Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har aldri har vært på julebord!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-06, 21:59   #1
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri har vært på julebord!

Jeg følger spent med i diverse tråder på antrekk og valg av sko, og plutselig ble det litt leit å aldri være på julebord.

Som evig student og mamma har jeg aldri hatt noen "skikkelig jobb" som har invitert inn til julebord. Jeg var på christmas staff party flere ganger med den restauranten jeg jobbet for når jeg bodde i London, men det var jo stort sett bare fyll (og moro).

Her hjemme har det ikke virket så spennende, mest fyll.

Men nå har jeg litt lyst alikevel, vil gjerne ha en unnskylding til å kjøpe fine sko! (Og kanskje en hårbøyle?)

Flere som ikke er med i julebordkategorien?

PS: Dette er ikke noe stort problem.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:00   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har aldri har vært på julebord!

Gammel 06-12-06, 22:32   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:33   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg var på christmas staff party flere ganger med den restauranten jeg jobbet for når jeg bodde i London, men det var jo stort sett bare fyll (og moro).

Da har du jo vært på julebord.

Gammel 06-12-06, 22:41   #5
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vel kanskje det?

Men ikke på lenge i alle fall, og aldri i Norge.
Her får en jo skikkelig julemat og sitter ved langbord og sånn? Innbiller jeg meg da. (Sausage rolls og så mye vodka og cranberry du vil ha på en bule er jo ikke helt det samme.)

Gammel 06-12-06, 22:43   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kom meg ikke på julebord i år. Hadde kjøpt nye sko og ny veske og alt.
Jeg fant ut at det ble vanskelig å spise med en arm.

Er mange år siden sist jeg var på julebord. Har vært hjemme med barn og jobbet som dagmamma. Har savnet det sosiale man får ved å jobbe.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:43   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Har heller aldri vært med på noe skikkelig julebord!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:47   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det begynner å bli noen år siden jeg var på julebord nå da. Har akkurat begynt i ny jobb, begynte på mandag. De har vist ikke hatt julebord enda, men det spørs om det blir noe tid igjen. Kanskje det blir i januar i stedet. Vi får se.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:51   #9
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Jeg er også student, men vi arangerer julebord for studentene hvert år. Artig det!

Gammel 06-12-06, 22:56   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg heller. Det er dårlig med julebord i lærerbransjen. Mannen min er også lærer.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 22:57   #11
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Standard

Åh nei! Jeg skal jo også bli lærer.

Gammel 06-12-06, 23:16   #12
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ikke jeg heller. Det er dårlig med julebord i lærerbransjen. Mannen min er også lærer.

Jeg er lærer, og vi har julebord på fredag samt julelunsj den 21.

Julebordet skal vi selv betale for. Lunsjen er sponsert av skolen (pensjonistene er også invitert).

Skal sågar på mannen sitt julebord på lørdag - er bare helt dels fordi det er første gang en av os har hatt partner med på julebord (fikk ham til å checke mange gange om det virkelig var meningen at jeg skulle være med) og så er stort sett alle hans kolleger sammen med noen som også er ansatt i helsevesen - og da snakkes det jo mye om jobb hvilket kan bli temmelig kjedelig for en utenfor stående. Til krepsekalasset forleden var vi 42. Jeg var den eneste som ikke var ansatt i helsevesenet ! Snakk om innavl...

Gammel 06-12-06, 23:41   #13
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kun vært på et julebord i hele mitt liv. Det var for jobben til pappa, jeg var 17 år og leid inn som dj.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 00:21   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

men det var jo stort sett bare fyll (og moro).

Vel, der har du beskrevet et gjennomsnittlig norsk julebord. Hvor moro det er, kan diskuteres.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 10:02   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ene året jeg studerte dro vi på julebord vi som kjørte sammen. 4 stk på julebord, kjempeartig. Jeg var eneste jente.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 10:08   #16
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal på julebord til lørdag!!!

Gammel 07-12-06, 10:53   #17
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg skal på julebord til lørdag!!!

Me2!! Gleder meg!

Gammel 07-12-06, 11:04   #18
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Her lager personalet julebord selv. Men mannen min er lærer på naboskolen, og de klarer alltid å legge julebordet sitt til samme dag som vi har vårt. Siden jeg er snill og godhjertet pleier jeg å si at mannen kan dra med sin jobb, så kan jeg være hjemme med barna og glede meg til den ekstra fine julegaven jeg synes jeg fortjener.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 19:39   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Her lager personalet julebord selv. Men mannen min er lærer på naboskolen, og de klarer alltid å legge julebordet sitt til samme dag som vi har vårt. Siden jeg er snill og godhjertet pleier jeg å si at mannen kan dra med sin jobb, så kan jeg være hjemme med barna og glede meg til den ekstra fine julegaven jeg synes jeg fortjener.

Så grei du er!

Vi har bare julelunsj, vi. Men jeg skulle ønske vi kunne ha en fest med mennene våre iblant, det hadde vært moro.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 19:54   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebord er langbord med papirduk. Det er lunka ribbe. Det er kolleger som blir flotte i dress. Det er god vin til et stykke ut på kvelden. Det er konjakk I kaffien. Det er kaker som ikkje blir spist. Det er dansing. Det er alltid nokon som sette seg på et fang dei ikkje skulle satt seg på. Det er alltid nokon som spyr og er drita før midnatt. Det er nachspiel til sju om morgenen. Det er alltid nokon som grine. Det er alltid nokon som klinar og som ikkje burde klint. Det er bondeanger.

Mest av alt er det fryktelig morro for småslitne småbarnsmødre som barbere leggane for første gong sida august

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.