Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-07, 22:53   #1
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Den filmen som har berørt deg mest?

Det sitter jeg og lurer på, i lys av "Så som i himmelen" tåden

Jeg starter. Den filmen berører meg, men jeg tror den ultimate filmen i så henseende for meg var da jeg så "Betty Blue", jeg var totalt uforbered på filmen, og husker bare at jeg var helt apatisk etter at fimen var over, og at jeg ikke orket å prate med noen og bare gikk rett hjem og la meg.

Musikken og stemningen og ikke minst handlingen satt som et knyttneveslag i mellomgulvet i mange dager etterpå. En fantastisk og dyptborende opplevelse.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:01   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Kids.

Makan til jævlig film skal man lete lenge etter. Jeg gråt og var sint og forbanna lenge etter jeg så den filmen.

Og jeg kjenner nå når jeg tenker på den at jeg blir litt sinna igjen.

Gammel 07-01-07, 23:02   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Leaving Las Vegas satt i magen min i mange dager. En film jeg definitivt ikke orker å se flere ganger.

Gammel 07-01-07, 23:03   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte at jeg skulle skrive opp en som hadde berørt meg i positiv forstand også, men det tror jeg må tenke litt nøyere over. Jeg ser mange lette underholdningsfilmer.

Gammel 07-01-07, 23:06   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sjelden har jeg grått så mye på kino som da jeg så Broene i Madison County.

Og så Tid for ømhet, da. Den har jeg sett mange ganger på TV, og tårene siler hver gang. Når moren tar farvel med barna i en av de siste scenene...

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:12   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpningsscenen i A New Hope hvor Star Destroyeren bare kommer og kommer er det nærmeste jeg har hatt en dypt religiøs opplevelse. Jeg var vel omtrent elleve-tolv år og det var altså uten sammenligning det mest fantastiske jeg hadde opplevd i livet.

Gammel 07-01-07, 23:13   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror kanskje "Lilja 4-ever" står øverst på den lista. Fy flate. Et knyttneveslag av en film.
Etter den kanskje "La vita e bella".

Etter sistnevnte satt jeg igjen med en god følelse i meg, uansett hvor trist den egentlig er, og jeg har sett den om igjen et par ganger i senere tid. Etter å ha sett førstnevnte film var jeg bare uvel og hadde mest lyst til å legge meg ned og hyle, og jeg kommer neppe til å se den flere ganger.

Sist redigert av My : 07-01-07 kl 23:34.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:14   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er rar, jeg. De to filmene som falt inn i hodet da jeg så spørsmålet var Buena Vista Social Club (som jeg så sammen med Pamina ) og L.A. Confidential.

Gammel 07-01-07, 23:17   #9
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg klarer ikke bare å nevne en.

Det er et par filmer som har føltes som et knyttneveslag i magen og at jeg ikke har pustet før de er slutt. Det er de danske "Arven" og "Drapet" av Per Fly, samt "Der Untergang". Kanskje også "American Beauty".

Jeg griner hver gang Meryl Streep nesten hopper ut av bilen i "Broene i Madison County"...og jeg jubler av glede når Morgan Freeman og Tim Robbins møtes på stranda i "The Shawshank Redemption"

Gammel 07-01-07, 23:19   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterkyss kommer høyt på den lista.

Gammel 07-01-07, 23:19   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

... jeg må bare legge til Before Sunrise og Before Sunset også. De beveget meg sterkt. Og så I fars navn.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:22   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er rar, jeg. De to filmene som falt inn i hodet da jeg så spørsmålet var Buena Vista Social Club (som jeg så sammen med Pamina ) og L.A. Confidential.

Buena Vista er fantanstisk den og - og den berører virkelig i positiv forstand. Vi sa ikke så mye de første minuttene etter at vi kom ut, og jeg griner av glede når jeg hører musikken og har sett den igjen senere.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:26   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er kun en film hvor jeg ikke har vært i stand til å reise meg fra kinosetet etterpå. Jeg satt igjen lenge. Og da kinopersonalet anmodet oss om å gå måtte jeg fortsette gråtingen på dametoalettet på nærmeste kafe.

Filmen var Lilja 4-ever. Jeg så den kvelden etter jeg hadde jobbet nattevakt på et natthjem for prostituerte i Oslo. Det var ikke et sjakktrekk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:30   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unngår fæle filmer nettopp av den grunn.

Fikk et dypt filmatisk kick av "Sixth sense" *overfladisk*. In a good way.

Bad kick: Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker. Yuk.
Good/bad kick: Tarvelige, heslige, vemmelige. (men den er skitvittig)

Sist redigert av Miss Norway : 07-01-07 kl 23:59. Årsak: la til linker
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:33   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Lilja 4-ever var sterk ja.

Gammel 07-01-07, 23:34   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Den føsrte innspillingen av "Romeo og Julie". Jeg var på kino med en vennine, hun gråt først ut sitt skjerf, så mitt skjerf, til slutt l hun med hodet i fanget mitt og hulket.

"Tid for ømhet" er også en film som har rørt følelsene.

Gammel 07-01-07, 23:34   #17
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Breaking the waves" - definitivt !

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:34   #18
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

På begynnelsen av nittitallet kom jeg tilfeldigvis en lørdagskveld til å se en film. Det ble en spesiell opplevelse. For en film! Jeg var ikke meg selv på mange dager, og den har så absolutt gjort noe med mitt syn på sex, kjærlighet, lidenskap og hat. Jeg ble så dypt og inderlig fascinert av denne filmen at jeg kommer aldri til å glemme den. Har sett den et par tre ganger etter det, og finner stadig nye ting med den. Musikken til Roxy Music bare understreker stemningen i filmen. Herlig!!!

Dagens anbefaling: "Bitter Moon" med Hugh Grant, Kristin Scott Thomas, Emanuelle Seigner, Peter Coyote, +++. (Roman Polanski)

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 23:36   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

"Breaking the waves" - definitivt !

Ja helt klart, denne greide jeg ikke å se ferdig engang.

Gammel 07-01-07, 23:37   #20
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Fikk et dypt filmatisk kick av "Sixth sense" *overfladisk*

Det fikk jeg også!

Men av de som gjorde dypest inntrykk totalt må jeg nevne to ikke akkurat lystige filmer: City of God og Lilja 4-ever.

Av positive filmer kommer jeg ikke utenom "Historias minimas", som jeg så ved en tilfeldighet. Den gjorde meg litt mer lykkelig, rett og slett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.