|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Bilstol - hva velge?Jepp, jeg stikker hånda ned i ormebolet.
![]() |
#2 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Vi har både Britax hi-way (bakovervendt) og et acta graco som kan brukes begge veier. Liker vel egentlig acta'en best. Anbefaler at du tar bilen og barnet med til nærmeste butikk som selger bilstoler, og prøver forskjellige stoler. Vi fikk tips om å ikke henge oss alt for mye opp i testresultater (så avhengig av hvordan testen er utført etc.) Jeg tror nye seter fra anerkjente merker er gode. Er det ikke forresten fortsatt 20% på bilseter hos Babyshop?
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Akta Graco Cosmic sete kansje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilstol - hva velge?besafe izi combi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Vi hadde Besafe Izi combi til Hannah.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Jeg ville kjøpt et sete som kan brukes bakovervendt til 25 kg. Det finnes flere gode alternativer på markedet nå. Og jeg ville uansett ikke satset på å snu et slikt sete forovervendt, for det er de ikke spesielt godt egnet til. Den dagen det er aktuelt å snu henne, så bør dere uansett kjøpe en ordentlig beltestol.
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Men tror likevel vår er litt mer romslig.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Akta Graco med base er jo et stort og romslig babysete. Da poden var 20 måneder (rett opp under 13 kg) kunne han fremdeles sittet i det. Hodet var ikke over kanten. Han prøvesatt nemlig en venninne sitt, på ferietur. Han trodde det var en gyngestol.
![]() |
![]() |
#10 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Reis i butikken og prøv. Det er det eneste smarte. Vi hadde mange gode idéer, men det viste seg at det ikke var lett å finne gode seter som passet i vår Volvo med lange sjåfører. Vi tenkte på Multi Tech, men det var ikke mulig å få plass til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bilstol - hva velge?
Men jeg synes det virker som Britax Baby safe sitt er lengre liksom?
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bilstol - hva velge?
Det kan være, men Graco er likevel dypere i setet, så rumpa synker lenger nedi. Og Britax er uansett såpass mye smalere at jeg tror man sliter fortere med plassen i det setet, mtp. på klær etc på vinteren.
![]() |
![]() |
#17 |
...
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Sånn for å avslutte "hvilket babysete er størst"-diskusjonen, så er det MaxiCosi Cabriofix.
![]() |
#19 |
Øyboer
![]() Sv: Bilstol - hva velge?Velg et som går til 25kg. Gjerne et som bare er bakovervendt så blir det aldri en diskusjon senere. Men da ble det bare Secura igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|