|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtJeg tar veldig gjerne i mot tips og råd før vi har kommet så langt i prosessen at kjøkkentegningene ikke kan endres.
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtEr det ikke sånn at kjøleskap og komfyr ikke skal stå ved siden av hverandre, eller har de gått bort fra det nå?
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtNå har ikke jeg noen erfaring med kjøkkenøy, men vet at når mitt kjøkken skal pusses opp, så blir det øy med spiseplasser. |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårt
Er det stekeovnen eller koketoppen du tenker på? Er det på grunn av det praktiske eller har det noe med elktronikken/ varmen å gjøre?
![]() |
#6 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtHer står kjøleskap og komfyr ved siden av hverandre. Ikke noe problem.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtJeg ville hatt avlastningsplass på begge sider av steketoppen.
![]() |
#8 |
|
Skal forhøre meg om ekstra isolasjon.
![]() |
#9 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtJeg synes oppsettet fungerer bra! Du har arbeidstrekant (vask - koketopp og kjøleskap), og det er faktisk litt viktig. Men jeg hadde nok også, i likhet med Veronal, sett på om det er mulig å få koketoppen litt mer på midten.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtJeg synes det så veldig bra ut! Praktiske løsninger. Jeg ville i alle fall hatt 15-30cm på siden av koketoppen, men ikke midt på øya. Til det er sammenhengende benkeplass uvurderlig.
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtJeg ville ikke flyttet koketoppen mot midten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Det er veldig høyt under taket i tillegg til at at det går opp i en spiss (skal være glasskuppel i toppen). Hvis vi skal ha vanlig ventilator må vi få noen til å feste med vaiere og stenger og røret ender opp i midten av vinduet. Arkitekten har kommet med noen forslag. Jeg er redd det blir veldig dyrt og har kikket litt på Eico sine, som kun resirkulerer osen i et slags filter. Problemet er at jeg ikke har hørt om andres erfaringer med denne typen. Er litt skeptisk til om de funker like bra.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtEr det induksjonsplatetopp eller vanlig keramisk? Dersom det er keramisk, kan platen fortsatt være varm, og da vil den ikke fungere som "vanlig" benkeplate. Vår er felt ned i benkeplaten, men det er fortsatt en kant som det setter seg smuss i.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtJeg synes det er lettere å rengjøre benkeplaten etter bollelaging enn koketoppen (som krever fuktig klut etterfulgt av polering med tørt, rent og mykt kjøkkenhåndkle).
![]() |
#15 |
|
Man kan i alle fall :ikke: bruke deigskrapen i metall på platetoppen. :sintkone:
![]() |
#16 |
|
Det er induksjon. Det skal ikke være noen kant så lenge den er flushlimt. Koketoppen kommer uten kant.
![]() |
#17 |
Etylbarbital
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtDet pleier å være hull i platen med mindre man har heldekkende beslag (men det ligger heller ikke oppå benkeplaten - det er i stedet for benkeplate).
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtDet eneste jeg tenkte på er at jeg kunne ville hatt ett høyskap på vindusveggen, når det ene blir stående så nærme kan du miste lyset inn. Jeg ville hat det inntil det hoyskapet du har på langveggen.
![]() |
#19 |
En som trener
|
![]() Sv: Trenger innspill og tips til kjøkkenet vårtSiden kjøkkenet er i hus allerede, har du kanskje ikke så mange muligheter for å endre. Men hvis mulig ville jeg hatt overskap som går helt opp til taket, og sokkelskuffer, som Veronal nevner. Og så ville jeg hatt øya uten koketopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|