Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Julepynt!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 14:01   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julepynt!

Hva slags julepynt synes du er fint? Hva slags julepynt skal du kjøpe i år?

Vi har første jul i ny leilighet, og har aldri hatt juletre, så her blir det en del nytt.

Adventstjernen er kjøpt inn:

Juletrepynt:

Juledekorasjoner:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:16   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julepynt!

Akkurat min stil! Jeg og mannen er minimalistiske av oss, men i jula kommer det litt harryfaktor inn allikevel. Jeg liker jo best stilren julepynt, men så var det dette med barndomspynten da, og ikke minst det eldste har laget hjemme og i barnehagen.

Juletreet pyntes KUN med kuler i sølv, blått, rødt og gull (ser faktisk veldig flott ut), ingenting annet - med unntak av en liten engel lagd av vesla, og selvsagt små, hvite lys tett i tett. Men vi pynter det sammen.

Mamma har et gammelt svært nissehus i tre som jeg skal få låne i år, tror jeg. Med lys inni og møbler og det hele. Skal lage en ordentlig harry nisslandsby på skjenken i stua, til ære for ungene.

Gammel 27-11-08, 14:20   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes ut som et flott tre Iset! Tror vårt blir i rødt og sølv, med disse kulene som jeg har lagt inn over, og kanskje jeg knyter røde sløyfer på noen greiner (det er faktisk veldig fint!). Og vi må ha masse små lys. Gjenstår egentlig bare å finne en ikke-så-altfor-grell stjerne til å ha i toppen. Vi er begge oppvokst med stjerne i toppen, så det må vi ha.

minibolle mai 2012
Gammel 27-11-08, 14:23   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sølv, gull og et lite innsøag av rødt har vi på treet. Det er ganske fint, synes jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:24   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker engler bedre enn nisser.
Jeg har ikke MYE julepynt utenom juletreet, men har adventsstjerne, levende lys, litt engler her og der og noen nisser.

På treet er det IKKE glitter, små lys - og ellers går det i gull og rødt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:27   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Engler og nisser ja! Det er et valg man må ta. Tror kanskje vi greier oss uten i år. Liker egentlig hverken engler eller nisser noe særlig. Tror jeg får holde meg til pyntekuler, lys og litt sånt.

minibolle mai 2012
Gammel 27-11-08, 14:28   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen vinduer der det passer å ha adventsstjerne. Irriterende. Gleder meg til vi snart kjøper hus, neste jul blir det mye morsommere å pynte.

Gammel 27-11-08, 14:29   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favorittpynten min er de røde hjemmelagde hjertene som Mjau her inne har laget til meg. De har jeg både sånn rundt omkring, og på juletreet.

Ser ett her :

Gammel 27-11-08, 14:34   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Juletreet vårt finnes ikke stilfult, men det er fullt av minner og vi kunne ikke tenkt oss noe annet. Vårt tre har plass til det både våre unger og venners unger har laget. Her har vi også julepynt etter de som ikke er blandt oss lenger. Det blir mange gode minner og "husker du?" historier, når vi pynter treet sammen med ungene.

Gammel 27-11-08, 14:40   #10
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Siden vi ikke skal være her i jula kommer vi ikke til å pynte så masse.. Vi skal ha opp adventsstjerna som jeg mekket selv, noen kuler, adventstake, noen russiske tre-jule-kuler som ser ut som løkkupler, og en russisk krybbe i tre.

Gammel 27-11-08, 14:53   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vår jul er ikke så mye rød, mest sølv,hvit og blå.
Liker best engler, men har også noen nisser.

Har to sett med juletrepynt. Et i rødt med mye hjemmelaget fra barna, og et sett i hvitt og sølv som ble kjøpt inn for to år siden.
Det siste består av nostalgiske store glasskuler, små fugler , sølvhjerter i gammel stil etc.
Vi har vanlige juletrelys med hvitt lys.Stjerne i toppen i sølv.
Vi bestemmer i felleskap hvilket sett med juletrepynt vi skal bruke hvert år.

