Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 21:14   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?

Ble litt snakk ang. en dame som brukte samme genseren (kun med bh under) tre dager på rad.

Jeg synes det er ekkelt, og kan til NØD gjøre det med dongeribukser om jeg er på hyttetur..

Gammel 21-09-08, 21:16   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?

Jeg bytter det meste hver dag, men om jeg skulle lage en fast regel måtte det være om ting lukter og ser rent ut eller ei.

Gammel 21-09-08, 21:16   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, jeg synes ikke det er ekkelt, men gjør det vel sjelden selv. Men mange er jo svært nøye med å ikke søle og møkke seg til, svetter minimalt og noen stoff setter det seg ikke spesielt med lukt i.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:17   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg bytter genser hver dag. Bukser bruker jeg to dager. Jeg ville ikke orket å bruker samme genser i tre dager.

Gammel 21-09-08, 21:19   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noen fast regel, bortsett fra undertøy. Bruker sjelden noe tre dager på rad selv, men kunne sikkert brukt det en dag, lagt det i skapet og brukt det et par ganger igjen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:19   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kjenner at eg vert litt fnisete av at nokon meiner det er ekkelt å bruke den samme genseren tre dagar på rad. Eg gjer det sjeldan sjølv, men eg hadde ikkje hatt noko problem med å gjere det om situasjonen krevde det.

Tommelfingerregelen på kvardagsbruk går på om klea ser reine ut og luktar reint.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:20   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ingen dagsregel, gitt! Klær kan brukes så lenge de er rene og ikke lukter. Tror ikke det hadde falt meg inn engang å snakke om noen som gikk med samme genser i 3 dager, og jeg synes ikke det er ekkelt. Dongeribukser brukes ofte i mer enn 3 dager før vask, selv uten å være på hyttetur...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:20   #8
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg bytter stort sett alt hver dag. Olabukser går et par dager. Men jeg skjemmes litt, for det en unødvendig luksus å holde på sånn. Og ikke akkurat miljøvennlig.

Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:20   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær jeg har innerts bruker jeg sjeldent mer enn en dag. Til nød to dager. Bukser kan jeg bruke tre dager kanskje... Jakker og gensere jeg har over annet tøy kan jeg bruker litt lenger, men ikke noen spes regel unntatt lukt og flekker. Bruker forresten ikke samme tøyet flere dager på rad, men kanskje et par ganger i løpet av uka.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:22   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekkelt er det da ikke. Den vurderingen for folk gjøre selv, men det er hyggelig om det ikke lukter svette da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:23   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, jeg kan godt finne på å gjøre det, så det kan være meg du snakker om.
Jeg vrenger av meg jobbklærne med en gang jeg kommer inn døra hjemme, og hvis de da er rene og ikke lukter bruker jeg dem gjerne en dag eller to til. Tre dager er maks, og det er ikke ofte det hender, men det hender.

Gammel 21-09-08, 21:23   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter genser og underbukse og sokker hver dag. Dongeri kan jeg gjerne bruke noen dager, bukser vurderes generelt etter om de er skitne. Bh-ene bruker jeg lenge.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:25   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Alt som er innerst på huden skifter jeg hver dag. Så som undertøy, sokker og genser/t-skjorte.
På vinterstid bruker jeg alltid langermede t-skjorter som regel under ullgensere, da kan jeg fint gå i ullgenseren både to og tre dager så sant den er ren.
Det samme gjør jeg med ola-bukser, de går som regel tre dager her i huset før de vaskes, så de ikke er skitne.
Nå skal det være sagt at jeg er hjemmeværende.
Hadde jeg vært i jobb utenfor døra tror jeg nok at jeg hadde skiftet de rene klærne litt oftere. Jeg kan godt være hjemme tre dager i ett strekk uten å reise noe annet sted enn i barnehage og matbutikk og da blir man ikke akkurat skitten.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:25   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rare mennesker. Man bytter da klærne når de er skitne, ikke etter en eller annen tidsgrense??

Gammel 21-09-08, 21:25   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen regel for antall dager jeg bruker klær, bortsett fra undertøy. Jeg lukter så godt som aldri svette, selv uten deodorant, og kunne fint gått med samme genser i tre dager uten at verken jeg selv eller andre hadde vært plaget av det.
Jeg går som regel ikke med samme klær to dager etter hverandre, men det er ikke alt som vaskes for hver gang det er brukt. Tynne ullgensere osv. kan brukes mange ganger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:29   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Rare mennesker. Man bytter da klærne når de er skitne, ikke etter en eller annen tidsgrense??

Helt enig med deg. Undertøy bytter jeg hver dag men resten etter om de er skitne eller ei.

Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:30   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker sjelden klær to dager på rad, men jeg vasker ikke rene og luktfrie klær fordi de har vært på noen timer. Jeg bruker ofte klær flere ganger men sjelden på rad.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:30   #18
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

For alt du vet har hun skylt opp genseren på ettermiddagen og tatt den på igjen dagen etter?

Jeg bryr meg forøvrig fint lite om folk bruker de samme klærne dag etter dag så lenge de ser rene ut og ikke lukter vondt.

Gammel 21-09-08, 21:31   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

For alt du vet har hun skylt opp genseren på ettermiddagen og tatt den på igjen dagen etter?

Jeg bryr meg forøvrig fint lite om folk bruker de samme klærne dag etter dag så lenge de ser rene ut og ikke lukter vondt.

For alt vi vet kan hun ha vasket den i maskinen hver dag!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:31   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller hun kan ha flere like gensere. Mannen min har ofte flere helt like skjorter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.