Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Status

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 02:35   #1
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Status

Det som gir status nå, fremfor penger og matrielle goder er barn. Og antallet.

Det siste nå er statusen med å ha 3 barn. Har du 3 barn eller mer er du vellykket, hvis ikke er du litt under pari.

Hva sier dere til det. Jeg har bare tenkt til å ha ett barn. Mange synes jeg er egiostisk. Men hvordan stiller dere dere til utsagnene over.

Jeg skjønner tankegangen. Jeg skulle sikkert hatt råd til å fått 3 barn, Men jeg har ikke noen ønsker om det. Hva synes dere

dutte er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 02:53   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Status

Da må jeg være fryktelig vellykket da siden jeg har 3 barn................

Nå var mine planer å få bare 2 barn, men arbeidsuhell kan skje den beste.
Folk må få de antall barn de selv vil, uten at det skal kalles egoisme elelr vellykethet etter hvor mange man får.

Gammel 30-11-06, 02:54   #3
dutte
fornyet

dutte sin avatar

dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mams, du ligger veldig godt an statusmessig hehe.

dutte er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 02:56   #4
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Da må jeg være fryktelig vellykket da siden jeg har 3 barn................

Nå var mine planer å få bare 2 barn, men arbeidsuhell kan skje den beste.
Folk må få de antall barn de selv vil, uten at det skal kalles egoisme elelr vellykethet etter hvor mange man får.

Jeg er veldig enig med deg jeg. Selvfølgelig skal folk selv få velge. Men det er ikke til å komme fra at man blir sett på med "pene briller " i mitt miljø, dersom man setter til verden 3 barn eller fler. Da har man fått det til på en måte og er sikret fremtiden.

dutte er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 08:02   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Synes det er helt idioti å måle status etter antall barn man har. Det er ikke alle som kan få alle de barna man ønsker seg samme hvor mye man vil.

Estrella er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 08:18   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er like vellykket som Mams hva antall barn angår.

Estrella -

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 08:19   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Synes det er helt idioti å måle status etter antall barn man har. Det er ikke alle som kan få alle de barna man ønsker seg samme hvor mye man vil.

Det er sant.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 08:22   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår hva som ligger bak, men syns likevel ikke det er noen god måte å måle vellykkethet på. Det kan ligge hundre ulike grunner til at folk får tre eller flere barn og jeg tror ikke at det er forbeholdt de med god råd. Tror kanskje statistikken faktisk vil vise at det er motsatt? At folk fra såkalte lavere sosiale lag får flere barn? Mener å huske dette fra et eller annet, men har altså ikke noe forskning på det. Skilpadda!

Gammel 30-11-06, 10:24   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med dutte at det oppleves som prestisjefylt å vise frem en skokk med unger. Fellesbarn vel å merke. For vellykkede mennesker holder sammen må vite.

Jeg lurer på om det kan bunne i at mange barn vitner om høyt energinivå. Det er status å være sprek. Dagens Næringsliv har nå en artikkelserie som heter Topp og trent, hvor de intervjuer næringslivsledere som trener mye. (Du er ikke ekte toppleder hvis du ikke løper NY Maraton og går med sånt gult Live Strong-armbånd.) Det er også status å fokusere på familieverdier. Vellykkede mennesker får jo til alt, og evner å ha mange barn, ta dem med på alle mulige aktiviteter, holde et sunt kosthold, samt ha en spennende karriere som ikke går på bekostning av tiden med barna.

Merker det selv jeg, at jeg ønsker meg mange barn. Ser på det som Lykken, på en måte. Selvfølgelig inspirert av alle solskinnsbildene vi får presentert.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 10:27   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dette er da ikke så veldig nytt?

Noen som husker Øystein Bache og Rune Gokstads "Hipt å ha fler"? Det begynner vel å bli noen år siden nå, og den var tatt ganske på kornet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 10:28   #11
Mamma Rosa
Passiv

Standard

Jeg er vellykket.

Gammel 30-11-06, 10:36   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk bare vil ha ett barn.

Gammel 30-11-06, 10:36   #13
Siv
Passiv

Standard

Syns det er helt dustete å gi status utifra hvor mange barn man har. I allefall å si at jo fler barn man har dess rikere er man Det kan jo gå andre veien også det for med barn kommer utgifter og med flere barn kommer flere utgifter (ikke negativt ment).

Men det at vi har valgt å få 3 barn, den siste som kommer var litt obs.... he he he, det er da vårt valg og jeg syns ikke noe om at andre skal sette status symbol på oss for de valgene vi tar. Samme med de som velger å få 1-2 barn. Det er deres valg og ingen andre som har noe med

Gammel 30-11-06, 10:38   #14
Albertine
Passiv

Standard

Det var da enda godt å høre. Jeg som befinner meg nederst på rangstigen i samfunnet har endelig noe å slå i bordet med.

Gammel 30-11-06, 10:48   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt merke til dette og det gjør noe med meg...
Ikke at det er så viktig for meg å ha høy sosial status, men som Estrella sier: Det er ikke alle som kan velge antall barn.

Nå har jo vi tre barn da, men bare to som er synlige i dagliglivet - er vi vellykkede eller ikke da, mon tro?

Gammel 30-11-06, 11:51   #16
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tåpelig. For det første er det ikke alle som kan få barn i det hele tatt (eller som ikke kan få fler enn ett barn), og det finnes også mange som er frivillig barnløse og ikke vil ha barn i det hele tatt. Dessuten skjønner jeg ikke helt definisjonen på "vellykket" hvis det kun innebærer å få mange barn. Hva med hus, karriere, utdanning, et godt sosialt nettverk, prestasjoner, et godt forhold, opplevelsen av å være lykkelig??

For øvrig synes jeg ikke noe om å spekulere rundt hvor mange barn folk bør ha. Det kan de godt finne ut av selv, basert på egne ønsker og ressurser.

Kanutte er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 11:55   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

For øvrig synes jeg ikke noe om å spekulere rundt hvor mange barn folk bør ha. Det kan de godt finne ut av selv, basert på egne ønsker og ressurser.

Jepp!
Det samme gjelder biler, båter, hus, hytter og elskere.
Jeg gidder ikke blande meg opp i hvordan andre lever livene sine.

Gammel 30-11-06, 12:05   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Status med 3 barn?
Jeg har en følelse at av 2 er det "perfekte" - det meste i samfunnet er tilrettelagt for 2 voksne og 2 barn (alt ang. reiser, billetter ol).

007 er ikke aktiv  
Gammel 30-11-06, 12:15   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Må bare legge til en ting.
Jeg har 3 barn og vil si at jeg ikke alltid følger at folk ser på det som "status" å ha 3 barn, følger noen ganger at man blir rent uglesett av å ha såååååååååååååååå mange unger. At du ooooorker, osv.

Kjernefamilien er jo mor, far og to barn...............
(signerer Liven sitt innlegg)

Gammel 30-11-06, 21:32   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

*klemmer masse på Estrella*

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.