|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er dette vanlig i 1. klasse?Jenta mi begynte i 1.klasse i høst, og får stort sett lekseark som lekse, der hun skal fargelegge antall ruter, øve seg på et par bokstaver hun har lært osv.
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?På vår skole har ikke første klasse lekse, og eldre elever har fått stempel i hytt og gevær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg hadde nok skrevet en beskjed i meldingsboken om å få en forklaring på hva merkene betyr fordi du tror at datteren din muligens har misforstått.
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Her får de klistremerker for å ha gjort leksene.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?
Jeg vil gjette på at alle klistremerkene er bra, jeg har inntrykk av at rykter i en første klasse lett kan bli gigantiske. Barna er blitt klar over verdien i å snakke sammen, men tar absolutt alt for god fisk ... Jenta mi (på andre trinn) blir enda helt forferdet hvis jeg antyder at det ikke er sikkert at x eller y snakker 100% sant. Jeg ville definitivt ha spurt læreren hvordan merkene blir brukt før jeg gjorde noe mer.
![]() |
#6 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg vil tro (og misforstå meg rett: håper) at jenta di har misforstått. Jeg vil tro alle klistremerker og andre merker er like bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Det høres kjemperart ut. Læreren til ungene mine bruker også klistremerker og stempel, men det er uten noe som helst slags system. Det jeg ser er at hun noen ganger skriver en kommentar i tillegg, og det er gjerne når ungen har jobbet ekstra mye med leksene. Jeg har to i samme klasse og det er helt tydelig at det er en individuell vurdering som avgjør når disse kommentarene skal gis.
![]() |
#8 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Merkelig opplegg, må jeg si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Synes at læreren burde informert foreldre når slike ting blir innført. Og selvfølgelig en forklaring på hva de forskjellige merkene står for. Ellers er det jo ikke lett for foreldre å følge opp. Send en mail, og spør om en forklaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mellom barken og veden
Har sendt mail til læreren nå, og bedt om forklaring. Naboens datter, som går i klassen til min datter, hadde oppfattet opplegget på samme måte som jenta mi. Håper du har rett i at det bare er noe elevene har funnet på.
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 08-09-08 kl 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Håper og tror de forskjellige klistremerkene ikke betyr så mye, men jeg hadde tatt kontakt med lærer for å vite hvordan det fungerer.
![]() |
#12 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Håper dette er noe ungene har overfortolket og diktet opp. Jeg bruker også klistremerker i bøkene til elevene mine, men har slett ikke noe graderingssystem. Må si det høres så merkelig ut at jeg tror og håper at dette er noe ungene har misforstått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Dette høres ærlig talt ut som fri fantasi. Ihvertfall når de ikke klarer å bli enige om betydningen.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Nei, det må være feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Den læreren som jeg hadde i andre og tredje klasse, hadde akkurat et slikt system med små, store eller ingen klistremerker i bøkene, men hun var i alle fall svært tydelig på hva merkene betød. ("Nei Hugo. Det lille merket betyr at jeg ikke synes du har vært så veldig flink. Det er det store merket som betyr at du har vært flink") |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Oi. Jeg er virkelig glad for at vi ikke har noe slikt.
![]() |
#17 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Dette må du faktasjekke med lærer, for her oppstår det fort misforståelser!
![]() |
![]() |
#18 |
Audacious
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Å gradere tilbakemelding til elevene i første klasse synes jeg er ganske spesielt - og dersom det stemmer synes jeg absolutt det bør være tema for et foreldremøte. Spent på å høre hva læreren melder tilbake!
![]() |
#19 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?I førsteklasse hos oss brukes det også klistremerker, men ikke i graderingssystem etter hvor "fint" leksen er gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Mellom barken og veden
Ja, jeg er også spent. Dersom dette er tilfelle, blir det nok Fau-sak...sitter i Fau selv.
![]() |
|
|