Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva kan jeg lage kjøttkraft av?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-08, 01:22   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Hva kan jeg lage kjøttkraft av?

Mitt bidrag til familiens o'store julemiddag er hjemmelaget rødkål og surkål.
I oppskriften står det kjøttkraft, og den vil jeg lage selv. Men av hva?
Det må være noe jeg kan kjøpe i butikken i morgen... Og helst ikke noe som kommer med en diger kjøttklump på, for jeg har allerede planlagt middager for dagene framover.

Finnes det noe så enkelt som "ben til å koke kraft på" å få kjøpt?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 01:24   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg lage kjøttkraft av?

Jepp, kraftben skal være å få kjøpt.
Ligger som regel i frysedisken.
Hvis du har en butikk med betjent ferskvare kan det hende de kan fikse noen ferske til deg. Skjønt det er kanskje kort varsel.

Gammel 23-12-08, 02:02   #3
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Så det finnes kraftben i butikken, altså. Tusen takk for tipset. Skal speide etter det i morgen, men er litt pessimistisk siden jeg ikke kan huske å ha sett noe sånt i frysedisken. Men så har jeg ikke sett etter det heller da

Gammel 23-12-08, 02:12   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg visste det heller ikke før jeg trengte selv.

Gammel 23-12-08, 14:36   #5
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Jeg fant, jeg fant!!
Kraftbenene lå i frysedisken de, akkurat som du sa Interference.
Tusen takk igjen for hjelpen.

Gammel 23-12-08, 14:46   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker kraft/fett fra ribbe eller skinkestek i surkålen til jul, jeg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 15:57   #7
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Skal bruke ribbefett også. Har nettopp funnet ut at det også jammen er å få kjøpt i butikken. Det passer veldig bra siden jeg ikke skal lage ribbe selv denne julen.
Oppskriften min sier både kjøttkraft (væsken kålen skal koke i) og ribbefett (som smakstilsetning).

Gammel 23-12-08, 16:15   #8
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Slike bruker vi til bikkja.

Gammel 24-12-08, 02:56   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg fant, jeg fant!!
Kraftbenene lå i frysedisken de, akkurat som du sa Interference.
Tusen takk igjen for hjelpen.

Bare hyggelig det!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.