Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-09, 23:15   #1
Left
Passiv

Standard

Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=536691

Jeg sier ikke mer

Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:17   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Ja. det er jo virkelig helt fantastisk.

Gammel 29-01-09, 23:18   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste det tidligere idag.
Og rister litt oppgitt på hodet.

: Blod, blod gå din vei. Hel hud kom til meg:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:21   #4
Left
Passiv

Standard

O store! La alle blodplater klebe seg sammen til en propp så fast, at ingen åre brast!

Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:25   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror. Jeg tror at ingen bønner kan redde den mannens politiske karriere.

Gammel 29-01-09, 23:29   #6
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det sant? Aldri mere mensen!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:30   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er realist ut i tærne, men jeg har sett faren til en venninne stoppe blod. Moren hans kunne det, og da hun ble syk og døde fikk han "evnen". Han er dog ikke religiøs, så jeg tror ikke det var noen bønnevers involvert. Snodige greier.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:31   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg er realist ut i tærne, men jeg har sett faren til en venninne stoppe blod. Moren hans kunne det, og da hun ble syk og døde fikk han "evnen". Han er dog ikke religiøs, så jeg tror ikke det var noen bønnevers involvert. Snodige greier.

Men hvordan?

Gammel 29-01-09, 23:36   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Men hvordan?

Aner ikke!
Det heter visst at om du forteller hvordan du gjør det, så mister du evnen. Mange sjamaner har den evnen, og de leser neppe bønnevers.
Tro kan flytte fjell, så det er godt mulig det bare er placebo. Hva vet vel jeg som hverken er klarsynt, religiøs eller har evner utenom det vanlige. :A4:

Gammel 29-01-09, 23:38   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Men hvis du så det, hva gjorde han?
Så på det bare?

Bare nysgjerrig altså, for jeg kan bare ikke i min villeste fantasi skjønne at noen kan påberope seg evnen til å stoppe blod. Altså, ser man lenge nok på en liten rift som pipler blod vil det jo stoppe av seg selv etter en stund.

Gammel 29-01-09, 23:39   #11
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bestefaren min kan også stoppe blod. Han bruker ett bønnevers som han sier inni seg.
Og jeg er ikke sånn som tror på alt mulig rart altså, men dette vet jeg at han kan.

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:40   #12
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig kjekt med en lege som kan stoppe blødninger med bønn da. Sparer jo masse tid og arbeid med det.

Gammel 29-01-09, 23:41   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Han holdt hendene over en ganske stor flenge på leggen. Mulig han leste eller sa noe inni seg. Såret som blødde mye, sluttet å blø etter ca. 1 minutt. Jeg var sånn:

Snodige greier.

Gammel 31-01-09, 20:19   #14
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Er det sant? Aldri mere mensen!

Vi stiller oss bare i kø.

Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 21:01   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

I følge Bladet Nordlys sin førsteside i dag, så kan dette bønneverset stoppe blod:

"Det vokste tre blomster
som herren bød.
Den ene var hvit
og den andre rød.
Den tredje het Guds vilje.
Blod stå stille."

Dere får prøve!

Gammel 31-01-09, 21:04   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart bønnevers kan stanse blødninger - spesielt hvis man skriver ned bønnen på et kompress og presser det hardt mot såret ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 21:11   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg tror. Jeg tror at ingen bønner kan redde den mannens politiske karriere.

Akkurat det tror jeg ikke på. Det er ganske mange folk i Norge som tror på ganske mye rart.

Gammel 31-01-09, 21:16   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hallelujah!!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 21:22   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er da ingen nyhet.

Minner om kapittelet i bibelen som omhandler jesus og kvinne med blødninger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 23:44   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han holdt hendene over en ganske stor flenge på leggen. Mulig han leste eller sa noe inni seg. Såret som blødde mye, sluttet å blø etter ca. 1 minutt. Jeg var sånn:

Snodige greier.

Hvorfor i alle himmelens dager ble du sjokkert over det? Har du aldri sett sivblødning/småarterieblødning stoppe? Dersom det ikke er genfeil eller medikamenter eller noe så stopper jo blødninger etter omtrent 1 minutt.

Nei. Ikke snodige greier.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.