|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Saddam Hussein dømt til døden ved henging for overgrep mot menneskeheten.
![]() |
#2 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved hengingSyns også det virker "for lettvint". Han er jo dømt for drapet på 143 sjiamuslimer. Hva med alle andre han har hatt medvirkning til å få drept?
![]() |
#3 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved hengingJeg er imot dødsstraff uansett.
![]() |
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved hengingSom totatmotstander av dødsstraff så må jeg bare si at livstid hadde vært bedre. Dødsstraff kan ikke reverseres. Kanskje burde Saddam studeres, for å finne ut hvorfor han ble som han ble? Men man bør aldri synke til Saddams nivå, og ta livet av ham.
![]() |
#5 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved hengingDødsstraff er feil uansett. Og dessuten: Hva lærer han av det? Det hadde vært bedre for alle parter om han ble dømt til soning av et eller annet slag. Og for de som skal forsøke å bygge fred i Irak, gjør dette ikke oppgaven enklere, tvert imot.
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging
Så enig, så enig.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved hengingJeg kommer aldri til å forsvare dødsstraff... men noen ganger lurer jeg hva som ville være en passende straff for en mann som ham... Han nekter jo å innse at han har gjort noe galt...
![]() |
#9 |
er her
|
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er det jo ikke alle som tror man ikke eksisterer mer etter døden da, iallefall ikke jeg. Men uansett så mener jeg at det å dø fort og greit er mye mer "lett" enn å sitte i et fengsel på livstid og tenke over det man har gjort. Å dø er lett, å leve et forferdelig liv er mye verre. Jeg har aldri sett på døden som det verste som kan skje noen.
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Er ikke for dødsstraff jeg heller. Han bør heller pines resten av livet, og kanskje studeres som ei her inne nevnte. Det stod at hvis man bli dømt til døden eller livsstid så blir det automatisk anke, og det kan at flere mnd, så det er nok en stund før han blir hengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
Jeg er også imot dødsstraff, men synes uansett (etterliv eller ei) at døden er den verste straffen noen kan få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Jeg syns du setter fingeren på noe viktig, Hattifnatten - ved å henge Saddam vil han nok bli dyrket som en martyr i enkelte fanatiske kretser.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja det skal du få lov til å synes. Jeg, derimot, ville heller dødd enn å feks. bli torturert på det verste hver dag i 20 år. Jeg ser MANGE ting som absolutt kan være verre enn å dø. Ligge som grønnsak i ei sykehusseng resten av livet er vel også en av tingene. Ikke rart noen jo ØNSKER å dø, heller enn å leve slik.
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
Hvis det er tilfelle, at man tenker på døden som en befrielse nettopp fordi vedkommende med sikkerhet kommer til å leve et liv i helvete i fengselet, er det da et sånt liv (altså med tortur og alt det innebærer) dere "unner" disse morderene? At vi skal si opp menneskerettighetene og bli like barbarisk som den dømte selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)Jeg synes det er heeeeelt greit at slike mennesker fjernes fra jorden, men jeg synes allikevel at døden mange ganger er langt lettere enn en lang fengselsstraff. Når det er sagt, så sitter jo de aller, aller fleste flere år på "death row" før dødsstraffen blir fullbyrdet, så den tiden kan de jo bruke på å tenke over all djevelskapen de har forårsaket. Jeg er ikke helt i mot dødsstraff, jeg er ikke heller helt for....vanskelig tema. Men at Saddam Hussein har fått dødsstraff synes jeg er helt greit. Hverken mer eller mindre.
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging (VG)
Ikke akkurat overraskende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|