|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbJeg vet man har krav på ett års permisjon for å prøve ut en ny jobb. Er dette begrenset til en gang, eller kan man få permisjon igjen dersom man har jobbet i den opprinnelige jobben en tid og finner enda en jobb man kunne tenke seg å prøve? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbDu har ikke mye krav på det nei. Men man kan prøve seg.
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobb
Jeg har fått det selv, og personen det gjelder i denne saken har fått det i allefall. Ikke lovbestemt altså? Ikke i det kommunale/statlige en gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbDet er ikke lovfestet og ei heller tariff-festet, det man kan prøve seg på, er å søke permisjon fra arbeidsgiver, aka Kommunen eller Staten, og si ifra seg retten til sin egen stilling.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbKan aldri tro at det er lovfestet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbDet er nok ikke et krav, men kommer an på hva slags stilling du skal prøve deg på, og hvordan planene er videre. Moren min fikk 1 års perm i statlig sektor, og vendte tilbake da året var omme. Andre igjen (som journalister) kan jo komme i interessekonflikter ved å forsøke seg hos andre. Så det er nok hver enkel sak og hva det gjelder, som avgjør dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbDu har nok ikke krav på det, med mindre du har en helt spesiell avtale om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbSå utrolig rart - jeg hadde som sagt en sjef som virkelig ikke var glad for at hun måtte la meg gå i ett år. Mener kravet for å få permisjon var at stilligen skulle være relevant ifht nåværende jobb og bidra til økt kunnskap og erfaring |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbI kommunen har de blitt mye strengere på dette iallefall. Forholdsvis vanskelig å få permisjon nå
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
Men da er avtalen at du SKAL tilbake?
![]() |
#14 |
Har fått viljen sin
|
Det var ikke det for meg nei - jeg endte opp med fast stilling i jobben jeg tok permisjon for å prøve. Venninnen min, som nå har permisjon for å prøve noe litt på siden av det hun ellers driver med (men innenfor samme fagområde), har heller ingen slik avtale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbMin mor som jobber innenfor skolen, fortalte at lærere på den skolen hun er på, søker permisjon - og får det, for å jobbe som lærere på andre skoler i annen kommune.
![]() |
#16 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbHei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Prøv Personalhåndboka på jobben? De fleste større firmaer har dette i en eller annen form, statlige og kommunale også. Dette er absolutt ikke lovfestet, og mange steder er det vanskelig å få slik permisjon, ja, permisjon overhodet utenom ifb fødsel. Men jeg har forstått at det er svært vanlig innenfor visse yrker, f.eks helsesektoren, og at praksisen har etablert seg.
![]() |
#18 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Permisjon fra jobben for å prøve ny jobbHos oss vurderes det, og kan gies permisjon. Men det er absolutt ingen rettighet de ansatte har.
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
There's no such thing.
![]() |
|
|