|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Ja, nå må jeg bekjenne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger....don't count on me...Man må bare drite i hva andre måtte mene, og heller stå for den man er. Du vet jo best selv hva som er godt og ikke for deg.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger....don't count on me...Sant det dere sier der. Samtidig så vil vi jo alle være "vellykket". Stemplet "snylter" får man kjapt i miljøer der man ikke klarer å følge opp barna slik andre forventer.... det vil jo ingen ha på seg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger....don't count on me...Jeg gjør sånn innimellom også. Vet at mine årsaker for å ikke orke ikke er bra nok for andre alltid, så da velger jeg pynte litt på det, ellers så kan jeg likegjerne gå fordi det koster like mye energi å "rettferdiggjøre" at jeg rett og slett ikke orker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger....don't count on me...
Det er ingen skam i å sette grenser for seg selv, det er høyst nødvendig, fullt lovlig og man skal heller ikke måtte stå til rette for det. Og det at du bruker sykemeldingsdagene slik du gjør vitner om at du tar vare på deg selv og jobber mot et mål om å bli frisk! Det er strengt tatt det sykemeldinger er til for, er det ikke? Å sitte hjemme i sofaen hele dagen ville sikkert ikke gjort deg det minste godt disse onsdagene, og det er slett ikke sikkert at folk rundt deg ville synes at det var mer forståelig. Jeg syns ihvertfall du høres både klok og fornuftig ut i dine valg! |
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger....don't count on me...
Jeg har full jobb, to barn, trener for et ......lag, medlem i FAU, student, avlastningshjem en uke i mnd... Det er veldig ofte jeg føler at jeg ikke orker å stille opp på ting i skole/barnehagesammenheng, men det blir til at jeg gjør det likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger....don't count on me...Jeg synes de som rett og slett ikke gidder å stille opp på ting ødelegger for deg hovedinnlegger og andre som med god grunn ikke alltid (eller i perioder) kan stille opp. Og det er som du skriver veldig vanskelig (og farlig) å tillegge andre mer eller mindre gyldige grunner for ikke å delta i ting.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Sånn har jeg hatt det for en del år siden. Da mitt barns klasse skulle ha ansvar for 17. mai sa jeg stopp. Det var en dag mitt barn virkelig skulel få ha sin mor et annet sted enn i kafeteriaen på skolen. Fikk rasende brev fra klassekontakter som ikke kunne forstå at enkelte kunne forsømme sine plikter slik. Jeg vet med meg selv at jeg hadde veldig gode grunner for å ikke stille på alle disse tingene de årene av mitt liv da sykdommen krevde så mye av meg. |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Kjære Jessica. Sist redigert av Kneazle : 25-10-08 kl 22:28. |
![]() |
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Kan ikke så så mye da de andre over her allerede har sagt det bedre enn hva jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Kloke ord, både Flo, Skvetten og Emma! Er ikke alltid sikker på at det er det at folk ikke "gidder" som gjør at de ikke stiller opp på ulike frivillige oppgaver. Tror noen tenker som så at: "Jeg har jo to barn, full jobb, skal trene, ha litt fritid, jobber kveld og u name it... dette får andre ta seg av. At man rett og slett tror at alle andre foreldre har så mye mindre å gjøre enn det man selv har, og at de derfor kan stille opp år etter år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg stiller ikke opp på en skit om dagen, og gidder slett ikke forklare for hele verden hvorfor jeg gikk fra å være leder for FAU til å ikke dukke opp på foreldremøter. Folk kommer til å tenke sitt samme faen, så det er like greit å bare lære seg til å stå for egne valg og ikke føle at man må rettferdiggjøre de for alle andre hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...
Er med på den |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...@rine: En slags rullerende tvangsordning hadde ikke fungert veldig bra for meg. Jeg har faktisk ikke tid til en døyt mer enn det jeg gjør de ukene jeg har barna, og de ukene jeg ikke har barna jobber jeg så mye som overhodet mulig for å ha råd til å beholde leilighet, bil og vel, barna. Selvfølgelig, det hadde sikkert gitt et tupp i rævva på de som kanskje har mulighet, men det hadde gjort det enda et par hakk jævligere for de som faktisk ikke kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Enig med aC.
![]() |
#18 |
Halloen!
Mja, jo, jeg er med på den. Ikke en ideell løsning for aleneforeldre, men de fleste er jo ikke det hele tiden. Jeg mener at dette er noe man (dessverre) påtar seg når man blir foreldre og har barn i skole, barnehage eller på ulike fritidsaktiviteter. Jeg mente jo også en løsning med mulighet for bytting med andre, selv om jeg ser at ikke alle hadde fått seg til å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
De ukene jeg ikke har barn er det fint lite aktuelt å tilbringe tid på barnehagerelaterte aktiviteter, siden det hadde falt i dårlig jord hos han som da har barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Jeg er en dårlig samfunnsborger ... Don't count on me ...Jeg har jobbet i klasser det klassekontaktanvaret har vært alfabetisk. Det synes jeg var en grei ordning.
![]() |
|
|