Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gamle møbler

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-08, 19:26   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Gamle møbler

Jeg kommer jo fra gård, og i den anledning er det en del gamle møbler.
Mye står jo igjen hos mamma og pappa (gjorde iallefall) - og søs (Tussilago) har en del inne hos seg, siden de har tatt over gården.

Siste innskudd hos meg er et skap jeg fikk fra mamma nå like før jul. Jeg synes det er fint! I tillegg har jeg ei gammel kiste, det gamle bordet som er under skapet og ei skuvseng. Samt at jeg har et gammelt skap/skattholl etter farmor ute i gangen.

Jeg synes det er fint å mikse gammelt og nytt av interiør. Ellers i stua har jeg en forholdsvis enkel stil, ikke minimalistisk, men heller ikke full av nips naps. Fondvegg med kul tapet og noen røde stoler blant annet.

Her er det nye (gamle) skapet på veggen:

Her er et gammelt bilde av skuvseng og kiste, de står ikke der nå (og stuebordet er borte.. )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:31   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle møbler

Så utrolige vakre møbler. og ja de kan fint passe inn i litt nyere stil.
Jeg har selv noen møbler som jeg har arvet og ikke har hjerte til å gi fra meg.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:42   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å arve litt sånn skikkelige møbler og slike ting, men jeg ikke helt der at jeg tar i mot alt mulig rart av småting som bestemor har liksom.
Da har jeg ingen steder å gjøre av det egentlig.

Gammel 25-12-08, 23:00   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flotte møbler!

Gammel 25-12-08, 23:36   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Fin blanding av gammelt og nytt

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 23:54   #6
Left
Passiv

Standard

Samme stil som vi har omtrent det. Liker også mikse nytt og gammelt

Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 08:58   #7
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Så flott skap og bord. (Kiste og skuvseng også). Så fint at du er glad i dem og at dere får lov til å ta var på det også.

Jeg er også glad i blanding av nytt og gammelt, synes ting blir finere da enn med såkalt "gjennomført stil". Ekletisk ermange ganger finere enn såkalt "gjennomført". Å kjøpe "utstillingen" på Skeidar komplett med vase er noe av det minst fine jeg vet om.

Møbler og gjennstander valgt ut fra seg selv, lager på en måte sin egen helhet som ofte er mer gjennomført en "Skeidar". Vakre møbler kommer ofte mer frem med en liten kontrast.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 09:12   #8
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Fine møbler.

En sånn skuvseng sov jeg i da jeg bodde hjemme.

Gammel 26-12-08, 11:13   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flotte møbler.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 12:31   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det var flotte møbler med mye sjel. Jeg liker også gammelt-nytt-blanding. Vi overtok en gammel spisestue etter forrige huseiere, og den er helt perfekt for oss.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 12:46   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flotte møbler! Kista var aldeles nydelig!

Gammel 04-01-09, 11:21   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Du har det så fint, guniss.

Gammel 04-01-09, 11:26   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Du har det så fint, guniss.

Takk. Det begynner å bli nå. Rart hvor lang tid det tar før man helt finner stilen sin? Men jeg har lyst på nytt trekk på sofaen nede, og helt ny sofa oppe.. Men det blir ikke helt enda. Er i grunn greit med sofaer som kan herjes litt med når man har to små barn og to gale katter.

Gammel 04-01-09, 11:42   #14
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fine møbler! Likte også spesielt godt kista. Den er jo både praktisk og dekorativ. Jeg har en rosemalt kiste hjemme som jeg drømmer om å få flyttet hit sammen med pianoet og farfars gedigne skrivebord. Men først må vi få oss hus; og penger til å betale flyttingen.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 11:43   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

Så fine møbler! Likte også spesielt godt kista. Den er jo både praktisk og dekorativ. Jeg har en rosemalt kiste hjemme som jeg drømmer om å få flyttet hit sammen med pianoet og farfars gedigne skrivebord. Men først må vi få oss hus; og penger til å betale flyttingen.

Har en plan om å gå igjennom innholdet i kista snart.. er en del duker der som jeg aldri komer til å bruke mer.

Gammel 04-01-09, 12:01   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Samt at jeg har et gammelt skap/skattholl etter farmor ute i gangen.

Gammel 06-01-09, 08:23   #17
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flotte møbler. Det er fint å ta vare på slike gamle møbler og mikse de inn i en mer moderne stil.

Jeg kommer også fra en gammel gård, og min bror som har overtatt gården, skulle kaste og brenne en hel masse gamle flotte møbler. Heldigvis fikk jeg "reddet" en god del. Bl.a. en gammel rundbrenneroven med en flott krone.

Gammel 06-01-09, 13:56   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Flotte møbler. Liker også slik stil, men bor for langt unna til å få med meg eventuelt arvegods om det skulle bli noe etter besteforeldre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 02:35   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Flotte møbler.

Spisestuemøblene mine er ikke akkurat nye, de har vært besteforeldrene til min eks mann sine. (han har ikke plass til de, derfor har jeg beholdt de)
To flotte skap med innfelt tre i dørene og spisebord og 6 stoler (som jeg skal trekke om snart........) alt er i massiv eik og veier bly.
Ved siden av dette står de nyeste møblene mine også, Billy bokhyller i brunt med vitrinedører i stål og med mønster i.

(i tillegg ligger det ørten pakker med laminat ved det ene skapet, Merbau som skal på gulvet når jeg bare har fått malt)

Gammel 07-01-09, 12:08   #20
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Skikkelig fine møbler.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.