|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsKan noen fortelle meg hvordan de i himmelens navn klarer å holde teppene (for "alle" har jo hvite tepper der borte) sine rene? Hvorfor tar de ikke av seg skoene når de kommer inn? Alle går jo med sko innendørs hele tiden. Ikke står de og vasker undersiden av skoene sine før de går inn heller. What's up with that?
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsKan ikke svare deg, sånn egentlig - men jeg vet at de iallefall vasker sko ofte - i tillegg til at det er mange "hemmafruer" over there. De har sikkert sykt mye å gjøre når det kommer til skrubbing av de hvite teppene sine.
![]() |
#3 |
Bare sær
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsTja, de går jo ikke... annet enn fra bilen og inn. Og de har gjerne direkte inngang fra garasjen til huset.
![]() |
#4 |
Ustabil
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsKanskje de gjør teppene rene nå og da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsIkke nok med at de går med sko inne, de har skoene i kleskapet på soverommet, for de har jo ikke gang.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsMen det er jo så deilig å komme hjem, slenge skoene av seg og krype ned i sofaen. Jeg skjønner ikke at de orker å gå med sko på seg hele dagen, ikke er det bra for beina heller, sikkert. Men det har vel med vanen å gjøre.
![]() |
#7 |
"De"
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørs
Slik er det i Nederland også. De tar ikke av sko der heller. IRRITERENDE!!
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsHaha ja, de har jo ikke gang heller. Og jeg som hater at vi har dører inn til to av soverommene, toalettet og badet rett fra gangen, man trekker jo inn skitt fra gangen. Argh!
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsJa her også. Ingen sko inne hos meg.
![]() |
#11 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsJeg har familie i usa, men der tar de av seg på beina. Damen i huset er amerikansk, men liker ikke å tråkke rundt i skoa inne.
![]() |
#12 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsSlik er det i Australia også. Ingen har gang, rett inn i stuen. Men pga. varmen er det mye flisgulv på stue og kjøkken, også er det tepper på soverommene. Men man går jo inn på soverommene også med sko da. Og pga. all den røde sanden, så blir jo alt rødt! Jeg prøvde hvite sokker engang, det gikk ikke bra, de ble røde.
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsDet at man tar av seg skoene når man kommer inn, var noe vi måtte lære alle utvekslingsstudentene når jeg var student (og fadder). Det er vel heller de færreste stedene man faktisk gjør det; det er mye mer vanlig enn vi er vant med.
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsDet er britisk og irsk, også.
![]() |
#16 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsJeg var utvekslingsstudent i USA for et halv liv siden. Begge stedene jeg bodde tok de av seg på beina. Det ene huset hadde gang innafor hoveddøren, det andre huset hadde ikke gang inn hoveddøren, men fra garasjen.
![]() |
#17 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørs
Colaautomat ja.... det er jo sjempelurt!
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsHmm, jeg har vært utvekslingsstudent i USA, og vi tok alltid av oss skoene. De sto på en liten matte ved kjøkkendøra. Ikke hadde vi vegg-til-veggtepper, heller. Men nå var det ikke noe typisk hus jeg bodde i. Det var nemlig statseid (!) og over 100 år gammelt. Begge deler ganske WOW til USA å være.
![]() |
#19 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsKan ikke forstå at de ikke tar av seg skoene. Er jo så befriende å få av skoene etter en lag dag på jobb, eller en lag dag i sentrum, eller lignende. Det er bra for føttene å få luft, og det er bra for kroppen at man lærer seg å gå uten sko også...
![]() |
#20 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Amerikanere som ikke tar av seg skoene innendørsI Japan, derimot, er det svært uhøflig å gå inn med sko på beina. Og uhøflig å ikke ta på seg tøfler også. Man har gjerne forskjellige tøfler til forskjellige rom! "Gang-tøfler", "do-tøfler", og stue/inne-tøfler. Og gjeste-tøfler, så klart.
![]() |
|
|