|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Privat skolematfirmahttp://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2735867.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaGenialt. |
![]() |
![]() |
#3 |
superbruker
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaDyrt men et godt alternativ til matpakken. Jeg er vant med mat på skolen fra jeg vokste i Sverige. Jeg er ikke glad i matpakken. Det blir for dyrt når man har flere barn som har det. Det ville vært bedre om det var i regi av skolen og alle kunne få.
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg synes ikke det var så dyrt jeg, med 190 skoledager blir dette omtrent 32 kr om dagen, og det koster jo noe å lage vanlig matpakke også.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg hadde brukt dette dersom det var tilgjengelig på Posørens skole.
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaIkke dyrt, men jeg stusser på følgende utsagn;
Jeg synes ikke pølser og pannekaker er sunn mat, og ville vel kanskje heller foreslått at de forandret sortimentet i kantinen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Privat skolematfirmazol:
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privat skolematfirma
Her koster det ihvertfall ikke 32 kroner.
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
Jeg regner da med at dette er som med skolemelken - de som betaler får? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
Ja, jeg også, og dermed vil man fort føle press til å delta. Man kan kanskje si at når det er greit med melk, er det vel greit med et helt måltid også, men ett sted må man vel kunne sette en grense? Jeg synes det ville være veldig vanskelig å måtte si til barna at mamma har ikke råd til den fine skolematen, så du får klare deg med brødskiver.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privat skolematfirmaVår skole har mattilbud fra Mat360. Maten ser veldig fresh og god ut, og det er bra variasjon. Vi har ikke valgt ordningen, men vurderer det et par dager i uken hvor det er litt travelt mellom skoleslutt og fritidsaktiviteter. Det fungerer slik at de som velger denne ordningen mottar mat - de som ikke velger det har med matpakke hjemmefra. Har ikke hørt om noen problemer ift at noen føler på forskjeller. Det er ca 50/50 som har skolemat og matpakke.
![]() |
#12 |
nygift
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaSynes det er flott med slike alternativ, men det må vel til at alle barna skal ha det, hvis skolen skal benytte det.
![]() |
#14 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Privat skolematfirmaVi har betalt 15 kroner dagen for varmmat på skolen her i fjor, de bestilte fra et privat firma, det var solide posjoner og god mat, men det var bare en dag i uka. Målet var at de skulle få det hver dag, men nå har de det ikke i det hele tatt, skulle tas opp på foreldremøte her i høst, men rektor var sykemeldt. og vi har ikke hørt noe mer siden.
![]() |
#15 |
nygift
|
Men hvis du tenker etter, så bruker du nok antageligvis mer enn 500 kr i mnd på brød, pålegg ol barna har i nisteboksen.
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg tror dette kan bidra til å øke skillet mellom dem som har råd til å kjøpe tjenester og dem som ikke har. Så jeg er i utgangspunktet negativ. 32 kr. dagen er mye i forhold til det en matpakke vanligvis inneholder. Om jeg hadde benyttet det vet jeg ikke.
![]() |
#17 |
Borte
|
Tilsammen til en hel familie kanskje, men ikke til et barn i barneskolealder. Ikke mitt barn iallefall.
![]() |
#18 |
XXX
Hvor: Orkdal
500 kroner pr. mnd? Pr. barn? Til lunsj?
![]() |
#19 |
er her
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaDet var ikke skrekkelig dyrt, men ikke akkurat billig heller.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg syns også det er dyrt, og særlig med flere barn. Men jeg ser at det går an å velge dette tilbudet bare noen dager i uka. Maten syns jeg så bra ut, og jeg klarer dessverre ikke lage like spennende matpakker selv hver eneste dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|