|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva slags ulykke i hjemmet? | |||
Måtte kontakte lege etc pga fallulykke i hjemmet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 21,05% |
Måtte kontakte lege etc pga kuttskader i hjemmet |
5 | 6,58% |
Måtte kontakte lege etc pga brannskader i hjemmet |
8 | 10,53% |
Måtte kontakte lege etc pga inntak av gift/medisin i hjemmet |
5 | 6,58% |
Måtte kontakte lege etc pga annet (spesifiser gjerne i tråd) |
6 | 7,89% |
Har aldri måttet kontakte lege etc pga ulykker i hjemmet. |
36 | 47,37% |
Deltakere: 76. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Ja, slik er det visst. Har du og/eller dine hatt noen ulykker i hjemmet som krevde kontakt med lege/sykehus?
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Herremannen stupte ut av sprinkelsenga i sinne over å måtte legge seg da han var 16 mnd og var "borte" i flere minutter. Jeg ringte 113 og vi ble kjørt til legevakta med ambulanse, men han kom seg mens vi var der og det hele gikk heldigvis bra. Tiltak etter dette var å være på rommet til han sov hvis han protesterte.
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"De har hatt fallulykker begge to, som også har resultert i tannlegebesøk, men det er ingenting med sikkerheten vi kunne gjort for å unngå dette.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Når du sier hjemmet, mener du da kun ens eget hjem?
![]() |
#6 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Det skulle ha vært en flervalgspoll.
![]() |
#8 |
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"
Ah - godt spørsmål! Tenkte i utgangspunktet det, men poenget er vel at det skjer i et hjem, så feel free hvis det har skjedd noe i andres hjem også...
Klask! Selvsagt... Beklager - er det noe man kan gjøre med det, modder? Ekorn, du får spesifisere i tråden...
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Jeg tror jammen ikke vi har hatt så voldsomme ulykker her hjemme. Litt knall og fall ja, men ikke med påfølgende legebesøk. Forresten, på en lånt hytte klarte eldstemann å stupe inn i en panelovn med bryteren midt på. Legevakt og stripsing. Brannskade på hånda etter å ha tatt på en varm plate, en enplates-greie som bestemor hadde satt på og gått fra. (Skjedde mens vi pusset opp og ikke hadde kjøkken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Jeg er nok den som vært mest uheldig her hjemme. Har kuttet meg både i fingeren og i hodet såpass at jeg måtte på legevakten og sy. I lek med valp fikk jeg en sylskarp valpetann (omtrent som barberblad) i nesen og måtte sy og ta stivkrampesprøyte. Ble også bitt av katta en gang hun hadde skadet seg og måtte jammen på legevakten da også, påfyll av stivkrampe og sy i hånden. Eneste som har skjedd med poden hjemme er at han har slått skall av en tann og måtte til tannlegevakten. Eneste jeg har kunnet gjøre sikkerhetsmessig er å huske å bruke hansker når jeg skal undersøke katta.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Vi har hatt en "perle-i-nesa-episode", men det telles ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
superbruker
|
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Her har det skjedd mye rart. Jeg har brekt armen, alle tre ungene har fått tannskader som krevde tannlegetilsyn, storepropell har sydd, minstepropell har brent seg, mellomstepropell spiste masse vitaminbjørner en gang osv. Ting skjer og det skjer jo gjerne der man oppholder seg mest. Jeg syns at det er rart at det ikke har skjedd mer.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Jeg har falt i en trapp og slått ryggen sånn at jeg ble sengeligende en god stund. |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Hvor: Barteby
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Om vi har "MÅTTET" kontakte lege vet jeg ikke, men vi har valgt å kontakte lege. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Ingen store ulykker her, heldigvis. (Bank i bordet)
![]() |
#16 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Jeg kunne også trengt en flervalgspoll her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Rabalder har vært hos legen flere ganger for å sy etter fallulykker, både hjemme og i barnehagen. Mannen har bare skadet seg hjemmefra, jeg har holdt meg på bena så langt.
![]() |
#18 |
Steiketakkehatar
![]() |
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Savner fler polls valg
![]() |
#19 |
Steiketakkehatar
![]() |
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Ehmm.. ja altså ,jeg skulle gjerne ha krysset av alle alternativene
![]() |
#20 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"Lillebror falt ned trappen. Heldigvis er ikke vi verdens ryddigste familie så han landet oppå noen klær og ikke rett på flisene. Han skrek med en gang så det ble bare besøk hos lege. Han var litt stille og ville bare sitte på fanget noen timer etterpå, men så var han tilbake til sitt gamle jeg (les: kaste leker ned trappa og pelle taster av laptopen min). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|