|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når fremmede gråter ...Hva gjør du hvis du blir stående sammen med en villt fremmed person som gråter, for eksempel på en bussholdeplass, offentlig toalett etc? Sier du noe? Eller later du som ingenting?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-12-06 kl 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Overser totalt. Det er ikke min business. Med mindre det er barn.
![]() |
#4 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Har ikke opplevd det selv men tror jeg ville spurt hva som var i veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Det avhenger litt av situasjonen, men i de aller fleste tilfeller ville jeg nok ihvertfall spurt hva som var galt, og ut fra hva vedkommende svarte, vurdert hvorvidt jeg kunne være til hjelp på noe vis eller bare enkelt si jeg er lei meg på hans/ hennes vegne. Jeg ville sannsynligvis klappet litt på skulderen også, om det hadde falt seg sånn. Jeg skulle hatt veldig dårlig tid eller anledning for å forsøke å overse det ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg har ikke opplevd det selv, men jeg tror - jeg tror jeg hadde blitt totalt handlingslammet, og ikke helt visst hva jeg skulle gjøre. Og så endt opp med å enten spørre om det gikk bra med dem, eller bare overse det. Kommer nok litt an på både situasjonen, og personen.
![]() |
#7 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Prøver å prate med den personen det gjelder og bare være litt medmenneske i en vanskelig situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...I en sånn situasjon hadde jeg spurt hva det var, evt om det var noe jeg kunne gjøre. Det faller meg naturlig å ta kontakt i sånne situasjoner. Også hvis det er noen som ser svært syke eller hjelpeløse ut.
![]() |
![]() |
#9 |
hmmm
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Har opplevd det en gang; jeg ble helt satt ut og reagerte nok veldig intuitivt og veldig ulikt meg selv.
![]() |
#10 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg opplevde dette da vi var på nyfødtavdelingen med vår lille frøken. Ettersom alle andre der, enten hadde prematurbarn eller syke barn, så følte man med hverandre, og da det en dag satt en veldig ung mor, alene i hjørnet borte ved meg, og gråt, da gikk jeg bort til henne med tørkepapir og klemte skulderen hennes. Følte utrolig med henne, og klarte ikke å se på at hun satt der helt alene og gråt.
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Tenker dere på at folk kanskje ikke vil ha noe med dere å gjøre? Personlig, skulle jeg av en eller annen grunn finne på å grine offentlig, så er nå det siste jeg trenger en eller annen velmenende fjott som bryr seg.
![]() |
#14 |
Originala
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg prøver å tenke på om jeg har opplevd dette tidligere, men jeg tror faktisk ikke at jeg har gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Originala
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...
Det finnes sikkert unntak, men man gjør sjelden ting verre ved å spørre folk på en ok måte om man hjelpe dem med noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg regner med at folk har vett på å si nei takk om de ikke vil jeg skal bry meg.
![]() |
#17 |
Her må jeg faktisk si meg enig.
![]() |
#18 |
frakoblet
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Hvis det hadde vært meg som gråt (nå har jeg aldri grått offentlig) så ville jeg helst at folk skulle overse meg. Jeg vet ikke om jeg hadde sagt noe hvis jeg hadde opplevd at en voksen fremmed gråt. Det kommer nok an på situasjonen. Et barn, derimot.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Det "verste" som kan skje er jo at personen gir beskjed om at han/hun vil være alene. Og da får man vel respektere det.
![]() |
#20 |
seru
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Satt en gang på bussen og oppdaget at dama ved siden av meg satt og grein. Jeg er innmari emosjonell av meg, og ble helt på grinern selv. Vurderte litt fram og tilbake, men jo lengre tid som gikk jo rarere føltes det å si noe... Mest sannsynlig ville det ikke utgjort noen forskjell allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|