Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svarer dere på markedsundersøkelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 17:23   #1
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svarer dere på markedsundersøkelser?

Hva med meningsmålinger, telefoner fra Statistisk Sentralbyrå eller lignende?

Ser inne på den telefonterror-siden at flere markedsundersøkelses-numre står oppført. Men jeg synes ikke slikt er så ille jeg da, så jeg pleier å svare. Sambo også, men hans svar må nok tas med en stor klype salt (når det gjelder markedsundersøkelser vel og merke).

Statistikk og lignende synes jeg det er bare gøy å få svare på.

Eneste som er irriterende er at de ofte ringer midt i middagen.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:37   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?

Eg svarer sjeldent eller aldri på slikt. Eg har aldri 5 minutter eller 15 minutter til overs når dei ringer.

Gammel 28-11-08, 17:45   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, om jeg har tid så.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:47   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde det før, for da ble jeg litt sånn "Åh! De vil ha min mening! Jeg er betydningsfull!" Men nå er det så mange undersøkelser over alt at jeg gir beng. Jeg svarer om jeg har tid, men stort sett tar jeg meg ikke tid til det.

Gammel 28-11-08, 17:56   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg spør om det skal brukes til markedsføring om noen vil spørre meg om noe. Skal det det så sier jeg nei. Jeg vil ikke markedsføre noe som helst for noen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:57   #6
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det gjør jeg. Men bare på nett.

Gammel 28-11-08, 18:08   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarer om jeg har tid. Men jeg kjenner det irriterer meg at disse folkene fortsetter å prate om når de kan ringe meg tilbake osv når jeg veldig klart har sagt at jeg ikke har tid.(Og når man har en hylende unge i bakgrunnen er det vel ganske klart at man ikke har tid)

Gammel 28-11-08, 18:23   #8
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Synes det er kjempefint å bli spurt om "hva hadde du stemt om det var valg i dag?" Kjekt å dytte frem parti(-er) en selv støtter synes jeg.

Men når de spør om "hva synes du om ... på en skala fra en til fem?", med laaange utgreiinger om hva svaralternativene innebærer. Skjønner ikke at noen kan lese noe ut av det. Blir rene gjettverket.

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:32   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nysgjerrig og vil gjerne gi min syn på saker og ting så jeg svarer gjerne om jeg har tid.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:34   #10
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Stille opp gratis for å hjelpe kommersielle aktører med reklamen og salg? Oppmuntre dem til å fortsette å ringe folk enten de vil bli oppringt eller ikke ved å svare?

Høres flott ut!

Ben "where do I sign up for this fantastic offer" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:38   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir sjelden oppringt ang reklame og sånn.
Sist var det fra Trøndelag teater.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:42   #12
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Stille opp gratis for å hjelpe kommersielle aktører med reklamen og salg? Oppmuntre dem til å fortsette å ringe folk enten de vil bli oppringt eller ikke ved å svare?

Høres flott ut!

Ben "where do I sign up for this fantastic offer" Murphy

Tenkt tilfelle: Canto ringer Ben Murphy på vegne av MMI. "Hva hadde du stemt hvis det var Stortingsvalg i dag?"

Gammel 28-11-08, 18:53   #13
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, og jeg irriterer meg hver gang de ringer.
Jeg synes selv jeg er ganske høflig og grei med folk, men etter å ha prøvd i flere år å pent takke nei, så svarer jeg nå "ikke interessert" og legger bare på med en gang jeg skjønner hvem/hva det er....

Gammel 28-11-08, 19:20   #14
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg takker pent nei, hver gang jeg blir oppringt. Kan svare på nett, da jeg da fritt kan velge når det passer.

Gammel 28-11-08, 19:26   #15
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Tenkt tilfelle: Canto ringer Ben Murphy på vegne av MMI. "Hva hadde du stemt hvis det var Stortingsvalg i dag?"

Tror du MMI er en veldedig, samfunnsnyttig institusjon? Innbiller du deg at denne typen undersøkelser ikke vanligvis er en del av et kommersielt salgsfremstøt?

Ben "think much?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:35   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sist gang det ringte ang en slik markedsundersøkelse så starter hun med; har du 50 minutter for å svare på en undersøkelse. Jeg bare; hæ, sa du 50 min? Ja, sa hun.

Er det mulig da? Hvem har 50 min til å stå i tlf å svare på spm? Ikke jeg iværtfall så hun fikk ikke med meg der nei.

Gammel 28-11-08, 19:48   #17
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer stort sett ja fordi jeg i hine hårde studentdager jobbet i Norsk Gallup, så jeg føler en viss solidaritet med de arme oppringerne
Jeg svarer IKKE på sånne automatiske oppringninger.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 20:06   #18
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg svarer som regel på slikt ja.

Gammel 28-11-08, 20:10   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg svarer kun på poller på fp jeg.
Sånne undersøkelsesgreier forlanger jeg at skal stryke nr mitt fra lista, men det gjør de visst aldri - eller så er det en ekstrem mengde slike firma der ute.

Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 20:12   #20
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Tror du MMI er en veldedig, samfunnsnyttig institusjon? Innbiller du deg at denne typen undersøkelser ikke vanligvis er en del av et kommersielt salgsfremstøt?

Ben "think much?" Murphy

Bare konstantarer at den eneste målingen du åpenbart synes er greit i forhold til f.eks partiers oppslutning er valg. Det må du jo få lov å mene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.