Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er verst?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hva er verst av å få for små eller for store klær ?
For små selvfølgelig. 50 46,73%
For store selvsagt. 20 18,69%
Bryr meg ikke. 28 26,17%
Dustepoll (er visst et must) 9 8,41%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-08, 17:22   #1
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er verst?

Jeg fikk klær av min kjære til jul som selvsagt var for små. Han turte ikke å kjøpe en større størrelse fordi han var redd for å fornærme meg (akkurat som om jeg ikke vet str min ). Det var heldigvis noe jeg ønsket meg og gikk greit å bytte så det var ikke så farlig.

Jeg tenker at når jeg får på meg for små klær, så føler jeg meg tykk. Og når jeg prøver for store klær så føler jeg meg tynn. Mens min kjære var redd for at jeg skulle tro at han tenkte at jeg var for tykk ved å gi med klær i en str større, mens han egentlig synes at jeg er tynn. (For en lang og uforståelig setning. ) Han synes det er verre å gi for store klær, mens jeg synes det er verre å gi/få for små klær.

Hva mener du? Hva er verst? Er det verre å få for små klær enn for store klær? Eller omvendt?

*Poll kommer*

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:25   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst?

Jeg får selvsagt ikke klær av noen, de kunne bare prøvd seg!

Gammel 30-12-08, 17:28   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk en allværsbukse i kalenderen min og det gjorde meg ingenting at den var for stor, men kommentaren som fulgte med kunne nok gjort det verre. Han var nemlig redd for at den skulle være for liten.

Gammel 30-12-08, 17:35   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen min kjøpte en gang noen fine truser til meg, enten i Brasil eller Ecuador. De var veldig små (har prøvd de et par ganger, men de er ikke behagelige), og de var visst str L.
Så jeg kan nok ikke bo i Sør-Amerika nei... Jeg må iallefall handle undertøy selv

Ellers har han alltid truffet veldig bra de gangene han har kjøpt klær til meg.
Så heller for store ja

Gammel 30-12-08, 17:35   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror jeg hadde vært mest opptatt av at de ikke passet, og ikke tenkt så mye på hvorfor det var for stort eller lite.

Men om det lå noen tanker bak, så ville jeg vel heller hatt for små enn for store. Om noen kjøper for store, så er det jo fordi de tror at jeg er den størrelsen. Jeg ville ikke følt meg tynnere i for store klær.

Gammel 30-12-08, 18:26   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lett å gjøre feil der, ja. Jeg fikk et skjørt av mannen min til jul, som var litt for trangt i livet. Syns det var ganske bra beregnet, og jeg har bestemt meg for å beholde den størrelsen jeg fikk og heller trene litt mer og spise litt mindre i januar. Så burde det kunne passe fint til 1. februar. Jeg vil heller ha litt mindre mage enn større skjørt, fant jeg ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 18:28   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk blitt ganske snurt de gangene jeg har fått for store klær. Men det har muligens noe med giveren å gjøre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 18:59   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den der har jeg aldri helt klart å bestemme meg for. :vinglepetrine:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:10   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste er selvsagt passelige klær, men det er fordi de slipper å byttes. Om det er for stort eller for smått er ett fett, - det må jo byttes.

(Så jeg stemte at jeg ikke bryr meg. )

Sist redigert av DM : 30-12-08 kl 19:19.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:31   #10
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Enig med DM. Og aller best liker jeg mannen som har laget et lite dokument med alle størrelsene mine, og tar rett hver gang. Dessuten lurer ingen meg til å føle meg for tjukk eller for tynn med et klesplagg, kroppen er jo den samme uavhengig av hva jeg prøver å tyte den inn i.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:35   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er verst å få for store klær
(men jeg bare bytter og tar det ikke tungt uansett altså)

- fikk en gang en singlet i L av svigermor og ble litt sånn tror du jeg bruker L liksom?????
(nå er jo L slett ingen stor størrelse, men jeg ligger mellom S og M et sted og saken er at svigerfar fikk en alvorlig diagnose like før bursdagen min så jeg tror hun handlet helt svimeslått uansett..)

Så jeg er enig med mannen din.
Hvis jeg mot formodning skulle få et plagg i XXS noengang, kommer jeg neppe til å prøve det (og dermed heller ikke føle meg stor).

Gammel 30-12-08, 19:36   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ser problemstillingen på sett og vis, men har aldri tenkt over det. Husker bare jeg fikk jakke av min kjære str. M og måtte flire. Trodde han hadde normalt syn.

Gammel 30-12-08, 19:37   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri fått klær i gave, men jeg ble litt småirritert da den 3 måneder gamle ungen min fikk str 56-klær i gave fra noen. De var heller ikke byttbare.

Gammel 30-12-08, 19:37   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

I dag ville jeg blitt småsnurt om jeg fikk for store klær, så jeg stemte det. Men, det er sikkert fordi jeg nettopp har slikket i meg en halv bolle med overflødig kokesjokolade, og dermed vil føle meg ekstra truffet om noen skulle finne på å tro at jeg var større enn det jeg egentlig er. Andre dager ville jeg ikke brydd meg, om det skulle være for store eller for små klær i gaven.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 20:34   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

For meg hadde det vært verst å gå i butikken og si at, "denne buksa er for liten, jeg må har større", hvorpå svaret ville blitt; "dette er den aller største str. vi har, assa".

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 20:47   #16
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

For stor er helt klart verst.

"Tror du jeg er så feit liksom"

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 20:58   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte for store. I alle fall var jeg temmelig gretten den gangen mannen kom hjem med undertøy til meg - med to kopper for stor BH. Det har ikke gjentatt seg - verken størrelsen eller BH-kjøpet.

Gammel 30-12-08, 21:16   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det har jeg egentlig ikke tenkt noe over.

Men jeg hadde en kunde en gang for lenge siden(som skulle handle julegaver til kona) og han sa dersom det ikke skulle passe; "Trusa må være for liten, for da tror hun at jeg synes rumpa hennes er liten er liten - BH må være for stor, da tror hun at jeg synes hun har deilig store pupper!"

Gammel 30-12-08, 21:16   #19
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er verst å få for små klær, for da får jeg jo ikke brukt dem i det hele tatt Jeg er en elendig bytter, for jeg får aldri ut fingeren til å gjøre det, så da bruker jeg heller litt for store klær

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 21:30   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har egentlig ikke tenkt over akkurat det du spør om. Min kjære har kjøpt klær til meg og støvletter til jul , men det passet perfekt.
Iom at han handler i min yndlingsbutikk skal det godt gjøres at han bommer på størrelsene da desom jobber der helt eksakt vet hva jeg bruker.

Tror ikke jeg hadde reflektert så mye om det hadde vært for smått eller for stort, det er fort gjort at klær er store eller små i størrelsen også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.