Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rørlegger from hell!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-08, 15:57   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Sint!

Rørlegger from hell!

Jepp! Synes at overskriften var dekkende.

Etter en intens jakt på strømslukere i huset, fant jeg ut at det var berederen som var defekt og hadde tappet husholdningen for x-antall tusen over de siste par årene

Vel. Jeg ringte til rørlegger og ba om hjelp til en kvinne i nød. Rørlegger kom, hadde med seg noen komplimenter på tungen som; Jøss! Har du fem barn!!! Du med DEN kroppen!!! Og startet arbeidet med å finne ut av pengeslukeren i kjelleren.

Han tegnet og forklarte for meg at det var to alternativ.

Det ene alternativet var å bytte berederen. Det ville ha kostet 8.000,- inkl arbeider. Jeg spurte om det fantes andre løsninger. Les; nyseparert, fem barn, student osv osv... Han fortalte at jo. Det kunne løses på en annen måte og da ville prisen bli billigere. Etter endel frem og tilbake ble vi enige om at alternativ 2 ville funke greit og han anbefalte meg dette. Jeg spurte om pris og han anslo et sted mellom 4.000,- og 6.000,-.

Jobben ble utført og den lykkelige huseier, meg, kunne konstantere at måleren responderte umiddelbart og nå ville strømregningene igjen bli humane.

Jepp. Det blir bra.

MEN! I dag kom regningen fra rørleggeren. Hold dere fast!

11.824,50 kroner!!!! JEG GJENTAR; 11.824,50 kroner!

Så da... ja...da er det ikke annet å gjøre enn å knytte nevene mot rørleggeren også.

Så for tiden knytter jeg nevne mot de fleste! NAV, advokater, kreditorer (til eksmannen), bank osv osv.... Jøye meg!

Sist redigert av amor : 08-08-08 kl 16:03.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 15:59   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørlegger from hell!

Det er ikke mulig. Premiedust. Han må holde seg til avtalen. Klag, klag, klag. Trasig når det blir sånn irritasjon og ekstra arbeid. Skjønner godt at du er sur.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 16:00   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva?! Mente han 6000 UTEN moms, da? Ta kontakt med ham og konfronter ham med den prisen han anslo!

Gammel 08-08-08, 16:01   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Å fyttifaenihelvete jeg hadde klikka i vinkler!

Idioten ga deg vel pris UTEN moms, men alikvel så skulle det ikke blitt så mye.

Vær tøff dame nå, ikke gi deg uansett hva de sier. Det der går ikke ann. Si at han ga deg et tilbudd også på 8000 kr for å skifte berederen og det var inkl. arbeid.

Lykke til.

Gammel 08-08-08, 16:02   #5
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hjelpes. Hva gjør du med det da? Strømleverandøren må vel kunne hjelpe deg, det er jo ikke vanskelig å se at dette er feil.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 16:04   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Himmel. Hva konkret gikk alternativ 2 ut på?

Gammel 08-08-08, 16:04   #7
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Avtale er avtale! Og det er vel ikke lov å oppgi pris uten mva uten å spesifisere at det faktisk er nettopp uten mva. Klag!

Etterpåklokskapen sier at det lønner seg meg skriftlige tilbud.

Gammel 08-08-08, 16:05   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig så er det lovfestet at prisen er inkl. mva hvid det ikke er spesifisert. Problemet her er kanskje at du ikke fikk noe skriftlig tilbud?

Gammel 08-08-08, 16:10   #9
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Muntlige avtaler er også bindende.

Gammel 08-08-08, 16:14   #10
Left
Passiv

Standard

Vi har akkurat byttet bereder i huset, og betalte litt over 6000,- MED jobb. Hva slags ågerkar er dette da??
Ikke gi deg - han kan ikke gi deg en muntlig pris, og så doble den etter eget forgodtbefinnende!

Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 16:18   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dæsken, for en fyr! Jeg synes nesten det verste var at han kommenterte kroppen din jeg da, er det mulig!? Er nysgjerrig på hva konkret han har gjort, så kan jeg spørre min rørleggermann om han synes prisen høres riktig ut. Uansett så var jo prisen han forespeilet helt på trynet. Håper at en klage vil hjelpe.

Gammel 08-08-08, 16:25   #12
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Takk damer!

Ja. Jeg må jo bare klage. Det er flere brudd på håndverkstjenesteloven her.

Og ja...i forliksrådet blir det nok ikke så morsomt å forsvare hans kompliment til meg

Alternativ 1 var altså å bytte berederen. Han oppga en pris på 8.000,- inkl arbeider. Mva ble aldri nevt. Jeg tok det som en selvfølge at denne prisen var inkl.

