Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing fra "Hvor er spriten": Hva synes dere om flasker til pynt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 20:59   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporing fra "Hvor er spriten": Hva synes dere om flasker til pynt?

----

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 23:42.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:01   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing fra "Hvor er spriten": Hva synes dere om flasker til pynt?

Det har jeg igrunnen aldri sett, men det høres veldig harry ut.

Gammel 21-09-08, 21:02   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker det ikke, synes det er litt harry.

Må innrømme at grunnet plassmangel så kan også noen av våre vinflasker ses i skapet, men har satt dem nederst, og ikke opplyst. Spriten er bortgjemt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:03   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det var kult med flasker til pynt da jeg flyttet hjemmefra som 17-åring. Jeg må innrømme at jeg sjelden ser folk ha spriten på stas, så jeg vet ikke helt hva jeg mener. Antar at jeg vil synes det er småharry.

Gammel 21-09-08, 21:03   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Harry var vel den beste beskrivelsen jeg kunne komme på også. Aner ikke hvorfor folk stiller ut spritwn sin. Men så er det mye jeg ikke forstår om folk, da.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:03   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skjuler spriten.
Vinen også.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:05   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi pynter ikke med flasker. Jeg liker ikke å ha det fremme.

(En liten parentes: vi skal selge rekkehuset vårt nå, og hadde enn sånn boligstyledame på besøk. Hun sa at noe av det "folk" reagerte sterkest på, var alkohol som stod fremme. (Den andre tingen "folk" reagerte på, var senger uten sengeteppe, det ble for privat.))

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:06   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Småflasker på brett, vinstativ, barskap med lys og glass og generell flashing av alkohol er usannsynlig harry .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:07   #9
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Kan ikke si jeg har sett noen som pynter med spritflasker. Men jeg hadde et vinstativ en gang. Det sto i stua. Men det var før jeg fikk barn. Nå er alt godt gjemt.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:09   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hva?

Sier dere at mine Matteusflasker med stearinlys er ut? Hva da med dem jeg møysommelig har oppgradert til bordlamper? Med lampeskjerm og alt (stort sett)?

Dere tuller nå?

Gammel 21-09-08, 21:12   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, man kan se en haug med flasker i et av skapene vi har over tv, men det er ikke et opplyst skap, og det er høyt oppe så jeg tror ikke det er det første man ser akkurat.
Det er ikke satt der for å være på pynt, og jeg må ærlig innrømme at det ikke kunne ramlet meg inn å tenke på det som "å pynte med" spriten.
Ikke kjenner jeg noen som gjør det heller, tror jeg.
Det er ikke noe jeg tenker på.

Opplyst vin, derimot, kan jeg fint komme på å kommentere. Jeg har lært bedre selv, og deler gjerne kunnskapen om at vinen ikke liker seg slik over tid.

Gammel 21-09-08, 21:13   #12
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke å ha spriten på utstilling nei. Men mannen har to cognac-flasker formet som et skip, visstnok svindyre, som han har fremme i loftsstuen. I og med at jeg bestemmer alt annet av interiør så får han vel heller bare ha dem fremme da.

Gammel 21-09-08, 21:13   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe,min kjære hadde sånne små, stygge flasker til pynt på hylla si da vi ble sammen som 16 og 18åringer.

Nå er en hylle i et lukket skap stedet for alkoholholdig drikke. Noe annet kunne ikke falle meg inn.

Gammel 21-09-08, 21:16   #14
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes sprit på utstilling er skikkelig harry.

Når det gjelder å ha vin liggende framme, så er jeg todelt: Som pynt (i stativ, hylle eller whatsoever) i stua synes jeg det er malplassert, dog ikke så harry som å pynte med spritflaskene. Vinflasker liggende synlig på kjøkkenet, på lik linje med andre matvarer, synes jeg er helt ok.

Gammel 21-09-08, 21:17   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke sprit til pynt. Vi har et par vinflasker på hylla i ny og ne, men det er mest av praktiske hensyn. Nå har vi en papp der. Det er iallfall ikke for å pynte .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:20   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min liker skotsk whisky og "samler" litt på det. Han har de flaskene (og tilhørende glass etc.) stående i en åpen hylle i stua, der det ellers er cd-er, dvd-er og bøker. Jeg oppfatter ikke det som at flaskene er til pynt, de oppbevares der. Vi har ingen skap i stua. Ser ikke harry ut etter min oppfatning. Som barn av en alkoholiker får jeg litt ubehag av flasker som er "gjemt", så for meg føles det greit å ha det synlig. Jeg vet jo selvfølgelig at flasker i et skap ikke behøver å bety at de er gjemt, men sånn er det for meg.

Ellers har vi ofte et par vinflasker på kjøkkenbenken, heller ikke til pynt, men til bruk.

Sist redigert av Filifjonka : 21-09-08 kl 22:49. Årsak: Skrev feil, det var skotsk og ikke irsk. ;)
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:20   #17
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spriten står inne i et skap, med dører helt uten glass.
Vin er stort sett inne i et skap på soverommet.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:23   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Som student hadde jeg en hylle på stua der "baren" var. Hadde et brett med glass også. Har hatt "barskap" nederst i et glasskap som voksen også, men ikke akkurat på den mest prominente plassen. Så jeg er ikke uskyldig.

Nå har jeg de få flaskene som er oppe i et skap, og det meste av alkholholdige varer er i matboden i kjelleren.

Jeg kan se poenget med en karaffel med whisky eller portvin stående fremme fremdeles, om det er fordi det brukes mye men pynt anser jeg det ikke som.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:23   #19
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Husker det var en fyr på "Luksusfellen" som spesialbygget et skap i stua til champagnen sin. Det tok store deler av veggen, hadde glass og spotlighter, samt glass ved siden av.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:29   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har flaskene i en bokhylle uten dører i stua, ikke for å pynte eller vise fram, men fordi jeg ikke klarer å rote meg til å kjøpe noe annet skap der, noe jeg har tenkt til. Det kan godt stå noen vinflasker på skjenken også.
Ingen ideell oppbevaring egentlig, temperaturen i stua er veldig varierende.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.