|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() StatusDet som gir status nå, fremfor penger og matrielle goder er barn. Og antallet.
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: StatusDa må jeg være fryktelig vellykket da siden jeg har 3 barn................
#3 |
fornyet
![]() Sv: StatusMams, du ligger veldig godt an statusmessig
#4 |
fornyet
![]() Sv: Status
Jeg er veldig enig med deg jeg. Selvfølgelig skal folk selv få velge. Men det er ikke til å komme fra at man blir sett på med "pene briller " i mitt miljø, dersom man setter til verden 3 barn eller fler. Da har man fått det til på en måte og er sikret fremtiden.
#5 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StatusSynes det er helt idioti å måle status etter antall barn man har. |
![]() |
![]() |
#8 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: StatusJeg forstår hva som ligger bak, men syns likevel ikke det er noen god måte å måle vellykkethet på. Det kan ligge hundre ulike grunner til at folk får tre eller flere barn og jeg tror ikke at det er forbeholdt de med god råd. Tror kanskje statistikken faktisk vil vise at det er motsatt? At folk fra såkalte lavere sosiale lag får flere barn? Mener å huske dette fra et eller annet, men har altså ikke noe forskning på det.
#9 |
Peppy!
|
![]() Sv: StatusJeg er helt enig med dutte at det oppleves som prestisjefylt å vise frem en skokk med unger. Fellesbarn vel å merke. For vellykkede mennesker holder sammen må vite. |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: StatusMen dette er da ikke så veldig nytt?
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: StatusJeg er vellykket. |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: StatusSyns det er helt dustete å gi status utifra hvor mange barn man har. I allefall å si at jo fler barn man har dess rikere er man |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: StatusDet var da enda godt å høre. Jeg som befinner meg nederst på rangstigen i samfunnet har endelig noe å slå i bordet med. |
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: StatusJeg har lagt merke til dette og det gjør noe med meg...
#16 |
interlektuell
![]() Sv: StatusTåpelig. For det første er det ikke alle som kan få barn i det hele tatt (eller som ikke kan få fler enn ett barn), og det finnes også mange som er frivillig barnløse og ikke vil ha barn i det hele tatt. Dessuten skjønner jeg ikke helt definisjonen på "vellykket" hvis det kun innebærer å få mange barn. Hva med hus, karriere, utdanning, et godt sosialt nettverk, prestasjoner, et godt forhold, opplevelsen av å være lykkelig??
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Status
Jepp!
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: StatusMå bare legge til en ting.
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Status*klemmer masse på Estrella* |
![]() |
|
|