Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Embs' sytråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 10:16   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Embs' sytråd

Inspirert av Shamu har jeg tørket støv av symaskinen min og prøvd meg som syerske. Det er utrolig morsomt! Jeg har ikke sydd noe (bortsett fra bøter på klær og montering av strikkeplagg) siden jeg svettet meg gjennom et forkle og et svært ulekkert skjørt på barneskolen, så jeg var ganske spent på om jeg ville få det til.

Men jeg har klart det! Jeg har sydd en sommerbukse (til eldstejenta) som jeg fant i "Børnetøj du selv kan sy" med noen applikasjoner fra Ottobre. Stoffet er mine gamle Ikeagardiner som har fulgt meg rundt på diverse studenthybler + applikasjoner i et billig sengetøystoff. Og buksen er foret...! Jeg måtte dessuten utvide mønsteret i bredden, men det gikk også greit og buksen passer.

Nå er neste prosjekt å sy en tilsvarende til lillesøster i samme "grunnstoff", men med blå kanter og applikasjoner (fisker tror jeg).

Buksen er nyvasket og ustrøket på bildet...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 120320081173.jpg (180,6 KB, 75 visninger)
Filtype: jpg 120320081175.jpg (178,9 KB, 48 visninger)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 10:31   #2
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Embs' sytråd

Så flink du er!!!!!
Det er jammen ikek verst å begynne på en foret henglsebukse!

Helt klart talent!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 10:44   #3
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Schtiiilig!!

Får så dårlig samvittighet fordi jeg ikke tar i bruk min nyarvede symaskin når jeg ser hva du og Shamu tryller frem, altså!

Gammel 26-03-08, 00:03   #4
jubel
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
jubel er litt kul
Standard

Det var da et utrolig nybegynnerprosjekt - kjempefin!!

Gammel 26-03-08, 06:51   #5
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

WOW! Så flink du er, og talentfull!

Gammel 26-03-08, 07:57   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flink du er.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 08:12   #7
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Så stilig bukse. Jeg er imponert.

Gammel 27-03-08, 22:22   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fin! Jammen er du flink.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 22:25   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Embs' sytråd

Oj så fin, du er flink ja!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 23:02   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den var kjempe fin!!

Gammel 27-03-08, 23:05   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Wow så flink du er!

Gammel 28-03-08, 08:02   #12
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Den var stilig. Så flink du er.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 10:12   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Den var utrolig stilig!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 10:14   #14
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Flink du er!

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 08:48   #15
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så herlig med skryt! Tusen takk til dere alle!

Lillesøsters sommerbukse må nok vente litt, for nå har jeg fått "Blødt børnetøj" i posten og vil sy fleeceklær...!

Gammel 07-04-08, 21:59   #16
jubel
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
jubel er litt kul
Standard

Ah, den boka er herlig!!

Gammel 07-04-08, 22:10   #17
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Så søte plagg. Så flink du er!

Gammel 07-04-08, 22:11   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stilig, så flink du er!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 20:54   #19
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Endelig har jeg fått lagt over bilder av mitt siste syprosjekt fra kameraet til PC'n - det tok bare 20 dager... Denne gangen har jeg sydd i fleece, og mønsteret hentet jeg fra Blødt børnetøj, nemlig hettekjolen. Jeg har sydd en til hver an jentene, og det passet veldig fint på storesøster og lillesøster ser akkurat så rund og god ut som hun er...

Jeg synes det var veldig lett å sy i fleece, og stoffet er billig. Applikasjonene fant jeg forresten i Ottobrebladet (apekatten) og på nett (bamsen).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCN5672.jpg (193,0 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg DSCN5674.jpg (193,8 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg DSCN5675.jpg (171,4 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg DSCN5676.jpg (194,9 KB, 0 visninger)
Gammel 29-04-08, 21:38   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøye meg så flink du er! :imponert:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.