Alternativ 2 og utført er; Montering av reduksjonsventil (det var altfor høyt trykk inn i dette huset. For de som har greie på sånn, så slo det i bånn på målerapparatet hans og det stanset på 7 bar (skrives det sånn tro?). Vel. Det skal ligge på under 4). I tillegg er det montert et ekspansjonskar på berederen. Det har kommet til endel biter av rør og overgang og ventil for å få utført arbeidet. Forespeilet pris var altså mellom 4 og 6.000,-. Igjen tenkte jeg aldri tanken på annet enn at det var inkl mva. Man oppgir da aldri priser uten moms? Er det lov?

Gammel 08-08-08, 16:27   #13
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hjelpes. Hva gjør du med det da? Strømleverandøren må vel kunne hjelpe deg, det er jo ikke vanskelig å se at dette er feil.

Å, nå så jeg at det er rørleggerregningen du snakket om ja. Trodde det var strømregningen jeg. Dette er bare å klage på.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 16:34   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann spør om dere har hatt trøbbel med berederen, og om det har vært lekkasje på den? Han syntes løsningen hørtes litt snodig ut, fordi man ikke bruker mindre varmtvann selv om man setter inn reduksjonsventil. Han mener at det sannsynligvis ville vært mer strømbesparende å skifte til en ny bereder. Hvis berederen er gammel og ikke har blandeventil skal man visstnok kunne spare inn berederen på ikke så alt for mange år.

Gammel 08-08-08, 16:34   #15
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Denne regningen skal du ikke godta. Du er rett og slett blitt lurt. Ny bereder inkl. arbeid pleier nesten aldri å koste mer enn 6000 kr.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 16:37   #16
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Min mann spør om dere har hatt trøbbel med berederen, og om det har vært lekkasje på den? Han syntes løsningen hørtes litt snodig ut, fordi man ikke bruker mindre varmtvann selv om man setter inn reduksjonsventil. Han mener at det sannsynligvis ville vært mer strømbesparende å skifte til en ny bereder. Hvis berederen er gammel og ikke har blandeventil skal man visstnok kunne spare inn berederen på ikke så alt for mange år.

Her gikk det litervis med vann ut av berederen rett i sluket pga overtrykk. Det er ikke forbruket i seg selv det har vært noe galt med, men at vann har "forlatt" berederen pga trykket... Forstår han hva jeg sier tro? Jeg har jo ikke greie på dette...

Berederen er fra 1994 og er på 300 liter.

Gammel 08-08-08, 16:41   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stakkars rørleggermannen, han ble sikkert så forvirret av puppene dine at han sendte deg feil regning. Fortell ham det, du, og be ham sende den riktige regningen, den på det avtalte beløpet, så blir det nok bra.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 16:48   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ok, da sier han at han skjønner mer av tankegangen amor. Han synes at prisen du fikk for å skifte bereder på 8000,- inkl. arbeider hørtes grei ut selv om det er uten moms (hvis det er snakk om en 300l, det er en del prisforskjell på berederene etter størrelse). Han skulle selvsagt ha oppgitt at prisen var uten mva. Reduksjonsventil koster visst ganske mye, og ville trengtes uansett løsning A eller B. Ble sikkerhetsventilen på berederen skiftet også, den som sto og rant?

Gammel 08-08-08, 16:50   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Muntlige avtaler er også bindende.

Jada, men det er litt vanskelig å dokumentere.

Gammel 08-08-08, 16:56   #20
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ok, da sier han at han skjønner mer av tankegangen amor. Han synes at prisen du fikk for å skifte bereder på 8000,- inkl. arbeider hørtes grei ut selv om det er uten moms (hvis det er snakk om en 300l, det er en del prisforskjell på berederene etter størrelse). Han skulle selvsagt ha oppgitt at prisen var uten mva. Reduksjonsventil koster visst ganske mye, og ville trengtes uansett løsning A eller B. Ble sikkerhetsventilen på berederen skiftet også, den som sto og rant?

Reduksjonsventilen er oppgitt til å koste 1.680,-. Jeg finner ingenting i fakturaen som forteller om at sikkerhetsventil er skiftet.

Men jeg lurer på en ting; når jeg snakket om å bytte berederen så burde vel rørleggeren ha fortalt meg at reduksjonsventilen ville komme i tillegg? Når han oppgir en total pris på 8.000,-? Jeg kan da ikke gjette meg til at den prisen er uten ditt og uten datt?

Men uansett; poenget er jo at løsningen skulle være billigere enn å bytte ut berederen og at det skulle være holdbart. Det er ikke det jeg har fått

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.