Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyalarm, sjekker du klokken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du klokken når du hører flyalarmen for å se om det er en test?
Ja 113 70,63%
Nei 47 29,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 12:07   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Flyalarm, sjekker du klokken?

Det gjør ikke de. Midt i min sønns middagslur. Tror du jeg kan ringe og be dem vente en times tid?

Jeg bare tuller. Spørsmålet mitt er trådtittelen, det fristet bare å komme med den assosiasjonen til en viss annen tråd (humoristisk ment, ikke som et sleivspark).

Mannen min spurte meg: Når de driver med slik utprøving hele tiden, fører ikke det til at vi blir sløve og ikke reagerer når det virkelig er fare på ferde?
Jeg for min del sjekker alltid klokken for å sjekke om det er en test eller ikke. Gjør du?

Gammel 11-06-08, 12:08   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Flyalarm, sjekker du klokken?

Jeg ser helt automatisk på klokken, jeg la merke til det nå.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:08   #3
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Sjekker klokka, ja.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:08   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det er andre onsdag i måneden gidder jeg ikke sjekke klokka. Hørte forresten ingenting i dag, mystisk.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:09   #5
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror nesten jeg må svare ja til det. Jeg skvatt nettopp til av alarmen her, og det første jeg gjorde var å se på klokka.

Gammel 11-06-08, 12:10   #6
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hvis det er andre onsdag i måneden gidder jeg ikke sjekke klokka. Hørte forresten ingenting i dag, mystisk.

Går du rundt og vet hvilken onsdag i måneden det er? Jeg vet knapt det er onsdag.

Gammel 11-06-08, 12:10   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hvis det er andre onsdag i måneden gidder jeg ikke sjekke klokka.

Høh, tester de den hver måned? Andre onsdag i måneden?

Gammel 11-06-08, 12:10   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg er en sånn som husker helt irrelevante ting, f.eks. bursdager til folk jeg ikke kjenner o.l. På samme måte husker jeg at det er varslingsøvelse den andre onsdagen i januar og den andre onsdagen i juni klokka 12. Det er ingen som har sagt det til meg, jeg har bare lagt merke til at det er sånn. Så jeg vet alltid når den kommer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:11   #9
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Høh, tester de den hver måned? Andre onsdag i måneden?

Det tenkte jeg også.. Og ble imponert over at noen vet når det er 2. onsdag i måneden..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:12   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva har klokken om når det er test?

Hørste svak alarm nettopp, men jeg trodde det var gassklokka på MIP som gikk IGJEN.

SÅ vist det der var flyalarmen så hadde ikke vi våknet av den om natta, så vidt jeg hørte den da jeg var å hengte opp klær ute.

Snoopy sover godt

Gammel 11-06-08, 12:12   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Det tenkte jeg også.. Og ble imponert over at noen vet når det er 2. onsdag i måneden..

Høh?

Gammel 11-06-08, 12:12   #12
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjekker ikke klokka, nei, men jeg synes da vaslinga varte så kort i dag - bare noen få sekunder??!!? Buker da å dure mer enn det!!

Gammel 11-06-08, 12:12   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Hva har klokken om når det er test?

12.00. (Sånn ca. i hvertfall.)

Gammel 11-06-08, 12:13   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Sjekker ikke klokka, nei, men jeg synes da vaslinga varte så kort i dag - bare noen få sekunder??!!? Buker da å dure mer enn det!!

Det la jeg også merke til.

Gammel 11-06-08, 12:13   #15
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenkte vel egentlig bare på om de vekket Mathias som sovnet 5 min før alarmen gikk.

Gammel 11-06-08, 12:13   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Jeg synes også den var kort nå, og ingen "faren over" signal enda, eller fikk jeg det bare ikke med meg?

Gammel 11-06-08, 12:14   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Mannen min spurte meg: Når de driver med slik utprøving hele tiden, fører ikke det til at vi blir sløve og ikke reagerer når det virkelig er fare på ferde?
Jeg for min del sjekker alltid klokken for å sjekke om det er en test eller ikke. Gjør du?

Jeg sjekker alltid klokken og senker skuldrene på plass når jeg ser at den er tolv blank.

Skulle noen noen gang angripe Norge, ville de komme et godt stykke hvis de la det til klokka tolv er jeg redd. Ingen ville jo reagere.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:15   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

12.00. (Sånn ca. i hvertfall.)

Ok da har jeg lært noe nytt i dag og

Gammel 11-06-08, 12:17   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det gjør jeg ikke. Irriterende med den alarmen, den gikk nettopp nå når Luca sover. Lurte på hva det var først, for jeg satt og så på CSI, og hørte en rar lyd gjennom pc-lyden, hehe. Så den har gått i hele landet ja? Dette med at de alltid tester kl. 12 visste jeg ingenting om, der lærte jeg noe nytt og viktig i dag.

Gammel 11-06-08, 12:17   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sjekker klokken ja, og hørte den veldig veldig godt. Hadde babyen fortsatt sovet da den dura i vei hadde hun nok ganske sikkert våknet. Her var det faren over også ja. Men ettersom jeg har skjønt bor jeg ikke så langt unna der de sender ut lyden fra.

Men er det egentlig spesielt stor fare for flyangrep nå til dags? Blir det brukt i andre situasjoner og?

Emneord
flyalarm, test

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.