Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vinduet åpent om natta og bruk av helseteppe foran vogna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vinduet åpent for mor? Helseteppe på vogna for barn?
Jeg trenger ikke ha vinduet åpent og bruker helseteppe foran vogna 9 13,24%
Jeg trenger ikke ha vinduet åpent, men bruker ikke helseteppe 19 27,94%
Jeg MÅ ha vinduet åpent, men bruker helseteppe 8 11,76%
Jeg MÅ ha vinduet åpent og bruker IKKE helseteppe 32 47,06%
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 22:40   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinduet åpent om natta og bruk av helseteppe foran vogna

Nå har det vært en lenger diskusjon her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=5612

Det jeg dermed lurer på er om det er noen sammenheng mellom hvor mye luft du selv trenger når du skal sove og om du henger helseteppe foran vogna.

Gammel 04-12-06, 22:42   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinduet åpent om natta og bruk av helseteppe foran vogna

Aldri helseteppe foran vogna - og alltid vinduet åpent

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:42   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har vinduet åpent på varme dager, men resten av året er jeg heller frysen. Har aldri kommet på å henge helseteppe foran vogna. Jeg har jo innsektsnett til å holde kattene borte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:43   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aldri brukt helsteppe på vogna til noen av mine barn og vi sover med vinduet åpent hele året.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:44   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Aldri brukt helsteppe på vogna til noen av mine barn og vi sover med vinduet åpent hele året.

Signerer.

Gammel 04-12-06, 22:44   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv vil jeg bare si at jeg ikke sover ordentlig om vi ikke har åpent vindu og vil heller aldri henge teppe foran vogna.

Gammel 04-12-06, 22:46   #7
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte sikkert feil nå
Men jeg trenger ikke å ha vinduet åpent og jeg hadde ved noen anledninger helseteppe foran vognen når Junior var mindre.

Om sommeren har vi bestandig vinduet åpent, men om vinteren luftes det bare på dagen og er lukket om natten (stort sett), men vi fyrer ikke på soverommet.

Gammel 04-12-06, 23:27   #8
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg må ha vinduet åpent om natten, og bruker ikke helseteppe foran vognen.

Gammel 05-12-06, 01:52   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Har stort sett vinduet oppe hele året, og har en sjelden gang brukt helseteppe foran på vogna.
Svarte derfor ikke på udersøkelsen, for synes ingen av alternativene passet.

Gammel 05-12-06, 05:27   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært med på slike diskusjoner så mange ganger på andre forum, og har bevisst ikke meldt meg inn denne gangen. Men jeg har stemt.

Gammel 05-12-06, 08:26   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid vinduene åpne på soverommet om nettene, ja. Nå sover ikke mine barn i vogn lenger, men da de gjorde det, hendte det at jeg dekket til med helseteppe. MEN - aldri over hele åpningen, jeg hadde bare en flik hengende ned som en "brem" mot direkte sollys. Så det var godt med tilgang til frisk luft uansett.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 08:29   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpent vindu, ikke helseteppe. Masse frisk luft til begge

Gammel 05-12-06, 09:08   #13
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Aldri åpent vindu, men ikke noe helseteppe foran vogna, med mindre det er svinkaldt da (ned mot minus 10).

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 11:03   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Gammel 05-12-06, 11:50   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må ha vinduet åpent, ikke helseteppe foran vogna.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:02   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Det var ikke ment slik at det skulle være noe rett eller galt svar her.

Det jeg tenkte var å sjekke om det finnes noen korrelasjon mellom hvor mye luft du selv trenger når du sover og hvor mye du mener at barnet ditt skal ha.

Ops, nå innser jeg at de som henger helseteppe foran vogna synes at dette ikke i nevneverdig grad forringer luftkvaliteten så egentlig blir det jo helt teit å svare.

Gammel 05-12-06, 12:10   #17
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om sommeren må jeg ha vinduet oppe på fullt gap, og det fortsetter jeg med helt til det blir så kaldt at jeg ikke orker å stå opp om morgenen. Da er det på tide å ha vinduet lukket igjen.
Har aldri brukt helseteppe, og har også brukt myggnetting så lite som mulig.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:50   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Bruker ikke helseteppe foran vogna..Jeg liker det kaldt på soverommet, men for tiden ligger vi rett under vinduet og da blir det ubehagelig trekk så for tiden har vi det igjen, dersom det er minusgrader ute. Når det er mildt og fint vær er vinduet åpent. Vi har forøvrig soverom under en veranda så det er sjelden sola varmer inn på vårt soverom..

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:53   #19
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Åpent vindu alltid, aldri helseteppe

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:48   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg må si som giraffen Georg: "Frisk luft i lungene er godt for meg og ungene!"

Her sover alle med vinduene åpne så sant det ikke er et ordentlig ruskevær ute. Har aldri hengt helseteppe over kalesjen da jeg synes det holder med innsektsnett og å sette vogna på et lunt sted.
Hadde med et helseteppe i barnehagen som hun kunne ha over seg på varme dager, men tok det hjem da jeg så at de hengte det over kalesjen ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.