Gammel 27-11-08, 17:58   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvitt, rødt og sølv er jul for meg

Juletreet pyntes med rødt og sølv. Ungene vil gjerne ha glitter så det går jeg med på litt motvillig

Ellers så pynter jeg med masse hvite lys, røde tulipaner og røde amaryllis og en og annen nisse innimellom. Nissene holder stort sett til på kjøkkenet. Egentlig har jeg de siste årene blitt mer glad i engler enn nisser, men det er noe nisser som henger med fortsatt for ungenes del

Vi har forresten et lite juletre på loftstua også. Det pyntes med rød og naturfarget halmpynt og noen røde filthjerter

Gammel 27-11-08, 18:17   #13
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er mye mer glad i engler enn i julenisser. Jeg pynter hovedsakelig med røde duker og lysestaker med hvite lys i/telysholdere. Røde tulipaner og Amaryllis er også et must. Har noen få pyntegreier som jeg må ha frem, bl.a. de tre vise menn som det var bilde av lengre oppe her. De tar jeg frem til advent. Juletreet pyntes med litt ymse, der er jeg ikke så opptatt av at det skal matche og være i en spesiell farge. Synes det er koseligere med de tingene som har hver sin historie, bl.a. har jeg laget noen av tingene, noen er gaver o.l. Men glitter skal det ikke på mitt juletre, det liker jeg ikke. Mannen vil ha det, men har skjønt at der er det ikke rom for diskusjon med Noba.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:19   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ganske gjerrig når det kommer til juletrepynten, så det går mye i Europriskuler på treet. Rød, blå, gull, sølv og "bronse". Perlegirlandre og fargede lys har jeg også. Hundre stykker, faktisk! Men de er pittesmå, og så har jeg en lenke med hvite lys i tillegg, så da lyser bare treet i forskjellige farger. Jeg liker det kjempegodt. Men jeg liker også veldig godt typisk barnehagepynt. Jeg er veldig glad i dorullnisser, og hjemmelagde papirkurver på treet. For ikke å snakke om pepperkakehuset som femåringen får eneansvar for å pynte. Jeg har også en god del julepynt som jeg har fått med meg hjemmefra. Gamle nisser laget av svære kongler, og en sånn julemøllegreie fra Tyskland. Så hos oss kræsjer alle stiler, og jeg elsker det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:22   #15
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg drar frem samme julepynt år etter år. Det som er ødelagt kaster jeg. Ungenes pynt står også fint femme. Jeg samler nissene på en plass, og englene en annen. Juletreet har kuler i gull, rødt, sølv, grønt og blått.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:23   #16
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Favorittpynten min er de røde hjemmelagde hjertene som Mjau her inne har laget til meg. De har jeg både sånn rundt omkring, og på juletreet.

Ser ett her :

:myser: De så fine ut! Hva er de laget av, og hvordan?

Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:24   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Så lenge ungene er små og kommer hjem med ymse hjemmelaget julepynt synes jeg det bør stå fremme.
Juletreet er neddynget av hjemmelaget pynt. Eneste vi ikke har på er norske flagg.

Vi modererte juletreet litt i fjor og pyntet med nesten bare røde og sølv fargede kuler. Det ble ikke så værst, men å ikke pynte med noe hjemmelaget av ungene har jeg ikke hjerte til.

Ellers har vi en hel haug hjemmesydde nisser som svigermor engang sydde. De må frem og den kuleste av alle er Harrynissen vår. Han ser ut som om han har sniffa litt for mye på røkelsen rett og slett.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:31   #18
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Juletreet er stort sett raudt og gull men litt heimelaga pynt og litt pynt fra eg var liten. Ellers er det nisser, engler og raude lys, julestjerner og amaryllis. Skal ikkje kjøpe noko spesielt i år. Har bra med pynt og har ikkje tenkt å bytte ut på mange, mange år. Eg hugsar enda nissane mamma hadde i alle år, DA var det jul når dei kom fram.
No syng dei visst heil på siste verset.

Gammel 27-11-08, 18:33   #19
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:30   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

:myser: De så fine ut! Hva er de laget av, og hvordan?

Her er et bedre bilde.
Det er trolldeig tror jeg? (Mjau??)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.