|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
![]() Hvor mange penger i gave?Nå er jentebursdagene blitt sånn at man sparer til DS spill i stedet for å ønske seg gaver. Og det er jo greit nok, - men hvor mye gir man i pengegave i 7 og 8 års bursdager ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Vi gir 100,- i barnebursdag i stedenfor gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Gir en hundrings som regel og er sjeleglad for å kunne gi penger. :lite kreativ: |
![]() |
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Vi gir også en hundrings.
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Okei - da blir det en hundrings. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Takk for hjelpen, forressten!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Vi også gir kr 100 i bursdager.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??HVis det er snakk om barn i klassen eller slikt og det er avtalt en makssum for gaver bør man holde seg til denne summen, syns jeg.
![]() |
#10 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Vi har avtale i klassen om 50 kroner og synes det er helt greit. Synes 100 kroner er mye jeg.
![]() |
#11 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Avtalen her er hundre kroner. Kjekt å "bare" kunne gi penger! Bursdaggavehandel med to seksåringer er skikkelig pes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??Her gir vi 100 kr i pengegave til de guttungen på 11 blir invitert til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange penger i gave??
Vi gir rundt hundrelappen i barnebursdager, men jeg synes egentlig at det er for mye. Kanskje er jeg redd for å bli sett på som en gjerrigknark dersom vi reduserer beløpet? Man burde sikkert handle inn gaver når de er på salg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvor mange penger i gave?I gamle klassen til poden var det gaver for ca 75 og 50 kr om en gav penger.
![]() |
#18 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvor mange penger i gave?Kjøper vi gave så ligger prisen på 70-100, gir vi penger så gir vi 100 kr.
50 kr var vanlig å gi da jeg hadde barnebursdager for +/- 25 år siden. Jeg syns det er litt lite.
![]() |
#19 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Hvor mange penger i gave?
Vi pleide å få 20,- på åttitallet; tegning (som kort) med øyne av tiere. Synes 50,- hørtes mye ut på den tida?
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvor mange penger i gave?
Jeg vet ikke hva som var vanlig andre steder, men det var 50 kr som var vanlig hos oss. Har til og med bilder av meg når jeg åpner gaver og der kan jeg se at jeg får 50 kr.
![]() |
|
|