeg synes det er litt vel krampeaktig (noe de overfyllte listene av påmeldte forteller meg, jeg mener, folk står i kø). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ julÆre være folk som stiller opp på "alternativ jul", men julen vil jeg tilbringe sammen med familien min. Prøver dog å huske på flest mulig med et julekort med personlig hilsen og bilde, samt en liten julegave til de som trenger en ekstra oppmerksomhet eller naboer m.m som jeg gjerne vil glede. Det er mange måter å vise at man bryr seg, det trenger ikke alltid å være noe som "vises". De fleste har i dag en travel hverdag og jeg syns julen er perfekt for å bruke tid på hverandre.
![]() |
#9 |
Pauset
|
Trenger man ha så mange motiver utover å hjelpe til? Er det forferdelig om noen skulle få noe ut av det selv mener du? Det er mer enn å øse suppe dette dreier seg om... de trenger folk med bil for å kjøre varer, folk som kan dekorere, lage mat, rydde. Ting som ikke betyr nærkontakt med narkomane eller fattige overhodet. Ikke alle har masse penger å dele ut, og da er dette også en mulighet om man har mulighet til det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Stort sett blid
Mange gjør det nok for at de virkelig er engasjert og ønsker å hjelpe, men da er de nok aktive med å hjelper ellers i året også. Tror nok at det er i ferd med å bli en "motesak".
![]() |
#15 |
Stort sett blid
Jeg tror nok at du har ganske rett i det.
![]() |
#16 |
Pauset
|
Hmm... ja de burde vel bare droppe hele greia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() Sv: Alternativ julFlott tiltak! Jeg tror faktisk at de som stiller opp på sånt også er mennesker som gjerne hjelper til frivillig resten i året. Ser liksom ikke for meg at folk som ikke er interessert i å hjelpe ellers, plutselig vil ofre familiejulen til inntekt for narkomane... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Litt som julefeiring generelt, mener du? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|