|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gode førebileteEg vart positivt overraska over å lese denne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gode førebileteMjna, skeptisk!
![]() |
#3 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Gode førebilete
Eg trur ikkje 14.-15- åringar er bevisste på kva dei gjer når dei kjøper ein halvliter cola i lunsjen eller på vei heim frå treninga, nei. Og det er jo bevisstgjeringa som er det viktige. Eg er heller ikkje for demonisering av mat, men cola er jo ikkje mat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Gode førebileteHvorfor i all verden hadde de et bruskjøleskap i utgangspunktet?
![]() |
#5 |
Ustabil
|
![]() Sv: Gode førebileteOgså skeptisk. Jeg tror dette vil være på kanten i forhold til markedsføringslovgivningen. Jeg tipper at Coca Cola vil bestride at drikken er vanedannende, for eksempel. Så personlig syns jeg dette var et teit påfunn. Hvis han syns at Coca Cola er djevelens drikk får han heller la være å selge det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
Enig. Jeg hadde glatt godtatt at noen ikke solgte meg Cola. No problem! Jeg hadde derimot blitt provosert hadde noen solgt meg cola, men samtidig såpass klart gitt uttrykk for at jeg egentlig burde valgt noe annet.
![]() |
#7 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Gode førebileteMen poenget er jo nettopp det å bevisstgjere folk på bruken av slike varer. Eg kjenner meg temmeleg trygg på at dette er eit PR-jippo, og eg synest det fungerer godt. Det er trass alt like skadeleg for kroppen å innta store mengder cola (og potetgull o.l.) som å innta snus o.l (som det tross alt fins advarslar på). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Gode førebileteLitt avsporing, men hvorfor er det ikke helseadvarsler på alkohol når det er det på røyk?
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
Jeg vil tro at det er fordi folk som røyker gjerne gjør det daglig, mens (heldigvis) så drikker ikke alle som liker øl alkohol daglig. Men et godt poeng, for min del kunne det gjerne vært advarsler på alkoholflaskene.
![]() |
#11 |
Passiv
|
Anne Kat forsøkte seg med dette på vinen sin "Tatt av vinen". Der står det klare advarseler om at for mye alkohol kunne få selv Trond Giske til å se kjekk ut. Tilsynsmyndighetene var raskt på banen og mente at dette var ulovlig alkoholreklame for showet hennes. Jeg tror derimot at det er en snurt Trond Giske som har utøvet maktmiskbruk og truet med at han også har mektige venner. |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gode førebileteJeg er helt motsatt av Fnatten og blir barnslig trassig av MAS. Altså når noen forteller meg noe jeg godt vet jeg burde/ikke burde, men at jeg ikke helt klarer å ta det riktige valget likevel. Jeg løp sporenstreks ut og handlet junk da jeg fant Stordalens moraliserende mat- og treningslapper strødd utover hotellrommet nylig.
![]() |
|
|