|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?Ble litt snakk ang. en dame som brukte samme genseren (kun med bh under) tre dager på rad.
![]() |
#2 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bytter det meste hver dag, men om jeg skulle lage en fast regel måtte det være om ting lukter og ser rent ut eller ei.
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Altså, jeg synes ikke det er ekkelt, men gjør det vel sjelden selv. Men mange er jo svært nøye med å ikke søle og møkke seg til, svetter minimalt og noen stoff setter det seg ikke spesielt med lukt i.
![]() |
#5 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Har ikke noen fast regel, bortsett fra undertøy. Bruker sjelden noe tre dager på rad selv, men kunne sikkert brukt det en dag, lagt det i skapet og brukt det et par ganger igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Eg kjenner at eg vert litt fnisete av at nokon meiner det er ekkelt å bruke den samme genseren tre dagar på rad. Eg gjer det sjeldan sjølv, men eg hadde ikkje hatt noko problem med å gjere det om situasjonen krevde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg har ingen dagsregel, gitt! Klær kan brukes så lenge de er rene og ikke lukter. Tror ikke det hadde falt meg inn engang å snakke om noen som gikk med samme genser i 3 dager, og jeg synes ikke det er ekkelt. Dongeribukser brukes ofte i mer enn 3 dager før vask, selv uten å være på hyttetur... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bytter stort sett alt hver dag. Olabukser går et par dager. Men jeg skjemmes litt, for det en unødvendig luksus å holde på sånn. Og ikke akkurat miljøvennlig. |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Klær jeg har innerts bruker jeg sjeldent mer enn en dag. Til nød to dager. Bukser kan jeg bruke tre dager kanskje... Jakker og gensere jeg har over annet tøy kan jeg bruker litt lenger, men ikke noen spes regel unntatt lukt og flekker. Bruker forresten ikke samme tøyet flere dager på rad, men kanskje et par ganger i løpet av uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Ekkelt er det da ikke. Den vurderingen for folk gjøre selv, men det er hyggelig om det ikke lukter svette da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Oi, jeg kan godt finne på å gjøre det, så det kan være meg du snakker om.
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bytter genser og underbukse og sokker hver dag. Dongeri kan jeg gjerne bruke noen dager, bukser vurderes generelt etter om de er skitne. Bh-ene bruker jeg lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Alt som er innerst på huden skifter jeg hver dag. Så som undertøy, sokker og genser/t-skjorte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Rare mennesker. Man bytter da klærne når de er skitne, ikke etter en eller annen tidsgrense??
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg har ingen regel for antall dager jeg bruker klær, bortsett fra undertøy. Jeg lukter så godt som aldri svette, selv uten deodorant, og kunne fint gått med samme genser i tre dager uten at verken jeg selv eller andre hadde vært plaget av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?
Helt enig med deg. Undertøy bytter jeg hver dag men resten etter om de er skitne eller ei. |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bruker sjelden klær to dager på rad, men jeg vasker ikke rene og luktfrie klær fordi de har vært på noen timer. Jeg bruker ofte klær flere ganger men sjelden på rad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?For alt du vet har hun skylt opp genseren på ettermiddagen og tatt den på igjen dagen etter?
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?
For alt vi vet kan hun ha vasket den i maskinen hver dag!
![]() |
|
|