|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger noen råd med søppelsorteringVi skal begynne og sortere ut plast av søppelen vår. Eller kommunen skal vi bor i skal begynne med det i mars, men så kom naboen så kjekt og sa at de hadde hentet sekker for en kunne begynne allerede, men da må vi bare levere det selv oppå fyllinga i store sekker. Vi har så himla full søppelkasse, så vi tenke og prøve. Og jeg er praktiskt talt sjokkert når en ser det svart på hvitt (eller i poser og spann) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tankefull
|
![]() Sv: Trenger noen råd med søppelsorteringJeg sorterer ut rein plast.
![]() |
#3 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger noen råd med søppelsorteringHer er eksempellisten fra vårt avfallselskap:
![]() |
#4 |
Kometkamerat
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger noen råd med søppelsorteringHos oss skal all type myk, ren plast i plastsorteringa, mens hard plast, eksempelvis plastbøtter, må kastes i restavfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Står på egne ben
![]() Sv: Trenger noen råd med søppelsortering
*HH*: Der var den jeg lurte på. Gryterettposer blir jo det samme? Den havnet i restavfallet hos meg, for jeg var usikker på om det ble regnet som plast eller papir? Men det skal vel ikke være forskjellig fra kommune til kommune? Så da burde jo det være det samme hos oss? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Trenger noen råd med søppelsortering
Ganske likt her.
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Trenger noen råd med søppelsorteringForøvrig har heg lært i min kommune at det kun er plast som blir rent i kaldt, rennende vann som skal sorteres. Man skal altså ikke sortere veldig (mat-)tilgriset plast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Trenger noen råd med søppelsorteringHer er lista fra vårt avfallsselskap.
![]() |
|
|