|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva gjør du hvis du finner en liten sum penger på gata? | |||
Tar de selv |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 69,12% |
Ser deg om og tar de selv om ingen ser deg |
18 | 26,47% |
Leverer de inn til nærmeste naturlige sted |
3 | 4,41% |
Lar de ligge |
0 | 0% |
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Jeg fant fire hundre kroner i dag. Det var rett utenfor biblioteket, og det går mange forbi her. Tenkte at noen kom sikket til å finne de og ta de med seg selv. Jeg plukket de opp og leverte de på biblioteket, men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er at noen henter de der da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Jeg hadde tatt pengene med meg. Om det var en større sum ville jeg hengt opp lapp, evt. avisnotis, med at de var funnet, men ingen sum. Jeg hadde ALDRI levert de fra meg til en tredjepart, med mindre det var snakk om en veldig stor sum og da til politiet.
![]() |
#3 |
Erfaren
|
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Har en personlig regel om alt under 200kr gidder jeg ikke levere, men beholder selv. Har levert både telefoner, lommebøker, smykker og en gang en 500lapp til politiet.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Finner jeg en hundrelapp på gata, og jeg ikke ser noen i umiddelbar nærhet som ser ut til å ha mistet penger: les, jeg ser ikke at det skjer, så putter jeg pengene i lomma og tenker "fant den, fikk den."
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Jeg står og venter en stund for å se om det kommer noen og leter. Ellers tar jeg dem. Man kan liksom ikke gå bort til nærmeste person og spørre; hey, har du mistet noen penger? De fleste vil vel svare ja.
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?
Det opplevde en venninne og jeg. Vi fant en 200lapp på bakken i parkeringstunnellen, og venninnen min spurte de som sto ved betalingsautomaten om det var de som hadde mistet dem. De så litt forvirret på hverandre og sa ja. Det lyste egentlig av dem at de ikke hadde mistet dem, ikke sjekka de lommer eller noenting. Men vi kunne jo ikke beskylde dem for å lyve heller.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() |
#9 |
intro
|
Sånn tenker jeg også.
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Fire hundre kroner nærmer seg grensen for hva jeg ville gjort et forsøk på å finne eieren til, men jeg ville nok bare tatt dem med meg. :innser: En lommebok, eller annet som kan identifiseres, ville jeg selvsagt levert tilbake til eieren, eller levert til politi eller noe sånt.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må si at jeg angrer litt på at jeg leverte de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Hadde det vært over 500,- hadde jeg levert det til politiet. |
![]() |
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
![]() |
#15 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Det kommer an på summen, og hvor de ble funnet. Små beløp ville jeg beholdt, større beløp ville jeg levert til politiet.
![]() |
#16 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?For en del år siden fant jeg en lommebok på ikea med 6000 kr i. Det var ingen navn eller noe i lommeboka som kunne identifisere den som eide den. Jeg angrer den dag i dag på at jeg bare leverte den til første og beste ikea-ansatt jeg fant. Jeg skulle heller levert den til politiet.
![]() |
#17 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Kommer an på summen. Men om det er mindre enn 500 ville jeg nok også ha tatt de selv. Sett an situasjonen litt.
![]() |
#18 |
Nysgjerrig
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Jeg ville tatt alt under 200 kroner selv. Alt over ville jeg nok levert inn til politiet. Jeg har litt for stor fantasi til å beholde noe over 200 kroner selv.
![]() |
![]() |
#19 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#20 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Jeg er nokså fæl til å miste penger og andre verdisaker, små som litt større summer. Finner jeg opp til 5.00 så gir jeg det til nærmeste (ex)knarker slik at h*n kan levere ut Virkelig (vår bys svar på =Oslo) gratis, om h*n ser noenlunde OK ut. Føler meg ikke veldig bra etterpå, men bedre enn å gi pengene til en eller ennen tilfeldig bartender etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|