|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Hvor mange brannvarslere har dere?Ser en brannmann på VG "skryter" på seg 10 alarmer i huset sitt.
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har 4 stykker optiske brannvarslere som er seriekoplet. En i gangen utenfor soverom i 1.etg, 1 i taket over trappa i 2.etg. (som også er utenfor et soverom), 1 inne på soverommet vårt (så ja, vi våkner uansett), |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
re:designer
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har også seriekoblet. Har leieboer nede i kjelleren så da er det tryggest tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi bor i en relativt liten leilighet på ett plan. Vi har en røykvarsler i entreen og en på soverommet til ungene.
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Ingen. Men vi har tre røykvarslere. Vi har tre relativt små etasjer og har en i hver.
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?
Ok, om man må spesifisere, så er en av sensorene kun på varme og tre av sensorene på varme og røyk.
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?1 pr 18 kvm. Seriekoblet. En pr. lite rom og 2 pr. stort rom (stue/kjøkken). Har det vi mener er nødvendig.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 18-12-08 kl 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?pr i dag har vi 3 .
![]() |
#11 |
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har 4 optiske varslere som er seriekoblet, det dekker vårt behov i hvertfall.
![]() |
#12 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har 9 varslere. De var en gang seriekoblet, men hver gang batteriet på en pep, pep alle. Så det ble kuttet ut.
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har sensorer som reagerer på varme og røyk + at de er seriekoplet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har tre som er seriekoblet (en i hver etasje) og i tillegg tre-fire utenom dette, noen av hver type (røyk/varme). Huset er ca. 150 kvm. De seriekoblede fikk vi testet i natt, da batteriet tydeligvis sluttet å virke i den ene. Det hylte godt fra kjeller til loft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Jeg har 6 som er seriekoblet på 160kvm - 3 i kjelleren (en i trappeoppgangen, en i kjellerstua, og en i gangen utenfor bad og vaskerom) og 3 oppe (utenfor soverom, i stua, og utenfor kjøkkenet). Alle 3 optiske og nye ifjor, og koblet til alarmsentral i tillegg til at de lager et infernalsk bråk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bare sær
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?To røykvarslere, og tre brannvarslere med direkte kobling til Securitas.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har to, en i hver etasje, den i etasjen som vi bor i (75 m2) er brannalarmen koblet til alarmsentralen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Akkurat nå har jeg en, fordi den andre ble ødelagt da jeg skulle bytte batteri. Ny står på to do-lista nå før jul (hvis jeg bare blir såpass frisk at jeg klarer å komme meg på butikk), og da bytter jeg nok ut den jeg har, som er eldre enn 5 år.
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvor mange brannvarslere har dere?Vi har fire seriekoblede brannvarslere. En på stua i nærheten av TV-DVD-ledninge-kaoset, en på kjøkkenet, en i gangen nede og en i gangen oppe, midt mellom alle soverommene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|