Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som har oppskrift på pannekaker uten melk?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 00:10   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har oppskrift på pannekaker uten melk?

Ja, overskriften sier vel det meste. Storebror har tinget på pannekaker som mat til bursdagen sin , også viser det seg selvfølgelig at bestekompisen er allergisk mot melk.

Om det er noen som har oppskrift på pannekake uten mel, og pannekake uten egg også, så sleng dem gjerne inn her, så er jeg forberedt til evt. andre allergier liksom.

Gammel 03-02-09, 07:50   #2
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Noen som har oppskrift på pannekaker uten melk?

Bruk ris eller havremelk istedenfor vanlig kumelk.
Ha i litt mindre sukker og smak deg frem, for denne melka er søtere enn vanlig melk.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 08:49   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Havremelk er veldig fint å bruke i pannekaker. Kjøp den med 1,5 % fett.

Det fins eggerstatningspulver som du kan bruke om det er noen som ikke tåler egg. Jeg syns de blir litt vanskeligere å få til å henge sammen, men det går.

Det går sikkert helt fint å bytte ut vanlig hvetemel med glutenfritt mel til pannekaker også.

Gammel 03-02-09, 08:54   #4
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Denne oppskriften er hentet fra 'Voksentoppens Allergikokebok':

6-8 pannekaker
Ca. 4,5 dl. vann eller Farris
60 g. maismel
120 g. hvetemel eller glutenfritt mel
1 krm. salt
1/2 ts bakepulver
1 ss. sukker
melkefri margarin til steking.
Bland alt det tørre, og tilsett væsken. Rør/visp til du har en klumpefri røre. La den svelle i ca. 30 min.

Jeg har ikke testet denne sjøl.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:06   #5
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lager pannekaker på havremelk og egg-erstattning. Jeg lager små "lapper". De er veldig populære Jeg har også i mel, sukker og vanilje-sukker.

Jeg steker i blå soft som er uten melk

Gammel 03-02-09, 10:08   #6
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Jeg lager pannekaker på havremelk og egg-erstattning. Jeg lager små "lapper". De er veldig populære Jeg har også i mel, sukker og vanilje-sukker.

Jeg steker i blå soft som er uten melk

De er letter å få til å henge sammen når man steker de små ja. Det gjør jeg også.

Gammel 03-02-09, 10:23   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg lager dem som vanlig jeg - men med soyamelk. Funker fint det.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.