|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Et tenkt tilfelleEn eksentrisk mangemilliardær har satt av en milliard kroner i et fond, som primært skal brukes til å gjøre verden til et bedre sted å leve i. Denne personen vil at du skal forvalte pengene. Hva gjør du? |
![]() |
![]() |
#2 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et tenkt tilfelleMisforstod spørsmålet. gremmes.
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004 Sist redigert av Solen : 19-12-06 kl 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Til tider frustrert...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et tenkt tilfelleSkal verden bli et bedre sted ville jeg først sponset en alternativ presidentkandidat i USA...dernest ville jeg kjøpt vaksiner, satset på skoler og utdanning for kvinner og barn, gitt "Leger uten grenser" en gooood slump! Den resterende prosenten til meg hadde jeg ikke trengt, rett og slett. Ikke fordi jeg er så rik...men fordi jeg har det jeg trenger. Tror jeg ville satt av litt til barna mine og deres fremtid, og gitt bort resten til forskning mot kreft.
![]() |
#4 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Et tenkt tilfelleJeg tror jeg ville satset på å få så mange mennesker som mulig litterate, og gitt så mange jenter som overhodet mulig en utdannelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Et tenkt tilfelle
Bra spørsmål, Albertine. Leger uten grenser ser ut til å ligge bra an...
![]() |
#6 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Et tenkt tilfelleLeger uten grenser skulle fått mye, jeg kjenner fler som er ute med dem, og de gjør en virkelig god innsats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Et tenkt tilfelle
Tror jeg vile ha satset mesteparten av både fondet og egen part på Afrika. Kanskje for å starte noen slags produksjon, som kunne styrke egen oppdrift på kontinentet, noe annet enn bare bistand. Som kanskje kunne gjenopprette noe av afriikanerens selvbilde... Hjelp til selvhjelp. Selv har vi jo bare så alfor mye av alt
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et tenkt tilfelleFor å gjøre det enkelt: Teame opp med Bill Gates.
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Et tenkt tilfelleJeg ville nok gått for en kombinasjon av vaksine og utdanning - og Polyanna hadde et godt forslag om å teame opp med Bill Gates -
![]() |
#10 |
trøtt
|
![]() Sv: Et tenkt tilfelleJeg ville satset på utdanning og hjelp til selvhjelp for kvinner i u-land, altså det å bedre kvinners livsvilkår i fattige land. Jeg tror at gjennom å hjelpe kvinner hjelper man hele samfunnet de lever i. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|