|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ha på lue inne på restaurant?I kveld har vi vært og spist deilig middag på en italiensk restaurant. De har bare helt nydelig mat.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Som norsklæreren min sa, en gang da han kommanderte caps og luer av guttene; jenter har lov til å ha hodeplagg, hos gutter skal de av! Kan tro det ble diskusjon.
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Akkurat det kommer under "ting som ikke betyr noe". Om ungene ellers oppfører seg må de gjerne ha hodeplagg på inne. Vet at mange lærere kjører den kjepphesten i klasserommet, og det synes jeg er håpløst. Man velger sine kamper med omhu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?I henhold til skikk og bruk er det ikke "lov" å ha lue på inne, nei, og mine unger får ikke lov, men utover det spiller det liten rolle. For meg kommer det i kategorien "kan man godt praktisere siden det ikke betyr noe, men betyr ellers ingen ting om man ikke praktiserer". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Jeg lærer ungene mine at de ikke skal ha på luer eller andre hodeplagg inne, men om jeg ser noen som har det, så bryr jeg meg ikke noe om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Sånt tenker jeg ikke over, tror neppe jeg hadde reagert. Man vet jo heller ikke hva som ligger bak. Gutten kan jo ha vært skamklippet eller noe. *knegg*
![]() |
#10 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Sånt bryr jeg meg ikke om. Han hadde nok sin grunn, viktig eller ei. At noen har lue på når de spiser er i verste fall bare et irritasjonsmoment. Kanskje det var det han ville oppnå også?
![]() |
#12 |
En som trener
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Lua av |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Tror ikke jeg hadde tenkt et sekund over det, da vi har gutter fra 11 - 18 i familien, hvis alle som en går med lue ute som inne, og jeg jobber i lag med en 20-åring som jeg aldri har sett uten lue, tror jeg. Lue er tydeligvis mote.
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Det hadde jeg nok ikke reagert på i det hele tatt.
![]() |
#15 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Ha på lue inne på restaurant?Det gir jeg nok veldig beng i, hadde sikkert ikke lagt merke til det engang.
![]() |
#17 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Hadde ikke brydd meg. Og blir også helt matt av at noen lærere må bruke dyrebar tid på å få hodeplagg av elevene sine.
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Fjortisen min har alltid lue paa, og jeg ser virkelig ikke problemet. Selv gaar jeg stadig vekk med haarbaand og hadde blitt rimelig pisst om noen hadde bedt meg om aa ta det av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Om folk, unge eller gamle, bruker hodeplagg av religiøse grunner eller av ren personlig preferanse (ja sikkert ofte mote eller fordi det er "kult") bryr meg overhode ikke .... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|