Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Takk og lov for Kringkastingsrådet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-09, 13:34   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk og lov for Kringkastingsrådet

RedaksjonEn må svare for prioriteringa av Ari Behn framfor Fosse/Gilbert måndag i førre veke.
http://www.nrk.no/nyheter/1.6443441

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:42   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takk og lov for Kringkastingsrådet

It's all about getting your priorities right!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:45   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skulle f%#n meg bare mangle.

Gammel 22-01-09, 13:48   #4
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Flott! Den som prioriterte der må ha vært rimelig full.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:57   #5
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Så bra!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 14:09   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke at jeg er noen talsmann for at Ari Behn skal få så mye som ett sekunds taletid på NRK. Måtte han brenne.

Men etter å ha fulgt relativt mange av NRK-sendingene på kveldstid de siste ukene så må jeg si at fokus på Gaza-krigen har vært svært stort i NRK. Det var ikke en kveld uten at dette var tema i en eller annen sendig, og flere ganger i Redaksjon 1. Jeg ville nok ikke reagert på at dette ble brutt av Ari en kveld selv om jeg nok hadde skrudd av TV. Om det er feilprioritering at Gilbert/Fosse ble bedt om å ikke stille likevel? Det er mulig, men i såfall kun fordi jeg anser dem som viktigere for samfunnet enn Ari Behn, og ikke fordi at NRK's dekning av Gaza-krigen er for dårlig. Forøvrig er det nok helt vanlig prosedyre i NRK å endre programmet samme dagen. De har alternative gjester til de fleste sendingene og bytter etter det som er mest dagsaktuelt. Jeg tror ikke Gilbert/Fosse er i noen særstilling fordi de ble tatt av Redaksjon 1 samme dag som det skulle sendes.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 14:13   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Kasia - all ære til Fosse og Gilbert, absolutt, men de har vel unektelig fått sine minutter i rampelyset, de også. (Når det er sagt, var det temmelig patetisk å se Ari i alle kanaler den kvelden. Hvorfor i all verden så jeg så mye på TV akkurat da? )

Gammel 22-01-09, 14:15   #8
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Kan godt skjønne argumentet om at Gaza var dekket av andre.
Men det finnes da andre alternativer til Ari i alle kanaler?
Plager ikke meg, jeg ser sjelden på TV uansett, men... Slitsom!
..og det finnes da vitterlig andre ting som hadde vert verd å dekke!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 14:52   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kunne f.eks. sendt noen til Kongo istedet.

Gammel 22-01-09, 14:57   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De kunne f.eks. sendt noen til Kongo istedet.

Gammel 22-01-09, 15:06   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg forstår ikke hvorfor kringkastingsrådet gadd å behandle klagen i utgangspunktet. Selv om NRK er en allmennkringkaster, har de et selvstendig redaktøransvar, og jeg synes det er meningsløst at de må stå til forsvar for sine redaksjonelle vurderinger. Vi bestemmer hvem vi intervjuer, burde være en mer enn god nok begrunnelse for å avvise klagen uten videre saksgang.

Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 16:27   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg forstår ikke hvorfor kringkastingsrådet gadd å behandle klagen i utgangspunktet. Selv om NRK er en allmennkringkaster, har de et selvstendig redaktøransvar, og jeg synes det er meningsløst at de må stå til forsvar for sine redaksjonelle vurderinger. Vi bestemmer hvem vi intervjuer, burde være en mer enn god nok begrunnelse for å avvise klagen uten videre saksgang.

Det er jo det prinsippielle i "sladderpressejournalistikk" vs. krig-i-verden-journalistikk som vel er kjerna i klagen (og dermed saka i Kringkastingsrådet).

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 17:54   #13
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det er jo det prinsippielle i "sladderpressejournalistikk" vs. krig-i-verden-journalistikk som vel er kjerna i klagen (og dermed saka i Kringkastingsrådet).

Jo, men klagen utfordrer et annet prinsipp, nemlig NRKs frie redaksjonelle vurderinger. Og på det grunnlag burde den vært avvist. Kringkastingsrådet kan vurdere hvordan Redaksjon21 presenterer sakene sine, men ikke hva de skal presentere.

Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 17:54   #14
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jo, men klagen utfordrer et annet prinsipp, nemlig NRKs frie redaksjonelle vurderinger. Og på det grunnlag burde den vært avvist. Kringkastingsrådet kan vurdere hvordan RedaksjonEN presenterer sakene sine, men ikke hva de skal presentere.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.