|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Jeg mente fylker:
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Det går fint. Jeg har en kollega som er 20% ufør p.g.a. epilepsi. Jobber 80%.
![]() |
#4 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Dette ble diskutert litt i denne tråden for kort tid siden.
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008) Sist redigert av Fru Snurp : 25-10-08 kl 22:41. Årsak: Kom på noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Jeg har akkurat begynt i kommune. Har vært på attføring i 7 år. Hørte noe om at man kunne bare uføretrygdes 50% eller mer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Ja, det går an, jeg har ei venninne som burde vært det... (Hun har fått det forespeilet.)
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Det går an å bli 20 % arbeidsufør, men du får ikke uføretrygd fra NAV dersom du er mindre enn 50 % ufør. Men, dersom du er medlem av en eller annen pensjonsordning (f.esk. Statens Pensjonskasse) så kan det være at du kan få utbetaling. Jeg vet at Statens Pensjonskasse ikke har noen begrensninger på hvor størrelsen på uførheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?
Jeg er ikke medlem av Statens Pensjonskasse. Hmmm...... Det er jo fælt at man ikke kan få det. Jeg vil jo helst jobbe, men hvis jeg ikke klarer mer enn 80% så burde jeg få det. Alternativet er at jeg jobber fullt til jeg ikke klarer å jobbe mer i det hele tatt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke om 30% uførhet siden jeg var så "ung". 20 var ikke lov.
![]() |
#12 |
Pauset
|
Var nok litt trøtt når jeg skrev innlegget i går. Jeg har vært medlem av en pensjonskasse i 15 år. De siste 7 årene har jeg vært på attføring, og fått støtte fra denne pensjonskassa som nå heter Nordea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da kan du søke KLP, og da kan du søke den prosentsatsen som passer best.
![]() |
#14 |
Pauset
|
Takk for svar. Det var godt å høre. Jeg trodde kanskje man måtte ha vært medlem av KLP en viss tid før man fikk noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går det an å bli 20% arbeidsufør?Eg har også høyrt 50% eller meir for å få uføretrygd eller tidsavgrensa uføretrygd.
![]() |
Emneord |
uføretrygd |
|
|