|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Takk og lov for KringkastingsrådetRedaksjonEn må svare for prioriteringa av Ari Behn framfor Fosse/Gilbert måndag i førre veke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Takk og lov for KringkastingsrådetIt's all about getting your priorities right!
![]() |
#5 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takk og lov for KringkastingsrådetSå bra!
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Takk og lov for KringkastingsrådetIkke at jeg er noen talsmann for at Ari Behn skal få så mye som ett sekunds taletid på NRK. Måtte han brenne.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Takk og lov for KringkastingsrådetEnig med Kasia - all ære til Fosse og Gilbert, absolutt, men de har vel unektelig fått sine minutter i rampelyset, de også. (Når det er sagt, var det temmelig patetisk å se Ari i alle kanaler den kvelden. Hvorfor i all verden så jeg så mye på TV akkurat da?
![]() |
![]() |
#8 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Takk og lov for KringkastingsrådetKan godt skjønne argumentet om at Gaza var dekket av andre.
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Takk og lov for KringkastingsrådetDe kunne f.eks. sendt noen til Kongo istedet.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Takk og lov for KringkastingsrådetJeg forstår ikke hvorfor kringkastingsrådet gadd å behandle klagen i utgangspunktet. Selv om NRK er en allmennkringkaster, har de et selvstendig redaktøransvar, og jeg synes det er meningsløst at de må stå til forsvar for sine redaksjonelle vurderinger. Vi bestemmer hvem vi intervjuer, burde være en mer enn god nok begrunnelse for å avvise klagen uten videre saksgang. |
![]() |
![]() |
#12 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Takk og lov for Kringkastingsrådet
Det er jo det prinsippielle i "sladderpressejournalistikk" vs. krig-i-verden-journalistikk som vel er kjerna i klagen (og dermed saka i Kringkastingsrådet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Jo, men klagen utfordrer et annet prinsipp, nemlig NRKs frie redaksjonelle vurderinger. Og på det grunnlag burde den vært avvist. Kringkastingsrådet kan vurdere hvordan Redaksjon21 presenterer sakene sine, men ikke hva de skal presentere. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
Jo, men klagen utfordrer et annet prinsipp, nemlig NRKs frie redaksjonelle vurderinger. Og på det grunnlag burde den vært avvist. Kringkastingsrådet kan vurdere hvordan RedaksjonEN presenterer sakene sine, men ikke hva de skal presentere. |
![]() |
![]() |
|
|