|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor "privat" er du på FP?Ja, det lurer jeg på? Etter diskusjonen om sykemelding i dag, der jeg skrev HI, har jeg lurt på hvor mye folk egentlig utleverer her inne? Fikk en del pepper fordi jeg skrev ting om arbeidsplassen min. Selvfølgelig hadde jeg forandret på mye! Vil jo ikke utlevere kollegaene mine, og aller minst meg selv, ved å fortelle om spesielle episoder som nettopp har skjedd på jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Jeg er veldig forsiktig med å plassere meg på kartet, og legger ikke ut informasjon som gjør at jeg kan gjenkjennes. Dermed gir det meg en frihet til å være temmelig åpen.
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Det jeg skriver på det åpne forumet kan jeg like godt skrive i lokalavisa eller si til postmannen. Og selvfølgelig: det kan jo hende at jeg ikke liker fotball. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Jeg skriver det jeg føler for, om jeg kan si det, jeg liker å være åpen og si det som er sant.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Sikkert altfor lite. Nåja, jeg har et særdeles lite spennende liv uansett, ingenting å skjule.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Hva er det du egentlig spør om her? Om vi er anonyme her (det er ikke jeg), om vi er forsiktige med å utlevere andre (det er jeg), eller om vi noen ganger endrer på "fakta" for å kunne stille et spørsmål, eller delta i en diskusjon, uten å utlevere noen som er gjenkjennelige (det hender det jeg gjør)?
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?
Dette lurte jeg på også.
![]() |
#10 |
Halloen!
Hm... er sent på kveld, og den skjønte jeg rett og slett ikke...
Joda, vet at du ikke er anonym, (men jeg vet f.eks ikke hva du heter.) og at mange kjenner hverandre. Vil jo tro at jo mindre anonym man er, jo mindre bør man utlevere? Jo -(har tenkt litt) spør om alle tingene, men mest om det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Jeg får ikke mine kick av å juge, nett eller ikke, så jeg anonymiserer totalt eller lar være å si noe i det hele tatt i stedet.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
(Grunnen til at jeg sier jeg ikke er anonym er ikke at jeg kjenner mange her, men at jeg har link til bloggen min i profilen, og der står navnet mitt og alt mulig.) Mest det siste - altså om vi endrer på "fakta" for å anonymisere? Det gjør jeg en del, både når jeg skal fortelle om noe fra nettet i RL og omvendt.
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Absolutt |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Jeg er passe privat. Legger ikke ofte ut personlige ting og i allefall ikke om andre. Jeg passer meg vel for å utlevere andre. Plutselig kan man jo sitte der med skjegget i postkassa..... Og det gidder jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Halloen!
Ja, noe var fiktivt. Jeg informerte jo ganske tidlig, synes jeg da. Men ikke tidlig nok for deg og Liven...
Mener du som at -nå har rine utlevert alt om arbeidsplassen sin og prøver desperat å redde stumpene ved å late som om alt var fiktivt? :knegg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor "privat" er du på FP?Jeg er åpen på en måte at folk glatt kan kjenne igjen meg her inne. Jeg har jo bilder liggende ute, både av meg, barn og mann til tider. Det er ingenting jeg ikke kan stå for som blir sagt her inne, og jeg tror ikke at mange finner så mye spennende om meg heller.
![]() |
|
|